DPF-regenerointi

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: DPF-regenerointi

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Itse hanki Esid2 palikan, että voin seurata polttoja. Ihmettelen, kun lähes aina polton jälkeen tukkoisuus on heti yli 10%. Polttaa kuitenkin ihan normisti ja ajelen sellaisen 100km maantietä ja 20-50km kaupunkia päivässä. Nyt on lyhin väli ollut 300km ja pisin tainnut olla 500km. Käytin tuossa juuri Liqui Molyn intake cleaneriä Imupuolen puhdistamiseen, mutta ei tuntunut muuttavan tilannetta. No tää oli tämmöinen ääneen pohdinta. Ei mitään vikaa, mutta vois kai harvemminkin poltella? Ttid 180hp 08
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com

KapteeniMahtava
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: DPF-regenerointi

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Pe Marras 15, 2019 20:16
Itse hanki Esid2 palikan, että voin seurata polttoja. Ihmettelen, kun lähes aina polton jälkeen tukkoisuus on heti yli 10%. Polttaa kuitenkin ihan normisti ja ajelen sellaisen 100km maantietä ja 20-50km kaupunkia päivässä. Nyt on lyhin väli ollut 300km ja pisin tainnut olla 500km. Käytin tuossa juuri Liqui Molyn intake cleaneriä Imupuolen puhdistamiseen, mutta ei tuntunut muuttavan tilannetta. No tää oli tämmöinen ääneen pohdinta. Ei mitään vikaa, mutta vois kai harvemminkin poltella? Ttid 180hp 08
Paljonko autolla on rullattu. Nyt joulu- ja tammikuu puhdasta kaupunki ajelua ja poltot 300-400km välein.
9-3 SportCombi TTiD JC stg1 - 09
900 classic i16v -92
Ex. 9-3 SS BioPower JC stg1 -06
BMW R100 scrämbleri - 79
#8359

Avatar
keskinen84@gmail.com
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: DPF-regenerointi

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

KapteeniMahtava kirjoitti:
La Tammi 11, 2020 16:43
keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Pe Marras 15, 2019 20:16
Itse hanki Esid2 palikan, että voin seurata polttoja. Ihmettelen, kun lähes aina polton jälkeen tukkoisuus on heti yli 10%. Polttaa kuitenkin ihan normisti ja ajelen sellaisen 100km maantietä ja 20-50km kaupunkia päivässä. Nyt on lyhin väli ollut 300km ja pisin tainnut olla 500km. Käytin tuossa juuri Liqui Molyn intake cleaneriä Imupuolen puhdistamiseen, mutta ei tuntunut muuttavan tilannetta. No tää oli tämmöinen ääneen pohdinta. Ei mitään vikaa, mutta vois kai harvemminkin poltella? Ttid 180hp 08
Paljonko autolla on rullattu. Nyt joulu- ja tammikuu puhdasta kaupunki ajelua ja poltot 300-400km välein.
250tkm ajettu. Nyt on egr tulpattu ja imusarja vaihdettu. Poltot ollut 300-600km riippuu pitkälti siitä käynnistyykö poltto 70% kohdalla vai 100% kohdalla.
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: DPF-regenerointi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Meidän ttid on meidän käytössä tehnyt poltot arkiajossa noin 300-400 km välein ja maantieajossa noin 500 km. Nyt sillä on ajettu rapiat 290K ja egr on tulpattu ajat sitten. Imusarja vaihdettu 200k ajettuna. Arkiajossa soot on usein 16% polton jälkeen ja maantiellä jopa 8%.

Eski

Avatar
keskinen84@gmail.com
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: DPF-regenerointi

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Eski kirjoitti:
La Tammi 11, 2020 20:05
Meidän ttid on meidän käytössä tehnyt poltot arkiajossa noin 300-400 km välein ja maantieajossa noin 500 km. Nyt sillä on ajettu rapiat 290K ja egr on tulpattu ajat sitten. Imusarja vaihdettu 200k ajettuna. Arkiajossa soot on usein 16% polton jälkeen ja maantiellä jopa 8%.

Eski
Täällä ihan samoja lukemia.
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com

KapteeniMahtava
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: DPF-regenerointi

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
La Tammi 11, 2020 23:30
Eski kirjoitti:
La Tammi 11, 2020 20:05
Meidän ttid on meidän käytössä tehnyt poltot arkiajossa noin 300-400 km välein ja maantieajossa noin 500 km. Nyt sillä on ajettu rapiat 290K ja egr on tulpattu ajat sitten. Imusarja vaihdettu 200k ajettuna. Arkiajossa soot on usein 16% polton jälkeen ja maantiellä jopa 8%.

Eski
Täällä ihan samoja lukemia.
Samat lukemat täällä.
9-3 SportCombi TTiD JC stg1 - 09
900 classic i16v -92
Ex. 9-3 SS BioPower JC stg1 -06
BMW R100 scrämbleri - 79
#8359

Vastaa Viestiin