Huolto-ohjelma

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moi!

Ei kellään sattuis olemaan hollilla
huolto-ohjelmaa, kun tuo minun tid4:n
huoltovihko on italiaksi ja ei oikeen
aukea 120tkm huollon kohteet... Vesipumppu ja
hihna vaihdettu 95tkm:n kohdalla...

-Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja peinu »

Voin lukea sulle puhelimessa vaikka mun unkarinkielisestä. :mrgreen:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kun tälle linjalle lähdettiin niin minä voin kertoa puolaksi :)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tuosta löytyy EU huolto-ohjelma. Suomeksi.

https://1drv.ms/b/s!As99AdonK3QThI54PRp-JWjxbB_QZg
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

peinu kirjoitti:Voin lukea sulle puhelimessa vaikka mun unkarinkielisestä. :mrgreen:
Tuotahan pitäs suomalaisen ymmärtää, sukulaiskieltä :mrgreen:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

peinu kirjoitti:Voin lukea sulle puhelimessa vaikka mun unkarinkielisestä. :mrgreen:
Lähetä mulle ääniviesti watsappina
Tuo 120 tkm:n huoltokohteet :lol:
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

1,6 bensamoottori taitaa olla sama, mitä esim. Astrassa, vai onko? Huolto-ohjelmaan kuuluu venttiilivälysten mittaus 150 huollossa. Onko näissä koneissa ollut mitään säätötarvetta? Mittaus on kai hyvinkin helppo työ, säätö ei. Lähinnä kiinnostaa perhepiirissä olevan Opelin suhteen asia. Onko näissä 9-5:ssa Aisinin automaatti? Astrassa on kuulemma tämän 180 hv moottorin yhteydessä Hydra Matic automaatti. Toimii minusta hienosti, ja pitää kierroksia normaalissakin ajossa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja 900i »

Venttiilien säädöstä ei kokemusta. A16LET on sama moottori kuin insigniassa ja astrassa. Hyvä kone. Tuo on vielä hihnalla ja hetken päästä tuli 1,6 ketjukone mutta saabiin ei ehtinyt. Hihna puoli on kestävä. Ketjua hiukan epäilen kun ei tunnu missään kestävän. Saabissa ei koskaan saanut 1,6t yhteydessä automaattia. 9-5 tätä 1,6t koneella tehtiin vain 205kpl koko maailmaan. Eli vähemmän täällä kokemusta tuosta.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Tulipa vastaus nopeasti! Hihnan suhteen olen samaa mieltä, ainakaan ketjut ei tunnu olevan mitoitettu enää kestämään auton ikää, ongelmia muissakin autoissa. Ja vaihto on iso ja kallis työ. Puolentoista vuoden kokemuksen perusteella tuo 1,6 moottori on toiminut täysin moitteetta, mutta jäähdytinnestevuotoja on jouduttu korjailemaan. Moottorin/ automaatin toiminta on musiikkia korville, nykyään kun on lähinnä autoja jotka mennä jyristää liian isolla pykälällä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tsekkaatko mikä sen opelin moottorikoodi on ? Haiskahtaa että se olisi eriversio kuin a16let. Aiemmin Opel huollossa töissä ollessani törmäsin näihin jäähdytin nestevuotoihin myös. Tuntui että J mallin astrassa vuoti joka paikasta varsinkin 1,4 kone. Saabissa ei minkäänlaisia vuotoja siellä osastolla. Nyt tosin venttiilikoppa ruvenut mehimään joten ehkä pääsen mittaamaan venttiilivälyksiä samalla. 150tkm lähestyy.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Itse autoa en pääse nyt katsomaan, mutta ainakin huoltokirjan mukaan (käsin täytetty kohta luovutuksen yhteydessä) moottori on A16LET, eli kaiketi sama kuin Saabissa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ok. Vastaisuuden varalle kiinnostaa mistä kohdin oli vuotoja korjailtu.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Siihen on vaihdettu termostaattikotelo, joku putken pätkä ja paisuntasäiliö. Lisäksi paisuntasäiliöön tuleva letkuliitos vuosi. Tuosta vuotaneesta putkesta en tiedä muuta, kuin että se oli halki, eikä ollut ensimmäinen. Jossain termostaattikotelon lähellä. Voiko letkulämmittimen käyttö lisätä nestevuotoriskiä? Meinaan, jos muoviosien joukosta lämmitetään ja tulee isoja lämpöeroja. En ole hiukkaakaan perehtynyt lämmittimiin, mutta jotenkin ensimmäisenä niistä tulee mieleen vuodot ja ongelmat lämpötila-anturien kanssa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huolto-ohjelma

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tai osien laatu on mitä on.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin