P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Avatar
Veka1980
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 22:40

P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Veka1980 »

Onko kellään hajua.. mistä lähtis selvittelemään.
-11 Biopower
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1426
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja HEV »

Noin äkkipäätä WISsistä vilkaistuna em viittaisi imunokka-akselin ohjaussolenoidin ohjauspiiriin ja toinen imukanavan paineanturin liian suureen resistanssiin tai jopa katkokseen - mahtaisko olla moottorin johtosarjassa jotain?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kuten HEV sanoi, niin p0010 viittaa solenoidiin, josta monesti tulee mukana myös tuo p0106.

Valitettavan usein tämä on myös ensimmäisiä signaaleja siitä, että alkaa olla aika laitella euroja sivuun ketjuremppaa varten, toki jos tuuri käy niin selviää pelkän solenoidin vaihdolla :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Veka1980
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 22:40

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Veka1980 »

Kyllähän tohon ketjurempaan menee useempi tonni.Mäkelän Auto Oy:
Kustannusarvio työlle n.2000€. Työ vaatii vähintään 2 päivää.

Voi olla et lähtee vaihtoon ennen sitä. Koodien nollauksen jälkeen ei ole vika valo syttynyt. Otin anturin irti ja ihmettelin ja laitoin takas :D .
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Veka1980 kirjoitti:Kyllähän tohon ketjurempaan menee useempi tonni.Mäkelän Auto Oy:
Kustannusarvio työlle n.2000€. Työ vaatii vähintään 2 päivää.

Voi olla et lähtee vaihtoon ennen sitä. Koodien nollauksen jälkeen ei ole vika valo syttynyt. Otin anturin irti ja ihmettelin ja laitoin takas :D .
Aikamoinen on työveloitus, Lahden eteläpuolella merkkihuollosa työveloitus oli n. 400€ ketjun vaihdosta..
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Veka1980
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 22:40

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Veka1980 »

Rommitommi kirjoitti:
Veka1980 kirjoitti:Kyllähän tohon ketjurempaan menee useempi tonni.Mäkelän Auto Oy:
Kustannusarvio työlle n.2000€. Työ vaatii vähintään 2 päivää.

Voi olla et lähtee vaihtoon ennen sitä. Koodien nollauksen jälkeen ei ole vika valo syttynyt. Otin anturin irti ja ihmettelin ja laitoin takas :D .
Aikamoinen on työveloitus, Lahden eteläpuolella merkkihuollosa työveloitus oli n. 400€ ketjun vaihdosta..

No jos ton laittelis kuntoon. löytyisi joku korjaamo joka olisi kohtuu hintainen:)
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
jarkar
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Mulla ketjuremppa muistaakseni 1700-1800 € osien kanssa,tasapainoi rattaita ei vaidettu. Täälä Pohjanmaalla.
Ei ollut merkkikorjaamo ,Rinta-Joupilla 2t osat ja päivä työtä.
Tosin mulla keltainen moottorivalo syttyi palamaan.
Avatar
Veka1980
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 22:40

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Veka1980 »

Vika korjaantu imupuolen anturin vaihdolla.
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Veka1980 kirjoitti:Vika korjaantu imupuolen anturin vaihdolla.
Sama vika oli minunkin autossa, jonkin aikaa sitten.
Lähtikö imupuolen solenodi nätisti pois, vai oliko siellä valukielekkään jämä haittaamaassa, joka oli minun autossa.

Mistä olet lisähepat hommannut?
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Avatar
Veka1980
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Elo 04, 2017 22:40

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Veka1980 »

lähti helposti.

chiptuning.
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: P0010"A" ja P0106 vikakoodit

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Täällä antoi samaa P0010 koodia oma MY11 biopoweri. Nollailin koodin ja seurasin mitä tapahtuu. P0010 tuli takaisin ja vläillä mentiin limbissa, ensin harvemmin ja lopuksi tuli heti lyhyen ajon jälkeen. Vaihdoin solenoidin ja vikakoodia ei ilmaantunut enää. Ei sinänsä ihme kun mitään resistanssia solenoidin navoissa ei ollut, uudessa taisi olla ~12 ohm. Eli se oli rikki ilman selittelyitä.

Toki silti joka päivä sitä kuuntelee jakopäätä ja seuraa liian tarkasti kaikkia auton pieniäkin mahdollisia oireita kuten välillä tulevaa outoa hetkellä tärinä/pätkimistä (kesto n. 1sek).

Kilsoja 130tkm :roll:
Vastaa Viestiin