NG 9-5 RIEMUA

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

Musta toi on yllättävän näppärä isoksi autoksi. Mutta totta se on että nykyään ruudut on aikamoisia postimerkkejä ja 9-3 tietty paljon näpsäkämpi kokonsa puolesta. Volvoissa on kyl järkyttävän huono kääntösäde. Ainakin tossa V60:ssa ja edellisen sukupolven V70:ssa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Oisko ruudut kuitenkin ihan saman kokoisia kuin ennen (tai jopa isompia), mutta autot vaan isompia kuin ennen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tturku kirjoitti:
Su Helmi 23, 2020 11:07
Volvoissa on kyl järkyttävän huono kääntösäde. Ainakin tossa V60:ssa ja edellisen sukupolven V70:ssa.
Pitää paikkansa.

Takavetoisissa Volvoissa oli vielä ihan hyvä kääntösäde, mutta Volvojen muuttuessa etuvetoisiksi kääntösäde kasvoi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabium196
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

2h Q3:n ratissa. Alkoi puutumaan. Ikävä tuli Saabin penkkiä.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Taas yksi uusi NG9-5:n omistaja.

Kaverilla on mielenkiintoisia projekteja eri Saabien kanssa:
https://www.youtube.com/watch?v=wMNvcIGnZH0&t=0s
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mttm
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Itekin olen katellut Youtubesta tämän Kakarikaksen Saab-juttuja. Siistin näkönen 9-5 NG oli nyt, paitsi et oli Lineaari.
Itekin (jälleen kerran) kuolannut koko kevään myynnissä olevia NG Femmoja. Vitsit että tekis mieli ostaa tuollanen.
Monessa paikassa vaan puhutaan et pitää osata jotain tehdä autolle, jos haluaa omistaa NG:n. Muuten tulee kalliiks. Noh saattaahan se olla näinkin, mut eiks se oo vähän muidenkin autojen kanssa sama homma? Onks tähän raadilla mielipiteitä lisää?
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

mttm kirjoitti:
To Touko 28, 2020 22:36
Itekin olen katellut Youtubesta tämän Kakarikaksen Saab-juttuja. Siistin näkönen 9-5 NG oli nyt, paitsi et oli Lineaari.
Itekin (jälleen kerran) kuolannut koko kevään myynnissä olevia NG Femmoja. Vitsit että tekis mieli ostaa tuollanen.
Monessa paikassa vaan puhutaan et pitää osata jotain tehdä autolle, jos haluaa omistaa NG:n. Muuten tulee kalliiks. Noh saattaahan se olla näinkin, mut eiks se oo vähän muidenkin autojen kanssa sama homma? Onks tähän raadilla mielipiteitä lisää?
Saman työtunnin ne laskuttaa korjaamolla muistakin malleista, määrä sitten riippuu tekijästä :lol: Lopetetaan viisastelu ja mennään asiaan :D

Muihin Saabbeihin erona on, että auto ei juttele tuttuun tyyliin TECH 2 kanssa vaan vaatii MDI työkalun auton kanssa jutteluun tai muun "hienomman" testerin. Toisena voisi olla osa saanniin tiedostaminen esim. harvinaisempien koriosien kanssa mm. Takavalot, led-bar, takasumuvalo, takalasi.. Näitä kyllä putkahtelee tasasin aikavälein purkaamoille ja myyntiin harrastajien kesken. Muitten osien kuten moottorin, alustan, sisustan ym on hyvin saatavilla.

Käyttäjäkunta tosiaan on pakollakin pienempi valmistusmäärän takia, mutta kyllä Suomestakin tuohon löytyy tekijöitä tarvittaessa. Harrastajakuntaa kyllä löytyy varsinkin rapakon toiselta puolelta ja joitain mahdollisia huolenaiheita voi suoraan verrata Insigniaan tai Buick Regaliin.

NGn kanssa kun tiedostaa että kaikkia osia ei ole aivan yhtä hyvin saatavilla kuin perus corollan tai octavian kanssa, niin pärjää jo hyvin. Onhan se muutoin ihan herkkupeli :wink: :P
Viimeksi muokannut Jeppe96, Pe Touko 29, 2020 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mttm kirjoitti:
To Touko 28, 2020 22:36
Itekin olen katellut Youtubesta tämän Kakarikaksen Saab-juttuja. Siistin näkönen 9-5 NG oli nyt, paitsi et oli Lineaari.
Itekin (jälleen kerran) kuolannut koko kevään myynnissä olevia NG Femmoja. Vitsit että tekis mieli ostaa tuollanen.
Monessa paikassa vaan puhutaan et pitää osata jotain tehdä autolle, jos haluaa omistaa NG:n. Muuten tulee kalliiks. Noh saattaahan se olla näinkin, mut eiks se oo vähän muidenkin autojen kanssa sama homma? Onks tähän raadilla mielipiteitä lisää?
Mitäs vikaa siinä Linearissa on? Meillä on Linear TTiD, jota on valmistettu 33 kpl kaikista NG9-5:ista.
Onhan se "karvalakki", kun varusteina on lähinnä xenonit, navi ja värinäyttö ajotietokoneessa, mutta helvetin hyvä ajaa 8)

Täytyy varmaan koputtaa puuta, mutta valitsemalla TiD:n tai TTiD:n saa ajella suht huolettomasti.
Minulla on vielä sellainen "perversio", että hommaan itselleni sen "sopivasti varustellun" mallin, josta on tavallaan "eliminoitu" pois tietyt riskitekijät.
Molemmat autot ovat esimerkiksi manuaalivaihteistolla ja mekaanisilla penkeillä.

NG9-5 = paras koskaan valmistettu :saab: 8)
Jeppe96 kirjoitti:
Pe Touko 29, 2020 05:48
Saman työtunnin ne laskuttaa korjaamolla muistakin malleista, määrä sitten riippuu tekijästä :lol: Lopetetaan viisastelu ja mennään asiaan :D

Muihin Saabbeihin erona on, että auto ei juttele tuttuun tyyliin TECH 2 kanssa vaan vaatii MDI työkalun auton kanssa jutteluun tai muun "hienomman" testerin. Toisena voisi olla osasanniin tiedostaminen esim. harvinaisempien koriosien kanssa mm. Takavalot, led-bar, takasumuvalo, takalasi.. Näitä kyllä putkahtelee tasasin aikavälein purkaamoille ja myyntiin harrastajien kesken. Muitten osien kuten moottorin, alustan, sisustan ym on hyvin saatavilla.

Käyttäjäkunta tosiaan on pakollakin pienempi valmistusmäärän takia, mutta kyllä Suomestakin tuohon löytyy tekijöitä tarvittaessa. Harrastajakuntaa kyllä löytyy varsinkin rapakon toiselta puolelta ja joitain mahdollisia huolenaiheita voi suoraan verrata Insigniaan tai Buick Regaliin.

NGn kanssa kun tiedostaa että kaikkia osia ei ole aivan yhtä hyvin saatavilla kuin perus corollan tai octavian kanssa, niin pärjää jo hyvin. Onhan se muutoin ihan herkkupeli :wink: :P
Täysin samaa mieltä. Eikä se MDI maksanut kiinaversiona kuin jonkun 99-199 € (en muista enää tarkkaan :roll: ). 1.5 vuotta omistanut sellaisen, enkä ole kertaakaan käyttänyt. NG9-3 Griffiniin kerran kokeiltu, siinä kaikki :wink:

Melkein kannanttaisi pitää vetokoukkua koko ajan kiinni, jos joku sattuisi ajamaan perään, sillä perävalot ja LED-bar ovat harvinaista ja kallista kamaa :roll:

Tulikin tässä mieleeni, että onkohan toisia samanlaisia automalleja, jotka olisivat 10-11 vuotta vanhoja, eikä niihin saisi kaikkia osia viralliselta varaosavalmistajalta? Rover???
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mttm
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Kiitos hyvistä kommenteista. Tää oli paras ---> NG9-5 = paras koskaan valmistettu :saab:

Jos tuo pitää paikkaansa, niin pakkohan tuota olis päästä testaa. Täällä itä-suomessa ei vaan yhtä ainoaa enää myynnissä.
Ja ei Lineaareissa mitään vikaa ole, omaan silmään vaan Vectorit/Aerot antaa niin paljon lisämaustetta Saabeihin, että se nyt vaan on pakko olla.
Nimimerkillä 4 Saabia omistaneena, joista kaikki olleet Vectoreita. Iso houkutus olis siirtyä Aero malleihin. Nettiautossa 3 Aero 9-5 NG:tä myynnissä, kaikki vaan manuaaleja. Mun aiemmat kaikki Saabit on taas ollut automaatteja...noh hauska ois päästä testaa edes manuaalia.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja AZP »

Siinä on aika paljon eroa myös mallin ja vuosimallin mukaan, että paljonko se Vector sitä lisämaustetta tuo. Esim pre-facelift NG-kolkissa Vector näyttää ulospäin aika paljon tyylikkäämmältä, kun taas faceliftatussa ei linearia ja vectoria erota oikeastaan ulospäin, ja sisälläkin penkit on ainoa merkittävä ero. NG-femman osalta en nyt osaa sanoa onko minkälaisia eroja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Vectorissa tulee paljon mukavuus- ja somistevarusteita, kuten puolinahkapenkit, paremmat penkinsäädöt parkkitutkat eteen ja taakse, vihreä tunnelmavalaistus ->tämä on mahtava.

Aerossa on taas reisituilla jatkettavat penkit, sekä agresiivisemmat spoilerit ja tuplaulostulo 8)
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Saabium196
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Mun -10 Vectorissa kokonahat. Eikös nuo versiot kärsinyt inflaation,joka tasoon sain sekaisin ruksittua lisää kivaa?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Jeppe96
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2015 14:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Jeppe96 »

Saabium196 kirjoitti:
Pe Touko 29, 2020 19:55
Mun -10 Vectorissa kokonahat. Eikös nuo versiot kärsinyt inflaation,joka tasoon sain sekaisin ruksittua lisää kivaa?
Vectorissa vähintään osanahat, tottakai moneen myös ruksittu kokonahat 👍
Nämähän ovat melkein kaikki yksilöitä varustukseltaan ja montaa täysin samoilla varusteilla olevaa autoa ei ole. Tottakai perus Linear etuparkkitutkilla varustettua yksilöä löytyy useampi :)
9-3 SS B207L Aero VM09
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuon takia en skippaisi automaattisesti Lineareja, kun asennetut varusteet ratkaisee. Hakee sellaisen mikä varustukseltaan itseä miellyttää ja unohtaa mitä malliversiossa lukee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
mttm
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Vähän samoilla linjoilla Jepen kanssa. Lähtökohtaisesti tunnistaa jo ulkoapäin saabista kun saabista onko se Linear vai joku muu. Mut niinhän se menee että jotkut tykkää vaaleista ja jotkut tummista. Palatakseni tuohon Youtube videoon, missä Kakarikas esittelee valkoista tyylikästä 9-5 NG Linearia, niin se nyt sentään ulkoapäin näytti ihan suht hyvälle, mutta heti kun avasi oven niin huomas ettei ainakaan ole Vector eikä Aero. Ei nyt kangaspenkkejä voi olla noin hienossa autossa, eihän.
Vastaa Viestiin