"Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

veini siekkinen kirjoitti:
Pe Tammi 11, 2019 22:49
Vaihtoehtoja on monia.mutta aina kun kurkkaa nurkan taakse on sielläkin niitä vaivoja.2012 vuosimallin bmw 530 kaverilla alle 150tkm ajettu niin egr,hiukkasta kumpikin penkinlämitin taitaa olla sama penkki melkein kun aerossa ja jopa valmistaja.pyörän laakerit etu kumpikin pienellä aikaa. :(

minullakin oli varma peli se edelline tid mutta tämän ttid kanssa kyllä raastava alku.mutta nyt kun kunnossa niin tuntuu kyllä mukavalta ja vaihteet kyllä tässä nelikon ttid malissa erittäin sutjakat mistäköhän johtuu.paremmat kun edellisessä tid pelissä paljon.
Joo onhan niitä vikoja kaikissa, jotenkin kuitenkin kun vertaa Saabien rinnalla olleisiin ranskiksiinkin, niin karrikoiden ranskiksetkin on vaatineet pelkkää ajoa, Saabit enemmän ruuvaamista kuin ajamisesta nauttimista. Äsken käytiin TTiD:llä n. 50km reissu, onhan se toimiessaan ihan hieno auto, mutta kyllä niitä puoliväliin jääneitä ratkaisuja havaitsee samantien, kuten toi moottorin melu, jota en ole sietänyt ennenkään, ja bemun kauniisti murisevan kutosen jälkeen se tuntuu entistäkin karummalta.

Ja hyvä että mainitsit ton EGR:n, olinkin jo unohtanut sen laatuajan mitä viettelin viime vuonna pakkasessa ja lumituiskussa hanuri pystyssä Saabin TID koneen päällä irrotellen EGR:ää, kun auto ei vaan yksinkertaisesti lähtenyt käyntiin. :D Kilsoja oli 126tkm.. Ja sitä myöten muistui kanssa mieleen saman auton kanssa käyty yli kuukaude show kun välillä ei lähde käyntiin, välillä lähtee käyntiin ja sammuttaessa sähköt sammuu, mutta moottori jatkaa käyntiään jne. Tähänkin toki oli yksinkertainen syy lopulta...mutta ei nää helpolla ole päästäneet.
Tomppa & Saabit myyty :(
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Julle »

Tosi Saabisti kyykkii neljä kuukautta pellin alla eikä anna houkutuksen auton myymisestä voittaa. Lopulta ratkoo vian ja vie tiedon mennessään Pietarille.
9-5 Aero - 00
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Ranskalaisiin ei pitäisi sekaantu kuin grillillä.omistan citroen jumper merkkisen kevyt kuorma auton ja siinä sähköt laitettu kyllä maailman hunoiten.2.8 moottor hyvä mutta muuta sitten vaikea kyllä löytää.
ajanut 25 tuhatta.sähköt renaa aina.viime kesä vittumaisin rojekti oli kun hävi valot,vilut,pyyhkijät ja jotain muuta mutta lähti käyntiin ja latasi.
kyselin sähköjen perään ja siinäkään ei kukaan innostunut niistä.virta lukko oli jo vaihdettu näissähän on ollut vikaa paljon.
tietyt sähköjen ohjaukset kiertää 3 herätteen kautta ja johdot helvetin ohkasia ja huono laatuisia ei kestä taittaa huonosti suojattu ja missä suoja on niin siellä samaa kun tennisukka.vika löytyi vihdoin vaseman puolen sulakerasian takaa 7.5a sulakeen takana löysä nasta sulakkeeseen.(purin koko koetaulun ennen kuin löysin vian ja viikko siinä meni).

osia minun aikana turbo,iskarit,kääntölaakerit,jarrujen pääsylinteri,syyläri,pyyhkijät vivustoineen,oven lukot,apparin ikkunan nostin ym.kyllä on jännää.

