Luotettavin NG 9-5!
Luotettavin NG 9-5!
Pari vuotta on tullut kyseistä automallia nyt kuollattua
Osittain syynä miksi moista ei ole tullut vielä hommattua on ollut raha ja uskallus auton luotettavuuteen ja varaosien saantiin.
Nyt kyseisen auton jo ikääntyessä, ensimmäinen ongelma alkaa olemaan selätetty..
Oletettavasti Ttid, 2,8 ja neliveto yhdistelmät ovat vika alttiimpia kuin etuvetoiset 1,6t ja 2.0 bensa, sekä 2.0 diisseli. Korinosia näyttäisi ruotsin purkaamoilta löytyvän melko hyvin ja viimeistään opelin insignian kautta luulisi löytyvän kyseiseen autoon varaosia alustan puolelle.
Ajomäärät voivat nousta tulevaisuudessa suuresti eli kiinnostusta löytyy sekä diisseliin ja bensa koneiseen NG 9-5. Millä combolla (Moottori/Vaihteisto) ehdottaisitte tekniikan puolelta NG femmaa, tottakai nyt yleisiä heikkouksia ja miksei vahvuuksiakin voi autosta listata (penkinlämmittimet, valonauhan simahtaminen yms.)
Kiitoksia vastanneille!
Osittain syynä miksi moista ei ole tullut vielä hommattua on ollut raha ja uskallus auton luotettavuuteen ja varaosien saantiin.
Nyt kyseisen auton jo ikääntyessä, ensimmäinen ongelma alkaa olemaan selätetty..
Oletettavasti Ttid, 2,8 ja neliveto yhdistelmät ovat vika alttiimpia kuin etuvetoiset 1,6t ja 2.0 bensa, sekä 2.0 diisseli. Korinosia näyttäisi ruotsin purkaamoilta löytyvän melko hyvin ja viimeistään opelin insignian kautta luulisi löytyvän kyseiseen autoon varaosia alustan puolelle.
Ajomäärät voivat nousta tulevaisuudessa suuresti eli kiinnostusta löytyy sekä diisseliin ja bensa koneiseen NG 9-5. Millä combolla (Moottori/Vaihteisto) ehdottaisitte tekniikan puolelta NG femmaa, tottakai nyt yleisiä heikkouksia ja miksei vahvuuksiakin voi autosta listata (penkinlämmittimet, valonauhan simahtaminen yms.)
Kiitoksia vastanneille!
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Luotettavin NG 9-5!
Tietääkseni valonauhaa lukuunottamatta tähän saa osia erittäin hyvin. Orggis osia olen itse käyttänyt jo niiden takuunkin takia (3Vuotta)
Hyvänä esimerkkinä aurauksen säätövarret hommasin taakse ja uudet saabin tiskillä maksoi vähemmän kuin käytetyt.
Hyvänä esimerkkinä aurauksen säätövarret hommasin taakse ja uudet saabin tiskillä maksoi vähemmän kuin käytetyt.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Luotettavin NG 9-5!
a) tuohon ensimmäiseen ongelmaan heittäisin kyllä, että hintojen lasku on v 2016 - 17 hidastunut reilusti. Tämä ei perustu tilastoihin vaan perstuntumaan ja muistikuviin. Itse panikoiduin siitä niin paljon, että jouduin hankkimaan laivalipun viime itsenäsyyspäivän tienoilla alla näkyvällä tuloksella
b) noiden voimalinjojen vika-alttiuden suhteen kiinnostaisi, mistä lähteestä tieto on peräisin vai onko se vain arvailua? Ihan muista syistä päädyin itse jahtaamaan T4/BP automaatti FWD comboa, mikä oli viime vuonna aika kiven alla, mutta nythän niitä on ollut taas paljon kaupan ainakin Blocketissa.
b) noiden voimalinjojen vika-alttiuden suhteen kiinnostaisi, mistä lähteestä tieto on peräisin vai onko se vain arvailua? Ihan muista syistä päädyin itse jahtaamaan T4/BP automaatti FWD comboa, mikä oli viime vuonna aika kiven alla, mutta nythän niitä on ollut taas paljon kaupan ainakin Blocketissa.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Luotettavin NG 9-5!
