P0010"A" ja P0106 vikakoodit
P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Onko kellään hajua.. mistä lähtis selvittelemään.
-11 Biopower
-11 Biopower
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Noin äkkipäätä WISsistä vilkaistuna em viittaisi imunokka-akselin ohjaussolenoidin ohjauspiiriin ja toinen imukanavan paineanturin liian suureen resistanssiin tai jopa katkokseen - mahtaisko olla moottorin johtosarjassa jotain?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Kuten HEV sanoi, niin p0010 viittaa solenoidiin, josta monesti tulee mukana myös tuo p0106.
Valitettavan usein tämä on myös ensimmäisiä signaaleja siitä, että alkaa olla aika laitella euroja sivuun ketjuremppaa varten, toki jos tuuri käy niin selviää pelkän solenoidin vaihdolla
Valitettavan usein tämä on myös ensimmäisiä signaaleja siitä, että alkaa olla aika laitella euroja sivuun ketjuremppaa varten, toki jos tuuri käy niin selviää pelkän solenoidin vaihdolla
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Kyllähän tohon ketjurempaan menee useempi tonni.Mäkelän Auto Oy:
Kustannusarvio työlle n.2000€. Työ vaatii vähintään 2 päivää.
Voi olla et lähtee vaihtoon ennen sitä. Koodien nollauksen jälkeen ei ole vika valo syttynyt. Otin anturin irti ja ihmettelin ja laitoin takas .
Kustannusarvio työlle n.2000€. Työ vaatii vähintään 2 päivää.
Voi olla et lähtee vaihtoon ennen sitä. Koodien nollauksen jälkeen ei ole vika valo syttynyt. Otin anturin irti ja ihmettelin ja laitoin takas .
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Aikamoinen on työveloitus, Lahden eteläpuolella merkkihuollosa työveloitus oli n. 400€ ketjun vaihdosta..Veka1980 kirjoitti:Kyllähän tohon ketjurempaan menee useempi tonni.Mäkelän Auto Oy:
Kustannusarvio työlle n.2000€. Työ vaatii vähintään 2 päivää.
Voi olla et lähtee vaihtoon ennen sitä. Koodien nollauksen jälkeen ei ole vika valo syttynyt. Otin anturin irti ja ihmettelin ja laitoin takas .
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Rommitommi kirjoitti:Aikamoinen on työveloitus, Lahden eteläpuolella merkkihuollosa työveloitus oli n. 400€ ketjun vaihdosta..Veka1980 kirjoitti:Kyllähän tohon ketjurempaan menee useempi tonni.Mäkelän Auto Oy:
Kustannusarvio työlle n.2000€. Työ vaatii vähintään 2 päivää.
Voi olla et lähtee vaihtoon ennen sitä. Koodien nollauksen jälkeen ei ole vika valo syttynyt. Otin anturin irti ja ihmettelin ja laitoin takas .
No jos ton laittelis kuntoon. löytyisi joku korjaamo joka olisi kohtuu hintainen:)
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Mulla ketjuremppa muistaakseni 1700-1800 € osien kanssa,tasapainoi rattaita ei vaidettu. Täälä Pohjanmaalla.
Ei ollut merkkikorjaamo ,Rinta-Joupilla 2t osat ja päivä työtä.
Tosin mulla keltainen moottorivalo syttyi palamaan.
Ei ollut merkkikorjaamo ,Rinta-Joupilla 2t osat ja päivä työtä.
Tosin mulla keltainen moottorivalo syttyi palamaan.
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Vika korjaantu imupuolen anturin vaihdolla.
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Sama vika oli minunkin autossa, jonkin aikaa sitten.Veka1980 kirjoitti:Vika korjaantu imupuolen anturin vaihdolla.
Lähtikö imupuolen solenodi nätisti pois, vai oliko siellä valukielekkään jämä haittaamaassa, joka oli minun autossa.
Mistä olet lisähepat hommannut?
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
lähti helposti.
chiptuning.
chiptuning.
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit
Täällä antoi samaa P0010 koodia oma MY11 biopoweri. Nollailin koodin ja seurasin mitä tapahtuu. P0010 tuli takaisin ja vläillä mentiin limbissa, ensin harvemmin ja lopuksi tuli heti lyhyen ajon jälkeen. Vaihdoin solenoidin ja vikakoodia ei ilmaantunut enää. Ei sinänsä ihme kun mitään resistanssia solenoidin navoissa ei ollut, uudessa taisi olla ~12 ohm. Eli se oli rikki ilman selittelyitä.
Toki silti joka päivä sitä kuuntelee jakopäätä ja seuraa liian tarkasti kaikkia auton pieniäkin mahdollisia oireita kuten välillä tulevaa outoa hetkellä tärinä/pätkimistä (kesto n. 1sek).
Kilsoja 130tkm
Toki silti joka päivä sitä kuuntelee jakopäätä ja seuraa liian tarkasti kaikkia auton pieniäkin mahdollisia oireita kuten välillä tulevaa outoa hetkellä tärinä/pätkimistä (kesto n. 1sek).
Kilsoja 130tkm