Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Onkos muilla vielä pyöränlaakereita mennyt? Omassani vasen taka alkaa pitämään ääntä. Vaihtotyö on kuulema hankala kun napa hapettuu kiinni kuin tauti. Ostan tilalle alkuperäisen koska 3v takuu. Vinkkinä saabin tiskillä laakeri on halvempi kuin insignian vastaava.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Omaan on jo yksi vaihdettu taakse hossain 155tkm paikkeella viimekesänä. Toinen taitaa olla menossa. Nyt 172tkm mittarissa. Faijan autosta antautui about samoilla kilsoilla myös toinen. Taisin itse ostaa autonvaraosat24.Fi puljusta SKFn laakerin about 1/2 hintaan marmoriin verrattuna.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Ainoastaan oikea etu enää vaihtamatta, muut kolme meni n. 150tkm-180tkm sisään eli tasaisen huonoa laatua tuntuvat olevan Takanavoissa oli melkoinen pieksäminen että sai irti. Sovitteet, joille ne asettuu, on epätavallisen (verrattuna moniin muihin autoihin) pitkät eli navat ns syvällä ja kun olivat sen seitsemän vuotta kylpeneet vedessä ja suolassa, olivat tosiaan tiukassa.
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Millaisilla vehkeillä hakkasitte irti? Tarvikeosista saanut niin tarpeekseni että maksakoon mitä hyvänsä. Mielenrauhaa se minulle on.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Oma ja faijan auto kävivät huollossa, sen tiedän että Isän auton laakerinvaihdossa saivat tehdä huolella töitä että vanha lähti irti. Omaan autoon vaihdettiin Vähämaalla Hyvinkäällä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Vähän yli 200tkm oli mittarissa kun oikean takapyöränlaakeri meni vaihtoon. Laakerin tilasin autodocilta, tarkoituksena vaihtaa itse, mutta oli se niin lujassa että katsoin parhaimmaksi vaihdattaa laakerin liikkeessä. Mainitsivat vielä ihan erikseen, että tiukassa oli ollut kun pirssin kävin pois hakemassa
Saab Ng 9-5 2.0tid -10
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Saab Og Wagon 9-5 Biopower -07
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Muutama tuhat alle 200tkm, eikä vielä ainuttakaan vaihdettu.
EDIT: ei siis 200k€
EDIT: ei siis 200k€
Viimeksi muokannut peinu, Ti Kesä 26, 2018 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Länsi-Auton hintapeinu kirjoitti:Muutama tuhat alle 200k€, eikä vielä ainuttakaan vaihdettu.
Pyhäsaabissa toinen takalaakeri on vaihdettu, muut käsittääkseni alkuperäisiä. 190tkm.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Kyllähän sitä lyödä sai. Kiinnityspulttien kantoihin puoliksi aukinaisiin paukutin kun ei oikein muutakaan apuvälinettä ollut. Lähti vähän kerrassaan. Fag merkkinen tarvikelaakeri tuli laitettua kun alkuperäset oli loppu Saabilta. Nyt niitäkin taas olisi Ruotsissa.Tässä fag laakerissa kiinnityspultit oli liian pitkät joten piti kaivella uudet muualta. Eipä oikeastaan yllättänyt minua yhtään nämä tarvikkeet.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Vänkärin puolelta takaa meni 230000km kohdalla. Laakeri on sama sekä edessä että takana ainoa ero on jotta etupyörän laakerissa pidemmät kiinnityspultit.
Saab 9-3 1.9 TTid Vector -09
Saab 9-3 1.9 TTid Vector -08
Saab 9-3 1.9 TTid Aero Avo -10
Mini 1275 GT -70
Mercedes-Benz Sprinter 3.0 -17
Mercedes-Benz GLC 250 AMG -16
Mercedes-Benz 190 2.0 -89
Ford Transit D -82
BMW 730 -11
Saab 9-3 1.9 TTid Vector -08
Saab 9-3 1.9 TTid Aero Avo -10
Mini 1275 GT -70
Mercedes-Benz Sprinter 3.0 -17
Mercedes-Benz GLC 250 AMG -16
Mercedes-Benz 190 2.0 -89
Ford Transit D -82
BMW 730 -11
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Entäs xwd takalaakeria kukaan vaihtanut, onkohan yhtä lujassa kun ketjussa luetut?
Savu nousi kun pääsin kotiin.
Savu nousi kun pääsin kotiin.
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
EPC:n mukaan edessä M12x55, takana M12x45.Poju kirjoitti:... ero on jotta etupyörän laakerissa pidemmät kiinnityspultit.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Katsoitko myös jarrut?jarkar kirjoitti:Entäs xwd takalaakeria kukaan vaihtanut, onkohan yhtä lujassa kun ketjussa luetut?
Savu nousi kun pääsin kotiin.
Itsellä toi toinen odottelee uusia takajarruja, kun on takajarrut niin juntturassa, ettei meinaa käsin kääntämällä liikkua mihinkään, ja ei ole ensimmäinen vastaava, joten ainakin oman kokemuksen mukaan näissä varsinkin takajarruilla on paha tapa mennä juntturaan.
Ja tosiaan itselläkin takalaakeri jollottaa, auto nostettuna ei kyllä pahemmin tuntunut pykälää kummassakaan. Kun kääntää oikealle rajusti niin ääni kasvaa ja vasemmalle päin mennessä hiljenee, itse olisin vasemman takalaakerin kannalla, ja oikea myös kuittien perusteella vaihdettu viime vuonna...
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Pirun tiukassa ne takalaakerit. Vaatii yleensä n. 10tn prässissä voimaa, että pulttikiinnitteinen ng9-5 takalaakeri lähtee liikkeelle.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Pyöränlaakerit onko mennyt vielä?
Takapyörästä on kyse, vähän kankea se on,putsasin satulan ja laitoin kuparivaseliinia
Kankeusvoi johtua nelivedoista. Noin 10km lenkin jälkeen ei ainakaan vanne ollut lämmin.
Toivottavasti oli vain jarru jumissa. En tiedä onko erilainen laakeri xwd:ssä
Kyllä laakeri pitää yleensä ääntä kun se on valmis.
Kaverilla meni kesken ajon transiitin etu pyörä lukkoon pari kertaa taakse ja eteen päin niin lähti taas pyörimään.
Kankeusvoi johtua nelivedoista. Noin 10km lenkin jälkeen ei ainakaan vanne ollut lämmin.
Toivottavasti oli vain jarru jumissa. En tiedä onko erilainen laakeri xwd:ssä
Kyllä laakeri pitää yleensä ääntä kun se on valmis.
Kaverilla meni kesken ajon transiitin etu pyörä lukkoon pari kertaa taakse ja eteen päin niin lähti taas pyörimään.