NG 9-5 RIEMUA

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
keisari
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

Sain sopivasti "käytetyt" iskarit eteen ja taakse 8O . Vein huoltoon ja samassa tehtiin vuosihuolto (350 tkm) + bloomin takajarruvalon vaihto.
Huollon lasku 612e + bloominjarru ledi nauha ja tietty iskarit + takajouset lisäksi!
Oli kyllä nautinto katsoa kun osava kaveri vaihto osia, mulla olis menny hermo ja terveys ihantäysin jo jarruvalon vaihdossa :lol: .
Noh nykyään en tee muuta kun tankkaan!

P.S. Jos joku tarvii paljon käytetyt EHJÄT iskarit (ei vuoda) ja jouset niin mangnetic raidia löytyy muutamalla kympillä!! :wink:
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhimman pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan), NG 9-3 TID Business (nuorimman pojan)
Saabium196
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Alamäkeen satasta, metsästä tuuleen aukiolle, kaappirekka kohdalla, iso paine-ero kun pyyhkäisi jäät/lumet Saabin katolta. Pieni tunne ratissa, ei muuta, odotin "tuulen viemää". On se juna!
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
NG9-5 TiD aut. 2010
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80.
keisari
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

8O Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita. :evil:
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e :D . Ei paha...minusta!
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhimman pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan), NG 9-3 TID Business (nuorimman pojan)
mttm
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Missä muuten käytät NG Femmaa huollossa/korjauksessa?
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1872
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja vfr »

Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Saab OG9-5 AERO -01
Saabium196
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

keisari kirjoitti:
Pe Joulu 11, 2020 12:36
8O Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita. :evil:
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e :D . Ei paha...minusta!
Jäikö tietoa kenen valmistama kiristin?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
NG9-5 TiD aut. 2010
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6544
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

vfr kirjoitti:
Su Joulu 13, 2020 13:47
Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Meillä lasissa 190 660 km ja meno jatkuu. Varmaan siihen saakka, jos NEVSiltä joskus tulisi jotain (esim. 3 vuoden kuluessa), tai sitten seuraava on Alfa, Jagge tai Volvo. Jälkimmäinen vaihtoehto (siis se, että olisi joku ei-saabmainen kulkine) 😢
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
keisari
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja keisari »

Saabium196 kirjoitti:
Su Joulu 13, 2020 14:19
keisari kirjoitti:
Pe Joulu 11, 2020 12:36
8O Oho, jätti NG tienposkeen. Kiristin varsi hajosi ja moniurahihna lakkasi pyörittämästä apulaitteita. :evil:
Hienosti syttyi eri varoitusvalot peräkanaa ja lopuksi akku säästömoodiin.
Soitto vakuutusyhtiölle joka toimitti Hinausauton paikalle.
Pari päivää luottokorjaamolla ja lasku oli 193 e :D . Ei paha...minusta!
Jäikö tietoa kenen valmistama kiristin?
mttm kirjoitti:
Su Joulu 13, 2020 13:34
Missä muuten käytät NG Femmaa huollossa/korjauksessa?
En usko että kiristin oli alkuperäinen mutta oli "kulunut ja vanhan näköinen (vähän niikuin omistaja :lol: ") (autolla aj. 350tkm).
Huollatan kaikki Saabini Repofix Oy Hyrylä :D .
Vielä kommentti VFR älle. Toi ruostepeikko on aika kova kaveri jossa potero sotaa jää ainoaksi vaihtoehdoksi ellei heti aloita taistelua sitä vastaan.
Aikanaan myin muutamia uusia mersuja ja takuu siihen aikaan oli 2 vuotta....Eräällä asiakkaalla oli B mese josta Kolantena vuonna vaihdettiin ruostuneet ovet ja konepelti B mesestä 50-50 perjatteella.... KAMLAA :evil: (v.2010)
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhimman pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan), NG 9-3 TID Business (nuorimman pojan)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6544
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

vfr kirjoitti:
Su Joulu 13, 2020 13:47
Oma riemutseminen loppui syksyllä, ng femma lähti kiertoon. Mittarissa oli 137 tkm.
Suurin syy oli vaihtoon oli orastava alustan ja korin ruoste, takaluukun maalautin pari vuotta sitten kun led nauha oli hangannut maalia pois.
Ovi aukoissa, pyöränkoteloissa ja alustassa oli ruostetta joka ois kaivannut huomiota.
Olihan kulkine jo kymmenen vuotta vanha, aika tekee tehtävänsä. Muuten mukava saabbi.
Veikkaan, että tuo allekirjoituksessasi mainittu OG9-5 ruostuu vielä helpommin kuin NG9-5.
NG9-5:ssa on kuitenkin yritetty eliminoida ne tietyt paikat, josta OG9-5 lähtee ruostumaan (mm. takapyörän ja takaoven välinen helman pokkaus. Naapuri on tuskaillut sen ongelman kanssa omassa OG9-5 farkussaan.