Onhan noissa nelikoissa ollut varsinkin elsd:n kanssa vähän ongelmia, vuotaa kytkimen öljyjä perään. Etuvedossa tältä välttyy tietysti, mutta kyllä talvella neliveto on vaan yksinkertaisesti mahtava.
Aiemmin itsellä oli 60tkm rullattu 2.0T XWD, jossa ei puolen vuoden aikana mitään, nyt sitten 150tkm rullattu, jossa saakin ryhtyä ketjuremppaan heti alkuunsa, ja eipä noi ketjut paljoa enempää tunnu kestävän. Turboja myös mennyt 2.0t koneisista aika paljon, vvt-solenoideja ja kaikkea muutakin pientä. Niin ja se kulutus, se ei ole enää tätä päivää tässä kaksilitraisessa, nelivetoisella ei pääse juuri alle kympin edes maantiellä. Voimaakin on juu siellä ihan ylärekisterissä, mutta dieseliin tottuneelle tuntuu aika puhdittomalta nurkkapyörityksessä. Käyntiääni on kyllä aika kiva heti tyhjäkäynnistä ylöspäin.
2.0TiD puolestaan ääntelee rumasti, mutta kulkee todella pienellä kulutuksella auton koko huomioiden ja käytännön tehoa on erittäin sopivasti. Tyyppivikoja toki on kuten turbon putki, EGR:n koppa, imusarjan tiiviste, mutta ei mitään aivan mahdottoman kallista ja jakohihnan kun muistaa vielä vaihdattaa 100tkm välein.
TTID on kyllä koneena kivempi, mutta kulutus on yllättävän paljon korkeampi, välitykset lyhyemmät ja tehoero tuntuu aika pieneltä 160 heppaseen verraten.
Osia saa ihan hyvin, mutta on siellä sellasia osia, joita voi olla vaikea saada, kuten takasumuvalo, led-lista, kojelaudan paneelit jne, vähän kaipaa harrastuneisuutta siis, eli osien saaminen ei ole niin helppoa että marssii tiskille ja sanoo mitä laitetaan, vaan vähän joutuu näkemään vaivaa ja etsimään. Kyllä ne osat vaan valitettavasti on Ruotsin purkaamoiltakin huvenneet kolmen vuoden takaiseen verraten, kun itse alkoi näitä tarkemmin seurailemaan.
Jos kilsoja tosiaan tulee ja järjisyillä haluaa autoa perustella niin ei jääne paljoa muuta vaihtoehtoa kuin 2.0TiD, sitten jos haluaa vähän fiilistellä lisää niin TTID (nelivetona).
Aiemmin itsellä oli 60tkm rullattu 2.0T XWD, jossa ei puolen vuoden aikana mitään, nyt sitten 150tkm rullattu, jossa saakin ryhtyä ketjuremppaan heti alkuunsa, ja eipä noi ketjut paljoa enempää tunnu kestävän. Turboja myös mennyt 2.0t koneisista aika paljon, vvt-solenoideja ja kaikkea muutakin pientä. Niin ja se kulutus, se ei ole enää tätä päivää tässä kaksilitraisessa, nelivetoisella ei pääse juuri alle kympin edes maantiellä. Voimaakin on juu siellä ihan ylärekisterissä, mutta dieseliin tottuneelle tuntuu aika puhdittomalta nurkkapyörityksessä. Käyntiääni on kyllä aika kiva heti tyhjäkäynnistä ylöspäin.
