NG 9-5 RIEMUA

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabium196 kirjoitti:
To Maalis 17, 2022 20:09
Katso ensin, ettei selkänojan liitos ole irtoamassa. Siihen pääsee helpoiten käsiksi.
Täytyy tsekata se.

Ongelma on (taas kerran) istuinosassa :evil: Istuin- ja selkänosan elementteihin tulee resistanssiero, jonka jälkeen lämmitys katkeaa. Tsekkasin tuon MDI:llä.

Jos veisi tuon ProCar-Serviceen, niin Pete vaihtaisi istuinelementin puolessa tunnissa :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabium196
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

2tkm MB GLAn kyydissä ja ilmastointi seilaa. On se vaan NG:n 0,5 asteen säätö hyvä, vaikka luulin turhakkeeksi.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Ajelinpa mökille kelirikkoisella tiellä tällä ng9-5. Ihan helvetin huono...ihan järkytyin. Etenemiskyky täysi nolla. Iso möhkö joka jää kiinni. Valtatiellä kyllä hyvä mutta kinttupoluilla kyllä huonoin auto millä olen ajanut😂😂😂. No vahingosta viisastuu, ensi kerralla tulen vnelosen voimin..edellyttää tieten että pääsen pois täältä.

En osannut odottaa. En ole kuupalla saati viipalla jäänyt kiinni koskaan...kehitys ei mene aina eteenpäin.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

korpijaakko kirjoitti:
Pe Huhti 22, 2022 19:16
Ajelinpa mökille kelirikkoisella tiellä tällä ng9-5. Ihan helvetin huono...ihan järkytyin. Etenemiskyky täysi nolla. Iso möhkö joka jää kiinni. Valtatiellä kyllä hyvä mutta kinttupoluilla kyllä huonoin auto millä olen ajanut😂😂😂. No vahingosta viisastuu, ensi kerralla tulen vnelosen voimin..edellyttää tieten että pääsen pois täältä.

En osannut odottaa. En ole kuupalla saati viipalla jäänyt kiinni koskaan...kehitys ei mene aina eteenpäin.
Pitäisi olla neliveto :roll:
Ei vain viitsi kaivaa verta nenästä ja sydän syrjällään odottaa, kun ajotietokoneen näyttöön tulee "service rear axle" 8O

Aina mökille mennessä alkaa tehdä mieli 9-7x:ää kuljetuskapasiteetin vuoksi, mutta 170 km:n ajaminen sillä per sivu saattaisi tulla melko kalliiksi :evil:

Nyt tuli käytyä mökillä NG9-5:lla suksiboksi katolla. Ei ollut ongelmaa etenemisessä, vaikka Hankookin nastarenkaat vetävät aivan viimeisiään.

Yksi huono puoli NG9-5:sta tähän vielä: jos ajelee Helsingin keskustassa kapeita katuja, joissa on autoja pysäköity molemmin puolin katua ja raskasta kalustoa tulee vastaan, tai sitten yrittää esimerkiksi löytää Espalta parkkipaikkaa, niin ajan siellä paljon mieluummin NG9-3CV:llä kuin femmalla :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Tää on maantielaiva ja tosi hyvä siihen. Mut ei oo kyllä mökkiauto. Pitkillä matkoilla olen joskus mennyt ite takapenkille ja laittanut emännän rattiin....Nuo 19 tuuman läskit varmasti vaikuttaa asiaan. Kehnot renkaat suomen uraisille teille....mut on ne hienot. :mrgreen:
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

korpijaakko kirjoitti:
La Huhti 23, 2022 06:40
Tää on maantielaiva ja tosi hyvä siihen. Mut ei oo kyllä mökkiauto. Pitkillä matkoilla olen joskus mennyt ite takapenkille ja laittanut emännän rattiin....Nuo 19 tuuman läskit varmasti vaikuttaa asiaan. Kehnot renkaat suomen uraisille teille....mut on ne hienot. :mrgreen:
Olen saanut jonkin verran palautetta siitä, kun olen sanonut, että mökkireissujen vuoksi en ikinä laittaisi autojemme alle yli 17" renkaita. Loppumatka (n. 8 km) on yleensä huonokuntoista hiekkatietä, jossa tippuisi paikat hampaista, jos ajelisi isommilla vanteilla ja renkailla.

Jo cabben 225/45/17 kesärenkaat ovat siinä rajoilla, jos hiekkatie on lanaamaton :evil: Sitten kun pääsee mökiltä pois lähdettäessä tai kaupoille lähdettäessä asfalttitielle sen 8 km jälkeen, tilanne helpottuu huomattavasti :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ei ole renkaista kiinni, jos on autossa ilmajousitus, toimii vaikka 20¨renkaat.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

viggen kirjoitti:
Su Huhti 24, 2022 11:24
Ei ole renkaista kiinni, jos on autossa ilmajousitus, toimii vaikka 20¨renkaat.
Totta, riippuu iskareista.
Meillä on molemmissa autoissa orkkisvalmistajan jouset.
Varmaan iskenyt keski-ikä päälle, kun NG900:ssa oli vielä alla Bilsteinit, H&R:n madallussetti ja Powerflexin puslat, mutta nyt ajellaan orkkiskamoilla :lol:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja aero »

^Kertooko se enemmän kuljettajan vai autojen vakioalustojen kehityksestä? :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

aero kirjoitti:
Ma Huhti 25, 2022 11:30
^Kertooko se enemmän kuljettajan vai autojen vakioalustojen kehityksestä? :)
No en välttämättä sanoisi kuljettajan "kehityksestä" :wink: :lol:

Onko kukaan käyttänyt pääkaupunkiseudulla autonsa ruostesuojauksessa?
Suositteluja?

Voisi sellaisenkin tuolle tehdä. Hiekkapuhaltaa pohjan ja laitattaa massan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Herrasta Hyvinkäällä on kovasti kehuttu eri yhteyksissä. Itsellä ei ruostesuojauksesta ole kokemusta, mutta asiakaspalvelu kyllä tuntuu pelaavan.

https://www.autonruosteenesto.fi/
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo. Oman exän Herrasella käytin ja voin suositella.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kiitos! :D

Hyvinkäällä oli aikoinaan joku nimekäs Finikor -kåsittelijä, jolla käytin NG900:n.
Kyseinen herra on vain ollut eläkkeellä jo useita vuosia :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
keisari
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

Jaha sitä vois vähän päivittää.
Iso lohkolla nyt ajettu 412 tkm.
Viimehuollossa kesällä -23 vaihdettiin huollon lisäksi, halldex öljyt ja suodatin sekä ala putket jäähdyttäjään sekä myös päivityksenä yläputket jotka menee jäähdyttäjän paisunta säiliöön turbosta.
Tulpat tulee varmaan vaihtaa seuraavassa huollossa kun niillä nyt ajettu jotain yli 150 tkm.
Euro avain ja käynnistys ongelmia ei ole ollut kun auto jenkki mallia :mrgreen: .
Kaksikertaa nyt vaihdettu 6 vuoden aikana Haldexin öljyt ja peräöljyt sekä suodatin. Ongelmaa ei ole ollut järjestelmässä( viellä ).
EHDOTTOMASTI PARAS JA LUOTETTAVIN SAABI mitä meillä koskaan ollut :heart_eyes:
Ja tällä mennään kunnes Valtio kieltää bensa autot tai jos puukirstu kutsuu meikäläistä :lol:
Tulee mielenkiintoista katsoa kauanko Isolohko pelittää.

Nykyaikaisemmista autoista tuli mieleen että käydään joka vuosi La Gomeran saarella Teneriffan kyljessä.
Vakio taksi kuski oli vaihtannut vanhan 600 tkm ajetun kiisseli toyotan uuteen hybriidi corollaan.
Rouva oli tosi tyytyväinen kun ei ole ollut tarvetta vielä tankata uutta autoa (3kk ostamisesta).
Hybriidillä mennään 18 km ylös vuorta ja sitten 20 km alas jarruttaen...... :wink:
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Saabium196
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Viime viikonlopun kamalat kelit: mm. motarilla vettä ohituskaistalla. Sekaan vaan, ESP-vilkuttaa, auto menee kuin juna, vaikka nopeus hidastuu, renkaat saa asfalttia alle ja taas mennään suoraan. Muut mataa jopa kuuttakymppia päivänvalolla. Edempänä sohjoontuu, ei hätää, :saab: vetää. Loppupäässä jo nuoskaa pohjaa myöden, etuvedolla silti pihaan, vaikka piti välillä ottaa vauhtia pahimmissa kinospaikoissa. Kotiin suolaroiskeessa ja autolle harjaton pesu, eka sitten pakkasten tulon (käsinpesu). N. 700km tällä kertaa, nam.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Vastaa Viestiin