Olisi mielenkiintoista tietää, onko vuosimallien 2010 ja 2011 välillä mitään eroa ruostuvuuden osalta. Luulisi, että ei ole, koska tuskin ovat muuttaneet prosessia vuoden aikana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6544
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

keisari kirjoitti:
Ma Joulu 14, 2020 09:44
Aikanaan myin muutamia uusia mersuja ja takuu siihen aikaan oli 2 vuotta....Eräällä asiakkaalla oli B mese josta Kolantena vuonna vaihdettiin ruostuneet ovet ja konepelti B mesestä 50-50 perjatteella.... KAMLAA :evil: (v.2010)
Onhan näitä nähty: Opelit "munakadetti" sekä Vectra 80-90 -luvun vaihteessa ja 2000 -luvun alun Ford Focus.

Muistan kun entisen työnantajan silloisella talouspäälliköllä oli työsuhdeautona Ford Focus farkku vm. 2001. Auton takaluukku alkoi mädäntyä alaosastaan jo kahden vuoden ikäisenä. Rouva oli sen verran höveli, että ei tehnyt autolla mitään, ajoi vain. Ei tainnut olla sillä enää kovin hyvää jäännösarvoa 3 vuoden käytön jälkeen :lol:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5055
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

Oli lievä pettymys kyllä ng9-5 ruostesuojaus alustan ja pyöränkoteloiden osalta. Ei sitä nyt helposti ruostuvaksi voi sanoa mutta ei se kyllä mikään ruosteeton myöskään ole. Varsinkin noi pyöränkotelot saattaa tulla yllätyksinä jossain vaiheessa kun ovat piilotettu niiden sisälokareiden taakse ja pääsevät kaikessa rauhassa siellä muhimaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96
mttm
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja mttm »

Huollatan kaikki Saabini Repofix Oy Hyrylä :D .

--> mielenkiintoista, mutta hyvällä tavalla. Tuon liikkeen sivuilla lukee "Erikoisosaamista mm. Peugeot ja Citroen merkeistä"....
Mutta siis hyvä vaan, jos osaavat selvittää ranskisten ongelmat niin varmaan hoituu myös NG Femman korjaukset.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6544
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tturku kirjoitti:
Ma Joulu 14, 2020 12:57
Oli lievä pettymys kyllä ng9-5 ruostesuojaus alustan ja pyöränkoteloiden osalta. Ei sitä nyt helposti ruostuvaksi voi sanoa mutta ei se kyllä mikään ruosteeton myöskään ole. Varsinkin noi pyöränkotelot saattaa tulla yllätyksinä jossain vaiheessa kun ovat piilotettu niiden sisälokareiden taakse ja pääsevät kaikessa rauhassa siellä muhimaan.
Tämä riippuu varmaan myös siitä, missä autoa säilytetään, missä sillä ajetaan ja miten sitä pidetään.
Kun olin myymässä omaa NG900:sta, sitä tuli katsomaan vm. 2002 OG9-3:n omistava hemmo. Hänen ostamansa autoa oli säilytetty koko ajan lämpöisessä tallissa, joten pohja oli mädäntynyt pahasti.

Eilen suututti taas, kun täällä Luoteis-Helsingissä suolattiin teitä :evil: :evil: :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5055
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja tturku »

Varmasti. Omalla kohdalla täällä etelän suolassa ajoa ja ei missään tallissa sulamassa. Pihassa taivasalla ympäri vuoden. No, tuskin missään uudessa autossa nykyään on kovin kummoisesti alusta suojattu tehtaalta lähtiessä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6544
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 9-5 RIEMUA

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tturku kirjoitti:
Ma Joulu 14, 2020 21:38
Varmasti. Omalla kohdalla täällä etelän suolassa ajoa ja ei missään tallissa sulamassa. Pihassa taivasalla ympäri vuoden. No, tuskin missään uudessa autossa nykyään on kovin kummoisesti alusta suojattu tehtaalta lähtiessä.
Sitä olenkin tässä miettinyt, että pitäisikö tuo NG9-5 käyttää ruostesuojauksessa :roll:
NG900 oli ruostesuojattu (ruostesuojautin sen aikanaan 4-5 vuoden ikäisenä), mutta onhan autojen välillä toki 14 vuotta. Luulisi, että siinä vaiheessa korroosionsuojaus olisi parantunut autovalmistajalla. Tai sitten ei :roll: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin