Vaihdettiin takajarrupalat, oli muuten vanhat tiukassa, melkein paloina lähtivät pois.
Kuskin puoli oli jo kulunut ulkopuolelta metalliin asti, alkoi pitää kovaa meteliä, luuli että suikukone laskeutuu, epäkunnossa olevalla moottorilla;-)
Palat olivat ihan jumissa molemmilla puolilla, kilometreja nyt vasta 70tkm. Apukuskin puolella paloissa olisi ollut vielä kulumavaraa vielä reilusti, mutta
palat olivat jumissa, olisikohan tyyppivika....
Webshop:saa noiden palojen hinta n.75€, kysyin myös marmorilta, niin hinta olisi ollut 130€, jos olisi löytynyt, mutta koska oli pakko vaihtaa,
niin Motonet:ssä oli Brembon palat jäähdytettyihin takalevyihin 47,90€, johon kuului myös peltikilkkeet.
Motonetin MTX 76-5142 Jarrumäntätyökalu kävi suoraan Saab 9-5 NG jarrusylinteriin.
Hyvin tuntuvat toimivan ainakin nyt, eivät vinku.
Jarrulevyt ja palat
Re: Jarrulevyt ja palat
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Jarrulevyt ja palat
Oiskohan aika ja suolapaska tehnyt kepposen, jarrujakin olisi hyvä välillä herkistellä
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Jarrulevyt ja palat
Oon tainnut nyt viiteen NG9-5:seen tehdä takajarrurempan, ja ainakin käyttämäni palat(brembo, febi) 17 jarruihin ovat olleet ihan pikkasen liian isot, niitä palojen kiinnikkeitä on pakko hioa pari milliä lyhyemmiksi ja ohuemmiksi, että mahtuvat ongelmitta paikalleen satulaan, ja jarrut toimii kuten pitää.
Kuten tuolla aiemmin olin kirjoittanut niin taistelin palat paikoilleen väkipakolla, ja siitä seurasi lopulta mm. ettei mäkilähtöavustin toiminut eli toisin sanoen palat ei liikkuneet tarpeeksi ainakaan pienellä paineella ja jos ne sinne asentaa sillä tavalla ettei palat juuri pääse liikkumaan, niin varmasti jumahtaa pidemmän päälle.
Kuten tuolla aiemmin olin kirjoittanut niin taistelin palat paikoilleen väkipakolla, ja siitä seurasi lopulta mm. ettei mäkilähtöavustin toiminut eli toisin sanoen palat ei liikkuneet tarpeeksi ainakaan pienellä paineella ja jos ne sinne asentaa sillä tavalla ettei palat juuri pääse liikkumaan, niin varmasti jumahtaa pidemmän päälle.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Jarrulevyt ja palat
Kyllä nuokin Brembot piti herkistää. oli niin ikävän terävät työstöjäljet. Kaveri viilaili sillä aikaan palat uuteen uskoon,
kun minä purin vanhoja pois. Hyvin on toiminut nyt mäkiavustinkin, ei ole jumitellut.
Ei noissa alkuperäisissökään ollut hurraamista, olivat niin tiukat sovitukset.
kun minä purin vanhoja pois. Hyvin on toiminut nyt mäkiavustinkin, ei ole jumitellut.
Ei noissa alkuperäisissökään ollut hurraamista, olivat niin tiukat sovitukset.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero