NG 9-5 RIEMUA

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4929
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

Musta toi on yllättävän näppärä isoksi autoksi. Mutta totta se on että nykyään ruudut on aikamoisia postimerkkejä ja 9-3 tietty paljon näpsäkämpi kokonsa puolesta. Volvoissa on kyl järkyttävän huono kääntösäde. Ainakin tossa V60:ssa ja edellisen sukupolven V70:ssa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
Alfaromeo 159 2,4JTDm Q4 -08, NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9920
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Oisko ruudut kuitenkin ihan saman kokoisia kuin ennen (tai jopa isompia), mutta autot vaan isompia kuin ennen.

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6034
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tturku kirjoitti:
Su Helmi 23, 2020 11:07
Volvoissa on kyl järkyttävän huono kääntösäde. Ainakin tossa V60:ssa ja edellisen sukupolven V70:ssa.
Pitää paikkansa.

Takavetoisissa Volvoissa oli vielä ihan hyvä kääntösäde, mutta Volvojen muuttuessa etuvetoisiksi kääntösäde kasvoi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Saabium196
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

2h Q3:n ratissa. Alkoi puutumaan. Ikävä tuli Saabin penkkiä.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
Tid -03 (Ng9-3) - saa ostaa! 160tkm moottorilla.
NG9-5 TiD aut. 2010

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6034
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Taas yksi uusi NG9-5:n omistaja.

Kaverilla on mielenkiintoisia projekteja eri Saabien kanssa:
https://www.youtube.com/watch?v=wMNvcIGnZH0&t=0s
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

mttm
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Itekin olen katellut Youtubesta tämän Kakarikaksen Saab-juttuja. Siistin näkönen 9-5 NG oli nyt, paitsi et oli Lineaari.
Itekin (jälleen kerran) kuolannut koko kevään myynnissä olevia NG Femmoja. Vitsit että tekis mieli ostaa tuollanen.
Monessa paikassa vaan puhutaan et pitää osata jotain tehdä autolle, jos haluaa omistaa NG:n. Muuten tulee kalliiks. Noh saattaahan se olla näinkin, mut eiks se oo vähän muidenkin autojen kanssa sama homma? Onks tähän raadilla mielipiteitä lisää?

Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

mttm kirjoitti:
To Touko 28, 2020 22:36
Itekin olen katellut Youtubesta tämän Kakarikaksen Saab-juttuja. Siistin näkönen 9-5 NG oli nyt, paitsi et oli Lineaari.
Itekin (jälleen kerran) kuolannut koko kevään myynnissä olevia NG Femmoja. Vitsit että tekis mieli ostaa tuollanen.
Monessa paikassa vaan puhutaan et pitää osata jotain tehdä autolle, jos haluaa omistaa NG:n. Muuten tulee kalliiks. Noh saattaahan se olla näinkin, mut eiks se oo vähän muidenkin autojen kanssa sama homma? Onks tähän raadilla mielipiteitä lisää?
Saman työtunnin ne laskuttaa korjaamolla muistakin malleista, määrä sitten riippuu tekijästä :lol: Lopetetaan viisastelu ja mennään asiaan :D

Muihin Saabbeihin erona on, että auto ei juttele tuttuun tyyliin TECH 2 kanssa vaan vaatii MDI työkalun auton kanssa jutteluun tai muun "hienomman" testerin. Toisena voisi olla osa saanniin tiedostaminen esim. harvinaisempien koriosien kanssa mm. Takavalot, led-bar, takasumuvalo, takalasi.. Näitä kyllä putkahtelee tasasin aikavälein purkaamoille ja myyntiin harrastajien kesken. Muitten osien kuten moottorin, alustan, sisustan ym on hyvin saatavilla.

Käyttäjäkunta tosiaan on pakollakin pienempi valmistusmäärän takia, mutta kyllä Suomestakin tuohon löytyy tekijöitä tarvittaessa. Harrastajakuntaa kyllä löytyy varsinkin rapakon toiselta puolelta ja joitain mahdollisia huolenaiheita voi suoraan verrata Insigniaan tai Buick Regaliin.

NGn kanssa kun tiedostaa että kaikkia osia ei ole aivan yhtä hyvin saatavilla kuin perus corollan tai octavian kanssa, niin pärjää jo hyvin. Onhan se muutoin ihan herkkupeli :wink: :P
Viimeksi muokannut Jeppe96, Pe Touko 29, 2020 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 TTiD4 Aero 4D VM11
9-5 B235R Vector SC VM06 (B205E BioPower)

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6034
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mttm kirjoitti:
To Touko 28, 2020 22:36
Itekin olen katellut Youtubesta tämän Kakarikaksen Saab-juttuja. Siistin näkönen 9-5 NG oli nyt, paitsi et oli Lineaari.
Itekin (jälleen kerran) kuolannut koko kevään myynnissä olevia NG Femmoja. Vitsit että tekis mieli ostaa tuollanen.
Monessa paikassa vaan puhutaan et pitää osata jotain tehdä autolle, jos haluaa omistaa NG:n. Muuten tulee kalliiks. Noh saattaahan se olla näinkin, mut eiks se oo vähän muidenkin autojen kanssa sama homma? Onks tähän raadilla mielipiteitä lisää?
Mitäs vikaa siinä Linearissa on? Meillä on Linear TTiD, jota on valmistettu 33 kpl kaikista NG9-5:ista.
Onhan se "karvalakki", kun varusteina on lähinnä xenonit, navi ja värinäyttö ajotietokoneessa, mutta helvetin hyvä ajaa 8)

Täytyy varmaan koputtaa puuta, mutta valitsemalla TiD:n tai TTiD:n saa ajella suht huolettomasti.
Minulla on vielä sellainen "perversio", että hommaan itselleni sen "sopivasti varustellun" mallin, josta on tavallaan "eliminoitu" pois tietyt riskitekijät.
Molemmat autot ovat esimerkiksi manuaalivaihteistolla ja mekaanisilla penkeillä.

NG9-5 = paras koskaan valmistettu :saab: 8)
Jeppe96 kirjoitti:
Pe Touko 29, 2020 05:48
Saman työtunnin ne laskuttaa korjaamolla muistakin malleista, määrä sitten riippuu tekijästä :lol: Lopetetaan viisastelu ja mennään asiaan :D

Muihin Saabbeihin erona on, että auto ei juttele tuttuun tyyliin TECH 2 kanssa vaan vaatii MDI työkalun auton kanssa jutteluun tai muun "hienomman" testerin. Toisena voisi olla osasanniin tiedostaminen esim. harvinaisempien koriosien kanssa mm. Takavalot, led-bar, takasumuvalo, takalasi.. Näitä kyllä putkahtelee tasasin aikavälein purkaamoille ja myyntiin harrastajien kesken. Muitten osien kuten moottorin, alustan, sisustan ym on hyvin saatavilla.

Käyttäjäkunta tosiaan on pakollakin pienempi valmistusmäärän takia, mutta kyllä Suomestakin tuohon löytyy tekijöitä tarvittaessa. Harrastajakuntaa kyllä löytyy varsinkin rapakon toiselta puolelta ja joitain mahdollisia huolenaiheita voi suoraan verrata Insigniaan tai Buick Regaliin.

NGn kanssa kun tiedostaa että kaikkia osia ei ole aivan yhtä hyvin saatavilla kuin perus corollan tai octavian kanssa, niin pärjää jo hyvin. Onhan se muutoin ihan herkkupeli :wink: :P
Täysin samaa mieltä. Eikä se MDI maksanut kiinaversiona kuin jonkun 99-199 € (en muista enää tarkkaan :roll: ). 1.5 vuotta omistanut sellaisen, enkä ole kertaakaan käyttänyt. NG9-3 Griffiniin kerran kokeiltu, siinä kaikki :wink:

Melkein kannanttaisi pitää vetokoukkua koko ajan kiinni, jos joku sattuisi ajamaan perään, sillä perävalot ja LED-bar ovat harvinaista ja kallista kamaa :roll:

Tulikin tässä mieleeni, että onkohan toisia samanlaisia automalleja, jotka olisivat 10-11 vuotta vanhoja, eikä niihin saisi kaikkia osia viralliselta varaosavalmistajalta? Rover???
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

mttm
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Kiitos hyvistä kommenteista. Tää oli paras ---> NG9-5 = paras koskaan valmistettu :saab:

Jos tuo pitää paikkaansa, niin pakkohan tuota olis päästä testaa. Täällä itä-suomessa ei vaan yhtä ainoaa enää myynnissä.
Ja ei Lineaareissa mitään vikaa ole, omaan silmään vaan Vectorit/Aerot antaa niin paljon lisämaustetta Saabeihin, että se nyt vaan on pakko olla.
Nimimerkillä 4 Saabia omistaneena, joista kaikki olleet Vectoreita. Iso houkutus olis siirtyä Aero malleihin. Nettiautossa 3 Aero 9-5 NG:tä myynnissä, kaikki vaan manuaaleja. Mun aiemmat kaikki Saabit on taas ollut automaatteja...noh hauska ois päästä testaa edes manuaalia.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9920
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siinä on aika paljon eroa myös mallin ja vuosimallin mukaan, että paljonko se Vector sitä lisämaustetta tuo. Esim pre-facelift NG-kolkissa Vector näyttää ulospäin aika paljon tyylikkäämmältä, kun taas faceliftatussa ei linearia ja vectoria erota oikeastaan ulospäin, ja sisälläkin penkit on ainoa merkittävä ero. NG-femman osalta en nyt osaa sanoa onko minkälaisia eroja.

Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Vectorissa tulee paljon mukavuus- ja somistevarusteita, kuten puolinahkapenkit, paremmat penkinsäädöt parkkitutkat eteen ja taakse, vihreä tunnelmavalaistus ->tämä on mahtava.

Aerossa on taas reisituilla jatkettavat penkit, sekä agresiivisemmat spoilerit ja tuplaulostulo 8)
9-5 TTiD4 Aero 4D VM11
9-5 B235R Vector SC VM06 (B205E BioPower)

Saabium196
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Mun -10 Vectorissa kokonahat. Eikös nuo versiot kärsinyt inflaation,joka tasoon sain sekaisin ruksittua lisää kivaa?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
Tid -03 (Ng9-3) - saa ostaa! 160tkm moottorilla.
NG9-5 TiD aut. 2010

Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Saabium196 kirjoitti:
Pe Touko 29, 2020 19:55
Mun -10 Vectorissa kokonahat. Eikös nuo versiot kärsinyt inflaation,joka tasoon sain sekaisin ruksittua lisää kivaa?
Vectorissa vähintään osanahat, tottakai moneen myös ruksittu kokonahat 👍
Nämähän ovat melkein kaikki yksilöitä varustukseltaan ja montaa täysin samoilla varusteilla olevaa autoa ei ole. Tottakai perus Linear etuparkkitutkilla varustettua yksilöä löytyy useampi :)
9-5 TTiD4 Aero 4D VM11
9-5 B235R Vector SC VM06 (B205E BioPower)

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9920
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuon takia en skippaisi automaattisesti Lineareja, kun asennetut varusteet ratkaisee. Hakee sellaisen mikä varustukseltaan itseä miellyttää ja unohtaa mitä malliversiossa lukee.

mttm
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Vähän samoilla linjoilla Jepen kanssa. Lähtökohtaisesti tunnistaa jo ulkoapäin saabista kun saabista onko se Linear vai joku muu. Mut niinhän se menee että jotkut tykkää vaaleista ja jotkut tummista. Palatakseni tuohon Youtube videoon, missä Kakarikas esittelee valkoista tyylikästä 9-5 NG Linearia, niin se nyt sentään ulkoapäin näytti ihan suht hyvälle, mutta heti kun avasi oven niin huomas ettei ainakaan ole Vector eikä Aero. Ei nyt kangaspenkkejä voi olla noin hienossa autossa, eihän.

Vastaa Viestiin