"Uudemman" käyttöauton hankinta ollut mielessä taas vaihteeksi ja silmäni osuivat tähän 2010-12 väliseen jo pelkän muotoilun perusteella, on muuten muotoilultaan onnistunut auto! itse asiaan kiinnostaisi tietää näin 10v jälkeen millainen auto tuo on omistaa? automaatti ois kiva... onko jokin moottori luotettavuudeltaan parempi kuin toinen ym. yleistä? vaivaako ruoste saabeja?
Käyttöharrasteena kun olen melkein 10v ajellut usa&britti kalustolla mutta ne voisi jättää pikkuhiljaa kesäkäyttöön ja hommata tuoreempi kärry alle... saabi vaikuttas sopivan erilaiselta itselleni
Ostokohteena ensimmäinen Saab?
Re: Ostokohteena ensimmäinen Saab?
Eipä noissa mitään fataalia ole ollut. Ruostetta voi tulla tuulilasin yläpuolelle kiveniskemistä, takakaariin ja tien alhaalla levan kumilistan alle. En sanois että kuitenkaan ollenkaan paha ruostumaan. Mootreissa ei taida olla kummempaa, olikos se 2.8V6 jossa saattaa ketju venähtää. Dieseleissä samat harmit kuin muissakin uudemmissa merkistä riippumatta. Jakohihnan ja vesipumpun kun vaihtaa noin 90tkm välein dieselistä. Tyyppiviat takakontin ledvalolista ja penkin lämmittimet. Navigaattorilla varustetuissa on ollut jotain ongelmia ensimmäisissä softissa jotka aihettaa jonkun komponentin kyrvähtämisen mutta siihenkin on softapäivitys. Osia on saanut ilman ongelmia. Auto on parhaimmillaan matkaajossa. Ei muuta kun täältä lukemaan kommentteja ja kokemuksia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ostokohteena ensimmäinen Saab?
onko saabissa kuinka ahtaasit toteutettu dieselissä jakohihnan vaihto? sinänsä ei ole väliä itselle olisiko bensa/diesel...onko vaihteistoissa manual vs autom. esiintynyt mitään ennenaikaisia hajoamisia?
Re: Ostokohteena ensimmäinen Saab?
Ei kait se hirveen ahdas ole. Itse en ole vaihtanut. Kerran vaihdattanut ja kohta saa taas vaihtaa. 500€ vaihtuu marmorihuollossa sekä vesipumppu että hihna yhdellä turbolla olevaan dieseliin. Olisko ollut noin 50€ kalliimpi TTIDssä. Eli ei ole pahanhintainen. 3v. Takuu originaaliosilla. Laatikoissa ei taida suuremmin olla kestävyyseroja.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ostokohteena ensimmäinen Saab?
sovereign kirjoitti:onko saabissa kuinka ahtaasit toteutettu dieselissä jakohihnan vaihto? sinänsä ei ole väliä itselle olisiko bensa/diesel...onko vaihteistoissa manual vs autom. esiintynyt mitään ennenaikaisia hajoamisia?
Hyvin on tilaa vaihtaa jakopään hilut.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ostokohteena ensimmäinen Saab?
Jep, kyllä tuota jakopään ja varsinkin vesipumpun tilaa kannattaa seurailla "aktiivisesti".
Itsellä ilmeni pumpussa vuotoa ja välystä jo niinkin äkkiä kuin 30 tkm edellisen vaihdon jälkeen. (tosin tehty kuulemma Continentalin tarvikeosilla edellinen remppa, joten sillä saattaa olla vaikutusta asiaan).
Lisäksi, tiedä sitten onko muilla ollut samaa, mutta omassa kulkineessa olivat myös jakopään hammaspyörät kuluneet 144 tkm:n kohdalla vaihtokuntoon (kuopalle), joten vaihdettiin nyt nekin samalla vaivalla.
Itsellä ilmeni pumpussa vuotoa ja välystä jo niinkin äkkiä kuin 30 tkm edellisen vaihdon jälkeen. (tosin tehty kuulemma Continentalin tarvikeosilla edellinen remppa, joten sillä saattaa olla vaikutusta asiaan).
Lisäksi, tiedä sitten onko muilla ollut samaa, mutta omassa kulkineessa olivat myös jakopään hammaspyörät kuluneet 144 tkm:n kohdalla vaihtokuntoon (kuopalle), joten vaihdettiin nyt nekin samalla vaivalla.
NG 9-5 Vector Tid A6
Ex: NG 9-5 Vector Tid A6
Ex: Saab 9-3 SC Aero TTiD
Ex: NG 9-5 Vector Tid A6
Ex: Saab 9-3 SC Aero TTiD