Emännällä iski saappikuume

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
napalmi
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 16:20
Paikkakunta: Tuusula

Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja napalmi »

Onkos täällä mahdollisesti edellisiä omistajia kyseiselle kiesille.

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7982111

Hinta on vähän korkea mutta sehän on vain pyynti ja pitkin suomea on ng 95 kiikarissa.

Käytiin koeajolla ja aika vaivattomalle tuntuu ajella. Takakaaren etuosassa alkavaa ruostipilkkua.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eipä ole tietoa ko. Yksilöstä mutta tinkaa vähintään jakohihnan ja vesipumpun vaihto samaan rahaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
napalmi
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 16:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja napalmi »

Hihna oli 10 tkm sitten vaihdettu. Vesipumpusta ei tietoa. Reilun tonnin juippi siitä tiputti hinnasta. Hyvin kevyttä ruosteen alkua takakaaren etupuolella. Muuten melko siisti maalipinnaltaan.

Trafista vois nuuskia ex-kuskin ja soitella perään...
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja tturku »

Se vesipumppu on melkein se kriittisempi! Eli varmista että on myös vaihdettu. Ja joo aina kannattaa selvitellä edellinen omistaja ja kysellä autosta. Kyllä tosta ruostekorjaus tai toinen tonttu kannattais tingata. Ruotsista saa samanmoisen suomeen tuotuna helposti 20-21k€ kaikkineen kustannuksineen ihan helposti. Oma tuli vuosi sitten maksamaan 18,5k€ ja mittarissa oli 90tkm. Tohon 24k€ hintaan sais varmaan ruotsista Aeron.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

vm. 2010 ja ruostetta? Huh mul on -99 ja konepellin kiveniskeemissä ainoat 2 ruosteläikkää. Täytyypä olla tarkkana jos vaihtaa uudempaan, meinaisin omasta kokemuksestani että saab ei ainakaan ruostu. Hyvä vinkki!

Tienpäältä Samsung XCover3 By TapaTalk.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja 900i »

Oletko og femmasta avannut jo muovihelmat. Tai katsellut pohjan saumoja. Tai vaikkapa takapaksin vararengas kotelo. Huvittavia nämä kertomukset ruosteettomista melkein 20vuotta vanhoista autoista.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

.
Viimeksi muokannut Griffin99, To Kesä 09, 2016 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

No ehkä ollut oma osuutensa siinä että ostettu uutena alunperin Alankomaista ja pidetty todella tarkalla huollolla ruostesuojauksineen kaikkinensa isolla rahalla. Varmasti jossain on ruostetta. Vararengaskotelo tulee tarkastettua aina pyörien vaihdon yhteydessä. Se minivararengas hukkaa ilmaa ja olen ottanut tavaksi täyttää renkaiden vaihdon yhteydessä :)
Viimeksi muokannut Griffin99, To Kesä 09, 2016 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja ristos »

Tiedän tämän RPM-371 Saabin alkuhistoriasta hyvin tarkasti. Kun minä sain sen ekan asiakkaalle rekisteröidyn NG95:sen RPM-372, mitä sitten ryhdyin "pikkumustaksi" kutsumaan, ajoon Tampereen Lielahden Metro-autosta, niin saman päivänä yhtäaikaa laitettiin tämä RPM-371 liikkeen esittelyautoksi. Nämä autot olivat Metro-auton asikastilaisuudessa sittelyssä 26.8.2010, joillain sain omani ajoon. Sen esittlyautojakson jälkeen varmaan möivät tämän 371:sen sitten edelleen asiakkaalle!

Tuosta luovutustilaisuudestahan oli aikoinaan juttu syksyn 2010 Saabistissa. Muistaakseni nämä autot seisoivat rinnan siinä kaupan edessä silloin luovutustilaisuudessa. Silloin aikanaan oli suuria vaikeuksia saada NG-95:set rekisteröityä, kun tehtaan, ja Suomen tullin tietoyhteydt eivät ymmärtäneet toisiaan? Siksi autojen luovutuksen olivat aika vaikeat ja minäkin sain auton kaksi ja puoliviikkoa myöhemmin ajoon vaikka auto oli luovutuskunnossa jo kuukauden alussa.

Kuva

Tarkoituksena oli, että menen tällä NG :llä Sveitsiin Interlakeniin IntSaab 2010 tapahtumaan, mutta ei se onnistunut! Metroautossa oli minun NG 9-3:nen jo myyty ja niin kävin tuon reissun vanhalla Hirch 9-5 farkulla ja reissu meni sillä oikein hienosti! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Metroauton koeajoauto alkuun, tuli aikanaan satakunta kilometria koeajeltua.jotain vahan erikoista ravistusta oli, muutkin oli huomannu ja huoltopäällikönarvio oli etta johtui renkaista. Eiköhän se oo jo korjattu. Oli joskus pari vuotta sitten oman auton ollessa huollossa samaan aikaan dpf manuaalipoltossa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Ei 60tkm linear Biopower kävis?
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
napalmi
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 16:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja napalmi »

Nyt on kuumelääkettä haettu viime viikonloppuna Joensuusta asti.

9-5 2,0 Tid -10 93 tkm ajettuna ja vector varustelutasolla. Värinä tummanharmaa mikä sitten onkaan värin myyntinimi. Tuotu liikkeen toimesta ruotsista itselleen myyntiin. Persgrillit toimii toistaiseksi sekä takaledinauha.

Odotettavissa tuohon tulee sitten olemaan se jakohihna+vesipumppu, kesä ja talvikiekot, irtoilevat johtosarjat ja tehostimen letkuvuodot. Oliko vielä muuta :)

Auto ulkoa ja sisältä todella siistissä kunnossa. Liekkö ollut tallissa kun ei lohkolämppäriäkään löydy ( toiveajattelua)

Emäntä yhtä hymyä vaikka ongelmia hieman tuottaa hyppy "luokkaa" isompaan eli Seat Ibizasta tuohon :).

Kyllähän tuo nätti auto on ei pääse minnekkään. Katseita käänti mm Joutsan ABC:lla parkissa. Monella menee varmaan hetki hahmottaa edes auton merkki kun ei noita skodan tavoin ole haitaksi asti.

Ja kuka tunnustaa paluumatkalla lahden motarilla kun peräkkäin mentiin Og:llä ja ng:llä niin joku veivaili mustalla 9-3 farkulla eestaas saappien välissä. Ilmeisesti joku asiaansa vihkiytynyt ;)

Laitetaan vielä kuva tuohon mökin pihasta:
http://imgur.com/XiUkXBL
keisari
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja keisari »

Loistavaa valinta Onneksi olkoon.
Minun emännällä samanlainen mutta bensa tomaatti ollut kohta 3 vuotta ja aivan loistava laite....
Koskaan ei saa ite ajaa :mrgreen:
Mutta mikäli tarvitset toiset vanteet löytyy mulla joutilaana noi 17" Blade jotka sulla on jo alla.
Saat Ne noutohintaan Porvoosta 250,- e koko setti ja ovat uutta vastaavia niissä hakka black 4 mm kesärenkaat päällä!
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moi!

Tarkista ahtopaineletkun kunto, nimittäin
Itellä posahti se just (+200€ auts)
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Emännällä iski saappikuume

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hyvä väri napalmilla :wink: . Automaatti vai manuaali? Ja onko muita varustepaketteja? Hudia, kaistavahtia, keyless go? Uskaltaako kysyä paljonko maksoi? Mulla siis saman värinen vector active ja pilot paketeilla. Ja oli sattumoisin kanssa 90tkm ajettu kun vuosi sitten ostin omani. Onnea uudelle autolle.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin