Luotettavin NG 9-5!

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Jeppe96
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Luotettavin NG 9-5!

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Jos meinaatte että koeajaisin teikäläisten vehkeet, niin enhän minä kehtaa toisten pyhiä lehmiä testailla :D

Yleensä kun koeajanut jonkun saabin niin kyllä sitä sitten on yleensä joutunut omistanvaihdos puuhiin :roll: :wink:

Eli yhteenvetona voisi olla että hienostuneempi 9-3 johon harvinaisuutensa vuoksi tietyt osat vaikeampia löytää, mutta ei vakavempia ongelmia 9-3 verrattuna?

Olikos Aero malleja muuten 2.0T ja 2.0 TiD moottoreilla?
Oishan tuo aero jo pelkästään ulkonäöltään paljon räyheämp kuin linear ja vector sekä penkit muita malleja paremman oloiset :)
9-5 TTiD4 Aero 4D VM11
9-5 B235R Vector SC VM06 (B205E BioPower)

peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6165
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Luotettavin NG 9-5!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aeroja ng9-5 lie 2.0T, 2.8T ja 2.0TTiD

Kyllä noihin kolkkeihinkin osat löytyy. Joskus saattaa vähän joutua ihmettelemään, että mistä, mutta löytyy kuitenkin :)

Tervetuloa ajelemaan, jos jalat ylttää polkimille, ennen kuin saan sähkösäädöt taas toimimaan :)

9-3X 2.0T XWD BioPower-10
9-3 2.0R Cab -05 Aerowannabe & Hirsch-tarratuning, BioPower Stage 1, #1767
See äl äs kolme viiskytä see dee ii, mut bittuuks sä tiiät siit"

aeroflex
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Marras 12, 2009 09:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Luotettavin NG 9-5!

Viesti Kirjoittaja aeroflex »

Bensaversiona 2.0 Aeroa sai sekä normi-että Biopowerina ja keihäänkärkenä sitten sillä 2.8T:nä V6:sena.

Nokivasarana ainoastaan tuota 2,0 TTid:tä manuaaliaskilla ehdittiin saada ulos.

Omat kokemukset rajoittuvat ng femmasta lähinnä 2,0 tid Vector + tomaatti yhdistelmään ja olen ollut suhteellisen tyytyväinen tähän voimalinjaan. Kuten mainittua, paikallaan ollessa kone jonkin verran raksuttaa, mutta kun vauhtiin päästään, niin äänet jäävät taustalle.

Aisinin 6-lovinen laatikko ei tosin tietenkään enää edusta ihan nykypäivää, mutta kyllä sillä pärjää. En tiedä onko muilla samoja huomioita, mutta rauhallisessa kiihdytyksessä 2-3 vaihteen "välissä" tuntuisi olevan tyhjä alue, eli momentinmuunnin tms. miettii hetken ennenkuin voimaa siirtyy, ripeämmässä kiihdytyksessä ei niinkään asiaa huomaa (laatikkoöljyjen vaihdolla ei tunnu olevan tähän vaikutusta).

Samaa mieltä, että Aero on toki Vectoriin/Lineariin verrattuna hienompi ja penkit sporttisemmat, mutta harmilillisesti se diesel-automaatti yhdistelmä ei koskaan ehtinyt ilmaantua.

Ajotuntuma on aina hieman subjektiivinen aihe, mutta yleisesti voisi kait sanoa, että merkittävimmät erot Aeron ja Vector/Linearin välillä taitavat tulla alustan toiminnasta, rengastuksesta ja ratista, joka Aerossa on ainakin omasta mielestäni paremmin muotoiltu kuin perusversioissa.
NG 9-5 Vector Tid A6
Ex: NG 9-5 Vector Tid A6
Ex: Saab 9-3 SC Aero TTiD

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4907
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Luotettavin NG 9-5!

Viesti Kirjoittaja tturku »

Niin ei näitä voi oikein kolkkeihin verrata. Ihan eri kokoluokan autot, melkein 10 vuotta uudempaa sunnittelua jen. Diesel koneet taitaa olla jatkobalustettuja Fieat peruisia joita on 1,9l kolkeissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

92-54
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Loka 27, 2007 22:54
Paikkakunta: oulu

Re: Luotettavin NG 9-5!

Viesti Kirjoittaja 92-54 »

Joo kyllä täälläkin tuntuu joskus tid automaatissa juuri tuo 2-3 välin vaihto jotenkin nykäisevän eri tavalla kuin muut välit. Varsinkin juuri pintakaasulla ajettaessa.
Eilen vaihdoin omani moottoriin egr-jäähdyttimen muovikopan kun alkoi valskata jäähdytysnestettä.
Yksi asia tässä ngfemmassa on erilaista kaikkiin aikaisempiin autoihini verrattuna. Nimittäin auton koosta ja muodoista johtuen kulmien arviointi ja parkkeeraaminen on jotenkin paljon hankalampaa kuin vaikka ogfemmassa. Parkkitutkakin heitti pelaamasta, täytyy laittaa anturi tilaukseen.
Itseäni ei tidin äänet ole häirinnyt ja voimaa on tarpeeksi. Lieneekö sitten jo joskus ohjelmoitu lisää voimaa sitä en tiedä.
Kulutus tien päällä 80 kmh n. 5,4l ja sekalaisessa ajossakin alle 7l.
saab 92b -54, 99LEA -74, 900 3d 2.1 -92, 9000 2.3turboS -91, 9-5 2.3t A -98, 9-3 aero cab -01, -10 9-5ng tid4 A, -11 9-3 ttid

Jeppe96
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Luotettavin NG 9-5!

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Joo viimeismpiin kolkkeihin vertaus tuntui lähemmältä verrata NG 9-5 kuin esim viiruihin :wink: (TTiD, 2.8, neliveto, modernimpi sisusta varusteineen yms.) mutta joo tottakai puhutaan pykälää pienemmästä automallista :)

Ja pistän tuon Peinun ehdotuksen vakavasti harkintaan, itsekkin Jyskässä miltein päivittäin käyn niin ainakin ois lähellä :lol:
Ellei sitten 180cm pitkä ole liian lyhyt polkimille :mrgreen: :mrgreen:

Mitä nyt siis lukenut kommentteja niin ihan soivalta peliltä kuulostaa! Itsellä toistakymmenettä saabbia menossa niin luultavasti haarastaneisuus ja tietotaito riittänee tämänkin mallin kanssa 8)
9-5 TTiD4 Aero 4D VM11
9-5 B235R Vector SC VM06 (B205E BioPower)

HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Luotettavin NG 9-5!

Viesti Kirjoittaja HEV »

HEV kirjoitti: ... jos OG vie meidän mökkimatkalla (2/3 moottoritietä) jotain 11,5 l/100km etanolia niin NG vie 10,5 samalla reissulla - siis molemmat automaatteja.
Pientä tarkennusta: pääsiäisen viettoon tuli lähdettyä suoraan tankilta ja tällä kertaa näytti takaisin kotipihassa (siis ajotietokone) 9,6 l/100km. Talvirenkaat alla ja talvirajoitusten mukaan tultiin pääosin jonoissa.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BP

Vastaa Viestiin