2.0TiD puolestaan ääntelee rumasti, mutta kulkee todella pienellä kulutuksella auton koko huomioiden ja käytännön tehoa on erittäin sopivasti. Tyyppivikoja toki on kuten turbon putki, EGR:n koppa, imusarjan tiiviste, mutta ei mitään aivan mahdottoman kallista ja jakohihnan kun muistaa vielä vaihdattaa 100tkm välein.
TTID on kyllä koneena kivempi, mutta kulutus on yllättävän paljon korkeampi, välitykset lyhyemmät ja tehoero tuntuu aika pieneltä 160 heppaseen verraten.
Osia saa ihan hyvin, mutta on siellä sellasia osia, joita voi olla vaikea saada, kuten takasumuvalo, led-lista, kojelaudan paneelit jne, vähän kaipaa harrastuneisuutta siis, eli osien saaminen ei ole niin helppoa että marssii tiskille ja sanoo mitä laitetaan, vaan vähän joutuu näkemään vaivaa ja etsimään. Kyllä ne osat vaan valitettavasti on Ruotsin purkaamoiltakin huvenneet kolmen vuoden takaiseen verraten, kun itse alkoi näitä tarkemmin seurailemaan.
Jos kilsoja tosiaan tulee ja järjisyillä haluaa autoa perustella niin ei jääne paljoa muuta vaihtoehtoa kuin 2.0TiD, sitten jos haluaa vähän fiilistellä lisää niin TTID (nelivetona).
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Luotettavin NG 9-5!
Voimalinjojen vika-alttiudesta ei itsellä tosiaan ole henk. kohtaista tietoa kestävyydestä Lähinnä siispä arvailua/mutuilua ja myös mitä lukenut näistä saabin nelivedoista, että toimiessaan hyviä mutta voivat osottautua raharei iksi, mikäli eivät ole olleet erityisen tarkalla pidolla.
Omat ajot on n.90% päällystetyillä tieosuuksilla, (lukuunottamatta mökkitietä) joten puotan mielummin nelivedon pois, itselle tarpeettomuuden takia. Vaikkakin mellevä lisähän se olisikin
Ja tottakai ymmärrettävähän se on että corollaa ei tässä tapauksessa olla hakemassa. Lisävarmuutta ja tietenkin ostotilaisuudessa huomioitavia asioita
Onkos noissa 2.0 bensoissa minkälaisia kulutuseroja etanolin ja 98E välillä, lähinnä onko suurta hyötyä mikäli etanoli käyttöistä autoa hakee? Automaatti lisänee varmaankin 1L kulutukseen lisää oli bensa tai diesel kyseessä?
Omat ajot on n.90% päällystetyillä tieosuuksilla, (lukuunottamatta mökkitietä) joten puotan mielummin nelivedon pois, itselle tarpeettomuuden takia. Vaikkakin mellevä lisähän se olisikin
Ja tottakai ymmärrettävähän se on että corollaa ei tässä tapauksessa olla hakemassa. Lisävarmuutta ja tietenkin ostotilaisuudessa huomioitavia asioita
Onkos noissa 2.0 bensoissa minkälaisia kulutuseroja etanolin ja 98E välillä, lähinnä onko suurta hyötyä mikäli etanoli käyttöistä autoa hakee? Automaatti lisänee varmaankin 1L kulutukseen lisää oli bensa tai diesel kyseessä?
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Luotettavin NG 9-5!
Kojelaudan naamaosaa ainakin sai ja erisävyilläkin. Onnistuin hajottamaan keskimmäisen ritilän säädön eikä ritilää saa erikseen. Takasumarit jälkkärissä. Se että nyt ei jotain saa ei tarkoita etteikö koskaan saisi. Lähes viikottain seisoo saksalaisia merkkejä odottamassa osia. Alle 10vuotta vanhaan portteriin odoteltiin 2kuukautta hammastankoa kun ei saa edes tarvikkeena kaikkiavaihtoehtoja.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Luotettavin NG 9-5!
Oma NG ollut toistaiseksi vain pyhäkäytössä (1000 km / 3 kk !), mutta sen verran tuntumaa on tullut, että jos OG vie meidän mökkimatkalla (2/3 moottoritietä) jotain 11,5 l/100km etanolia niin NG vie 10,5 samalla reissulla - siis molemmat automaatteja. Kaupungissa 16-17 molemmat ehkä uusi hiukan vähemmän, mutta voi johtua siistimmästä ajamisestakin (NG:llä pitää mennä arvokkaasti ). Bensiinin kulutuksesta femmoissa ei ole mitään kokemusta viimeisen 8 v ajalta. Uskomani kustannusero on jotain 10% etanolin hyväksi, mutta ajan ihan muista syistä sillä (koko kalustolla).Jeppe96 kirjoitti: Onkos noissa 2.0 bensoissa minkälaisia kulutuseroja etanolin ja 98E välillä, lähinnä onko suurta hyötyä mikäli etanoli käyttöistä autoa hakee? Automaatti lisänee varmaankin 1L kulutukseen lisää oli bensa tai diesel kyseessä?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Luotettavin NG 9-5!
Oma 2.0TTiD etuveto ollut jo reilu neljä vuotta käytössä n. 76tkm -195tkm
Korjauksia (kuluvat osat ei kuulu tähän) matkan varrelta muistuupi mieleen.
- öljyputken o-rengas (kylmällä käynnistettäessä vilahti check oil pressure)
- ahtoputki
- DPF-anturi
- EGR-koppa
- Ohjaustehostimen letku
- navigaattorin ongelma softapäivityksellä
- nyt on molemmat penkinlämmittimet sököt (600e tajous tästä saatu, mutta saatan korjata itse kevväämmällä jahka saan avon alle)
- kuljettajan penkin ja peilien sähköohjaus sökö (saman ohjausmodulin takana, työn alla) EDIT: Kojelaudan vasemman reunan sulaketaulun sulake 5A nro 19. Sulake oli ehjän näköinen, mutta eipä ollutkaan. Eli taas toimii!!!
hiekotusvahingosta, supikoirasta ja parkkipaikkakolhuista johtuen on uutta orkkisosaa marmorilta on kaivattu ja löytynyt seuraavasti:
- etupuskuri maskeineen- ja takapuskuri (aero)
- takasumuvalo
- takavalo
- takaparkkianturi
- pakoputken kromipää
- etusumuvalo
- tuulilasi
kaikki muut tarvittavat osat paitsi toiseen ketjuun postaamani kamerahässäkän kehys tuulilasiin on löytynyt marmorilta. Kaiken kaikkiaan on auto edelleenkin erittäin mieluisa kulkine. Välillä on käynyt mielessä, että "no elämä on", mutta välillä on ollut pidempiäkin tyytyväisiä jaksoja pajalla käyntien välillä. Tuntuu noita vikoja olevan muissakin merkeissä. Välillä niin mystisiä, että niitä ei saada kuntoonkaan. Näissä peleissä tuntuu olevan osaaminen huipputasoa (Kiitokset Äänekosken Vianorin suuntaan), joten kaikki viat on saatu nopeasti korjattua ilman mystisiä kummituksia.
Mitä näiden jälkeen kun aika jättää? Taustalla kalvava fiilis, joka on koko ajan ajankohtaisempi. Tämäkin pitäisi saada jonkun "paremman saabistin" käsiin, kun on vielä kaikin puolin priima sisältä ja ulkoa sekkä varustelu (käytännössä kaikki paitsi neliveto ja U-rail) sitä tasoa, että ei joka vuosi tule vastaan vastaavaa. (Uusimman Saabistin kansikuva-auto). Ostakaa joku pois, niin säästyy tämä ja joudun toden teolla pohtimaan perheelliselle sopivampaa kompromissia myyntitykin käyttöautoksi ja mökkiteille.
Korjauksia (kuluvat osat ei kuulu tähän) matkan varrelta muistuupi mieleen.
- öljyputken o-rengas (kylmällä käynnistettäessä vilahti check oil pressure)
- ahtoputki
- DPF-anturi
- EGR-koppa
- Ohjaustehostimen letku
- navigaattorin ongelma softapäivityksellä
- nyt on molemmat penkinlämmittimet sököt (600e tajous tästä saatu, mutta saatan korjata itse kevväämmällä jahka saan avon alle)
- kuljettajan penkin ja peilien sähköohjaus sökö (saman ohjausmodulin takana, työn alla) EDIT: Kojelaudan vasemman reunan sulaketaulun sulake 5A nro 19. Sulake oli ehjän näköinen, mutta eipä ollutkaan. Eli taas toimii!!!
hiekotusvahingosta, supikoirasta ja parkkipaikkakolhuista johtuen on uutta orkkisosaa marmorilta on kaivattu ja löytynyt seuraavasti:
- etupuskuri maskeineen- ja takapuskuri (aero)
- takasumuvalo
- takavalo
- takaparkkianturi
- pakoputken kromipää
- etusumuvalo
- tuulilasi
kaikki muut tarvittavat osat paitsi toiseen ketjuun postaamani kamerahässäkän kehys tuulilasiin on löytynyt marmorilta. Kaiken kaikkiaan on auto edelleenkin erittäin mieluisa kulkine. Välillä on käynyt mielessä, että "no elämä on", mutta välillä on ollut pidempiäkin tyytyväisiä jaksoja pajalla käyntien välillä. Tuntuu noita vikoja olevan muissakin merkeissä. Välillä niin mystisiä, että niitä ei saada kuntoonkaan. Näissä peleissä tuntuu olevan osaaminen huipputasoa (Kiitokset Äänekosken Vianorin suuntaan), joten kaikki viat on saatu nopeasti korjattua ilman mystisiä kummituksia.
Mitä näiden jälkeen kun aika jättää? Taustalla kalvava fiilis, joka on koko ajan ajankohtaisempi. Tämäkin pitäisi saada jonkun "paremman saabistin" käsiin, kun on vielä kaikin puolin priima sisältä ja ulkoa sekkä varustelu (käytännössä kaikki paitsi neliveto ja U-rail) sitä tasoa, että ei joka vuosi tule vastaan vastaavaa. (Uusimman Saabistin kansikuva-auto). Ostakaa joku pois, niin säästyy tämä ja joudun toden teolla pohtimaan perheelliselle sopivampaa kompromissia myyntitykin käyttöautoksi ja mökkiteille.
Viimeksi muokannut peinu, Su Maalis 25, 2018 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Luotettavin NG 9-5!
Elikkä mitä luin EGR:stä, niin tämän tulppaaminen ja auton uudelleen softaaminen toisi ns. Lisävarmuuttaa auton kestävyyteen, vai olenko aivan hakoteillä?
Mitenkäs onko tällä TTiD ja TiD todellisuudessa suurta eroa(kuin yksi ahdin vähemmän ) ? Vai olisiko parasta vain softata TiD tehoja tarvittaessa lähemmäksi TTiDtä? Olettaisin ainakin TiD olevan yksinkertaisempi kuin TTiD
Onkos 2.0 bensassa ollut suurempia murheita? Vaihteistosta kukaan ei vielä ainakaan tässä osiossa ole avautunut kestävyyden kannalta
Kiitokset tähän mennessä kaikille vastanneille!
Mitenkäs onko tällä TTiD ja TiD todellisuudessa suurta eroa(kuin yksi ahdin vähemmän ) ? Vai olisiko parasta vain softata TiD tehoja tarvittaessa lähemmäksi TTiDtä? Olettaisin ainakin TiD olevan yksinkertaisempi kuin TTiD
Onkos 2.0 bensassa ollut suurempia murheita? Vaihteistosta kukaan ei vielä ainakaan tässä osiossa ole avautunut kestävyyden kannalta
Kiitokset tähän mennessä kaikille vastanneille!
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Luotettavin NG 9-5!
Kannattaa käydä koeajamassa TID ja TTID, jos haluaa saada selvyyden eroista. Omasta mielestäni eroa on huomattavasti enemmän kuin ahdinten lukumäärä. Jopa NG9-5 TID on ihan järkyttävä tärisijä ja pärisijä verrattuna 9-3TTIDiin. Koneessa on muutenkin monia eroja, mutta ainakin itselleni auton käyttäjänä selvin ja tärkein juttu on se, että TTID:llä ei tiedä ajavansa dieselillä muuten kuin tyhjäkäynnillä ikkuna tai ovi auki... TIDissä se ei pääse unohtumaan missään vaiheessa
Eski
Eski
Re: Luotettavin NG 9-5!
Eipä se Tidissäkään huomiota herätä tasaisessa vauhdissa
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Luotettavin NG 9-5!
Heh TTiDtä taikka muitakaan NG 9-5 ei ainakaan nettiauton kautta ole monia Jyväskylän lähialueilla myynnissä niin koeajaminen hiukan hankaloituu.. Mikä kyllä ihan hyvä kun pari toimivaa saabbia pihasta löytyy
Oisinko kolmisen vuotta takaperin Jyväskylän laakkoselta koeajanut ruokatauolla 2.0 TiD josta nyt ei ihan hirveästi ole muistikuvia jäännyt, mutta puolisen vuotta sitten koeistuin ja ajoin 1.6T mikä kyllä yllätti ihan positiivisesti ajokokemukseltaan.
Oisinko kolmisen vuotta takaperin Jyväskylän laakkoselta koeajanut ruokatauolla 2.0 TiD josta nyt ei ihan hirveästi ole muistikuvia jäännyt, mutta puolisen vuotta sitten koeistuin ja ajoin 1.6T mikä kyllä yllätti ihan positiivisesti ajokokemukseltaan.
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Luotettavin NG 9-5!
Jep, onhan ainakin tuolla Peinulla Jyväskylässä 9-5 TTID ja myös 9-3TTIDejä on helpompi löytää testattavaksi (meidänkin TTID on joka päivä Jyväskylässä) ja kyllä jotain käsitystä noiden nakukoneiden eroista tulee silläkin testillä Ihan hyvä se TIDkin on, mutta mielestäni TTID on vielä selvästi parempi
Eski
Eski
Re: Luotettavin NG 9-5!
jep. Täältä löytyy ng9-5 TTiD ja ng9-3TTiD. Jälkimmäisessä on vähän enempi ruutia kuin vakiossa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Luotettavin NG 9-5!
Jos haluaa automaattivaihteisen jää TTiD pois laskuista, koska sitä ei liene koskaan saanut automaatilla (jos on saanut niin tuntuvat olevan erittäin harvinaisia)? Itse en allekirjoita TiD:tä järkyttäväksi tärisijäksi, tyhjäkäynnillä ja kiihdytyksissä moottorin äänimaailma ei ole maailman kaunein, mutta tasaisessa matka-ajossa ei moottorista kuulu mitään. Omassa NG:ssä eniten murheita on aiheuttaneet takajarrut, niitä on saanut herkistellä useampaan otteeseen.Eski kirjoitti:Kannattaa käydä koeajamassa TID ja TTID, jos haluaa saada selvyyden eroista. Omasta mielestäni eroa on huomattavasti enemmän kuin ahdinten lukumäärä. Jopa NG9-5 TID on ihan järkyttävä tärisijä ja pärisijä verrattuna 9-3TTIDiin. Koneessa on muutenkin monia eroja, mutta ainakin itselleni auton käyttäjänä selvin ja tärkein juttu on se, että TTID:llä ei tiedä ajavansa dieselillä muuten kuin tyhjäkäynnillä ikkuna tai ovi auki... TIDissä se ei pääse unohtumaan missään vaiheessa
Eski
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10