Ja mitä tulee 6 ja nelos koneen ääniin ei voi verrata ainahan kutonen on hiljasempi.en ole bmw merkkisen hiljasta 4 diselin sylinteristä konetta löytänyt.(kyllähän se saabissakin se kutonen hiljasempi ja murisee mukavasti) :D
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1421
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja HEV »

Laitetaan nyt tällaistakin raporttia vastapainoksi: 14 tkm ja runsas vuosi takana, ohjelman mukainen huolto, jarrulevyt (tyyppivikako?) ja talvirenkaat vaihdettu, valoramppi korjattu ja kuskin penkin lämmitin vaihtamatta. Kyse on kylläkin biopowerista, ei dieselistä. Hyvin on toiminut maantiellä ja kaupungissa ja hieno on ajella vaikkei isolohko olekaan eikä tarkoituksella neliveto :D
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ttid xwd eli auto, jossa "pitäisi" olla kaikki viat 84tkm - 148tkm niin vaihtoon on mennyt kaksi parkkitutkan anturia (molemmat takanurkat), jakopää (150tkm), kuskin penkinlämmitin korjaamatta ja kaksi kertaa kaukosäätimien patterit. Ai niin, takajarrupalat meinasi unohtua. Huoltojen osalta vaihdettu liemiä ja suodattimia moottoriin ja nelikon öljyt 2 kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Öljypumpun imuputken tiiviste vaihdettu tänään Vähämaan Autopalvelussa Hyvinkäällä :D

Vein auton sinne klo. 8:10. Meni työn alle noin klo. 8:30, ja oli valmis noin klo. 12:30 8)

Kyllä ne jotkut osaa. Hatunnosto Vähämaan Autopalvelulle!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Eski »

Taisipa hintakin vähän muuttua alkuperäisestä noin 3000e tarjouksesta...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:
Ke Tammi 16, 2019 19:02
Taisipa hintakin vähän muuttua alkuperäisestä noin 3000e tarjouksesta...

Eski
505 €
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eniten mua ihmetyttää se että merkkihuoltojen välillä on tollaisia hintaeroja, tai no että isommat huollot saa hinnoitella ihan mitä sattuu huollon hinnaksi jottei tarvitse tehdä / tai sitten tekevät ja nettoavat hyvällä katteella. Auto olis varmaan päivän ollut työnalla länärilläkin ja loput siitä parista viikosta seisonut pihassa... Vähämaa on erittäin hyvä. Olen käyttänyt ko. huoltoa jo noin 10v.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Voipi olla, että toiset tietävät mitä tekevät, kun taas urpommat katsoo Wisin ohjeaikoja ynnäten jokaisen osavaiheen yhteen. Tällöin loppusumma neljän tunnin duunille voi olla vaikka 12h ja hinta-arvio sen mukainen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja tturku »

505€ vs.3000€ Ei ihan enään uppoa tohon ynnää yhteen kaikki vaiheet wissistä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Niin, Länsiautossa olisivat samalla rakentaneet jakopään kokonaan uusiksi.

Eräs pienempi pääkaupunkiseudulla toimiva SAABeja huoltava liike sanoi, että "sillä rahalla olisi saanut uuden moottorin Oriolta" :wink:

Auto oli tänään reilut neljä tuntia pakkasessa, eikä se herjannut matalasta öljynpaineesta käynnistäessäni sen uudestaan. Huomenna aamulla näkee sitten viimeistään, oliko tuosta hyötyä. Pitäisi olla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, jakopääremontissa pitäisi myös Länsiauton tietää merkkihuoltojen tarjoushinta, joka on noin 500e.
Ilmeisesti siellä osastolla lasketaan näin: 500+500 = 3000 :twisted:

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:
To Tammi 17, 2019 09:44
Jep, jakopääremontissa pitäisi myös Länsiauton tietää merkkihuoltojen tarjoushinta, joka on noin 500e.
Ilmeisesti siellä osastolla lasketaan näin: 500+500 = 3000 :twisted:

Eski
:wink:

No anyway, eipä tullut aamulla enää "öljynpaine matala, sammuta moottori" -ilmoitusta. Eli homma hoitui kuntoon 👍
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Öljynpaine matala - sammuta moottori" kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Taas mennään :roll:

Auton öljypumpun O-rengas vaihdettu 25 000 km sitten. Pakkasta 18-24 astetta ja kylmäkäynnistyksen yhteydessä (ollut tosin lohkarissa kiinni ennen sitä) "matala öljynpaine - sammuta moottori" välähti näytössä eilen ja toissapäivänä :roll: :evil:

Toivottavasti on vain erittäin kylmästä säästä johtuva ominaisuus, eikä jää pysyväksi :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin