NG 9-5 RIEMUA

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6170
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jeppe96 kirjoitti:
Ma Joulu 30, 2019 16:59
Kyllä tämä Ng95 on upea auto on näin viittä vaille 24 veellekkin pojalle. :lol: Nyt pari viikkoa unelma-auton omistaneena auto tuntuu yhä kun ajaisi jotain paljon hienompaa ja "jonkun muun" kuin omaa autoa.

Ainoa asia mikä autossa tympäsee on juurikin se että näitä ei tule lisää, sekä farmarimallia "ei" tavantallaajalle suotu. Toisaalta valmistusmäärä voi olla myös se juttu mikä tässä niin kovin kiehtoo :)

Juuri vaihtui jakopää+vesipumppu, Moniurahihna hilppeineen, sekä kaikki mahdolliset öljyt/nesteet joten ei muuta kuin kovaa ajoa ja puunausta nyt! 8) :mrgreen:
Osaan kyllä samaistua, nimittäin muistan edelleen ensimmäiset viikot NG9-5:n ratissa. Oli vähän syyllinen olo. Olo, että nyt on rengillä isännän auto lainassa. Semmonen, että nyt on alla niin hieno auto, että ei voi olla edes ansaittua. Niin mielissään, että ei uskaltanut paljon edes muille kertoa. Kesti aika pitkään totutella, että auto on oma ja hyvä niin :D

9-3X 2.0T XWD BioPower-10
9-3 2.0R Cab -05 Aerowannabe & Hirsch-tarratuning, BioPower Stage 1, #1767
See äl äs kolme viiskytä see dee ii, mut bittuuks sä tiiät siit"

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6040
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

HEV kirjoitti:
Ti Joulu 31, 2019 10:33
On kyllä hieno peli ja hieno ajaa (kakkossijalla avon jälkeen :mrgreen: )!
Minä en edes vertaile paremmuudessa noita keskenään, vaan pidän molemmista niiden omalla tavalla.

NG9-5 kulkee vakaasti kuin juna. On sisältä suht hiljainen ja Saabiksi arvokkaan oloinen.

NG9-3CV on taas ketterämpi ja pienempi kuin NG9-5. Hauska ajaa, ja varsinkin miellyttävämpi Helsingin ruuhkaisessa keskustassa mittojensa puolesta.

Voisi sanoa, että nuo autot ovat "best of both worlds" 8) :mrgreen:
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4931
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

ihan samat kokemukset. NG9-5 on loistava matka-auto, varsinkin motarilla. NG cabbe taas huutaa kunnon mutkatietä, konin sportkitillä on mahtava tykitellä mutkiin :D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
Alfaromeo 159 2,4JTDm Q4 -08, NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2612
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja ristos »

Tää hehkuttelu alkaa aiheuttaa jo kohta kateutta, toista se alku oli sillloin syksyllä 2010! No edelleen NG-95 on ollut minun hienoin Saab! :D No, ehkä 96:nen on kyllä tosi makee! :lol:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

peinu kirjoitti:
Ti Joulu 31, 2019 10:41
Jeppe96 kirjoitti:
Ma Joulu 30, 2019 16:59
Kyllä tämä Ng95 on upea auto on näin viittä vaille 24 veellekkin pojalle. :lol: Nyt pari viikkoa unelma-auton omistaneena auto tuntuu yhä kun ajaisi jotain paljon hienompaa ja "jonkun muun" kuin omaa autoa.

Ainoa asia mikä autossa tympäsee on juurikin se että näitä ei tule lisää, sekä farmarimallia "ei" tavantallaajalle suotu. Toisaalta valmistusmäärä voi olla myös se juttu mikä tässä niin kovin kiehtoo :)

Juuri vaihtui jakopää+vesipumppu, Moniurahihna hilppeineen, sekä kaikki mahdolliset öljyt/nesteet joten ei muuta kuin kovaa ajoa ja puunausta nyt! 8) :mrgreen:
Osaan kyllä samaistua, nimittäin muistan edelleen ensimmäiset viikot NG9-5:n ratissa. Oli vähän syyllinen olo. Olo, että nyt on rengillä isännän auto lainassa. Semmonen, että nyt on alla niin hieno auto, että ei voi olla edes ansaittua. Niin mielissään, että ei uskaltanut paljon edes muille kertoa. Kesti aika pitkään totutella, että auto on oma ja hyvä niin :D
Heh, kyllä se näin on :lol:
Helposti jos lähtee autosta kertomaan niin menee ylitte hehkutuksessa ja saa osakseen epämääräistä mutinaa tai silmienpyörittelyä, minkä vuoksi tätä on vältetty. Livenä auto on herättänyt enemmän ihmetystä ja kiinnostusta :mrgreen:

Parkkihalliin ja lyhyisiin siirtymiin kaupunkialueella kolkki sopii paremmin. Mutta maantielle 100km/pvä ng95 on kuin luotu. Etenkin DriveSense tuo ajamiseen mukavuutta/hauskuutta oletettua enemmän. :wink:
9-5 TTiD4 Aero 4D VM11
9-5 B235R Vector SC VM06 (B205E BioPower)

kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Pisteet Keisarille tästä "hyvän mielen ketjusta" :D Me suomalaiset kun osataan kyllä niristä pienistäkin puutteista mutta niin harvoin avataan suutamme jos on jotain positiivista kerrottavaa.. Ja varsinkaan jos sitä positiivista löytyy omasta takaa, sitähän voi joku pitää vaikka leuhkimisena :wink:

Ainahan näissä on jotain laitettavaa ja sanomista mutta missäpä ei olisi. Kyllä mulla ainakin kokonaiskuva on kovasti plussan puolella vaikka, tai ehkä juuri siksi että, jo reilut 300 tkm olen kahdella "ängeellä" yhteensä rullannut :D
#5984
9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76

keisari
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

kesäjukka kirjoitti:
Ti Tammi 07, 2020 16:01
Pisteet Keisarille tästä "hyvän mielen ketjusta" :D Me suomalaiset kun osataan kyllä niristä pienistäkin puutteista mutta niin harvoin avataan suutamme jos on jotain positiivista kerrottavaa.. Ja varsinkaan jos sitä positiivista löytyy omasta takaa, sitähän voi joku pitää vaikka leuhkimisena :wink:

Ainahan näissä on jotain laitettavaa ja sanomista mutta missäpä ei olisi. Kyllä mulla ainakin kokonaiskuva on kovasti plussan puolella vaikka, tai ehkä juuri siksi että, jo reilut 300 tkm olen kahdella "ängeellä" yhteensä rullannut :D
Kiitos :oops: Kesäjukka tämä oli mukavaa luettavaa. Olen vuodesta 1985 ajannut Saabilla. Taitaa NG900 olla ainoa mallia jota en ole omistannut. Virka autoilla tuli ajettua 20 vuotta mutta yksi Saabi oli aina pihassa. NG 9-5 ollut 3 josta 220hv 2wd, 1x TTID XWD ja tämä Isolohko XWD. Vanhempi siskoni asuu Detroitissa ja kävi jouluna Suomessa 2 den aikuisen lastensa kanssa. Ilme oli aika huvittunut heillä kun pihassa kiilsi 4 saabia. - Has he a cardealership.... kysyi 28 v. "poika" :lol:
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6040
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Minustakin tuo oli mukavaa luettavaa.

Eilen ajoin päivän NG9-5:lla, tänään NG9-3CV:llä 8)

Kyllä niissä on molemmissa ihan eri fiilis, tosin positiivisella tavalla :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

keisari
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

Dodi, ekakatsastus mulla takana.
Vika oli tiedossa eli käsijarrun moottori rikki. Tilasin Purkaamosta Trollhättanista "uuden" joka maksoi 140e sis.toimitusk. Vein auton aamulla omaan Saab korjamooni joka veloitti 70 e vaihdosta. Laite sijaitsi kuskin puoleisen takapyöräkotelon lokasuojan alla, kotelon takaosassa. Ei huono paikka minun mielestäni, laite oli kuitenkin toiminut yli 300 tkm ja ei ollut ulkopäin pahan näköinen. 8O
Katsastamaan :wink: ja katsari pällisteli autoa varmaan 15 min. ennen kuin aloitti katsastuksen. Ei ollut kuulema koskaan nähnyt moista "pannua".
XWD kun on, niin koitteli jarruja ulkona ja käsijarrua samassa kun testasi iskareita. Päästöt loistavat ja alusta ehjä. Leima lappuun HYVÄKSYTTY :D :saab: ja vuoden päästä taas ihmetellään "pannua" :lol: .
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2571
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Olen huomannut, että itselle NG:stä on itselleni eniten iloa kun se autotallissa säilössä, sitä on kiva käydä katselemassa siellä, puunattuna musta Aero 19" Turbine-vanteilla on ilo silmälle, eikä tarvitse miettiä meneekö ketju vai turbo vai mikä.
Tomppa & Tesla Model S 85D -15 & Kia Optima SW -18 & Volvo V70 2.5T -04

keisari
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

Rommitommi kirjoitti:
Pe Helmi 21, 2020 11:40
Olen huomannut, että itselle NG:stä on itselleni eniten iloa kun se autotallissa säilössä, sitä on kiva käydä katselemassa siellä, puunattuna musta Aero 19" Turbine-vanteilla on ilo silmälle, eikä tarvitse miettiä meneekö ketju vai turbo vai mikä.
Niin voihan sen noinkin ajatella, ajelen kyllä mielummin hymyssä suin Isolohkolla kun itsellä ei oo tallia. 8O Turbiinivanne on kyllä mielestäni "The" vanne autoon. Omassa on 19" EDGE GLOSSY BLACK eli kiiltävä musta edge, Jormaa lainaen: Ei Huono :lol:
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),

P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Täytyykö sulle hakee taas vanteet :wink:
Saab 9-5 Vector -03 330 tkm
Hole in the Roof - jaa se onkin kattoluukku!
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii

keisari
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

P.Y-J. Kannisto kirjoitti:
Pe Helmi 21, 2020 21:54
Täytyykö sulle hakee taas vanteet :wink:
Täytyy sanoa ensin vielä KIITOS vimeisesta hoidit asian tosi hyvin :D . Täytyy vaan ensin löytää noi Turbiinit kohtuu hintaan.... Niin käytän taas palvelujasi hyväksi :saab:
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),

Saabium196
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Vajaa 400km tänään vesisateessa ja tuulessa. Menee kuin juna, nastoinkin. Vain 1 kus.. kahvitauko. Ei väsytä, ei oo paikat jumissa. 5,4 dieseliä satasella kolmostietä.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
Tid -03 (Ng9-3) - saa ostaa! 160tkm moottorilla.
NG9-5 TiD aut. 2010

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6040
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

En keksi NG9-5:sta muuta kuin yhden huonon puolen: vanhempien ostokeskusten jne. parkkihalleissa auton pyörittäminen on melko haastavaa yli 5 metrin pituuden vuoksi.

Siksi otankin yleensä cabben alle, jos täytyy mennä käymään jossain 70-80 luvun ostarin parkkihallissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Vastaa Viestiin