Sama kone lienee myös noissa viimeisissä 9-3ssa käytössä

Facebookin NG9-5 -ryhmässä eräs hollantilainen mainosti, että oli tehnyt TTiD:hen softan, jolla saa irti 220 hv, ja koneen käynti muuttuu huomattavasti tasaisemmaksi kulutuksen laskiessa. Valitettavasti tuota ei kuulemma voi asentaa etänä, vaan hänen pitää saada ECU itselleen asentaakseen softan.veini siekkinen kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 04:09Ohjelmoinnin etuja olen huomannut että se kulutus tipahtaa kun vääntöä tulee lisää sinne alle 2000rpm alle.
moottorin jurina varsinkin pienenee diselissä vähän tällä alueella varsinkin kun vedättää tai tulee mäkeä tasa kaasulla.
OhoMattiR kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 12:35
Kulutuksista sen verran, että itse en ole Turbo6:lla koskaan päässyt alle 10 litran kulutuksella. Voihan se olla että pääsee mantieajossa ainakin talvirajoituksilla jos ei tarvitse ohitella ja pystyy ajamaan tasaisesti. Kaupungissa lyhyessä katkoajossa (muutaman kilometrin pätkiä talvella) on meidän perheen kutosissa mennyt parhaimmillaan noin 18 litraa, toki samalla ajolla automaattivaihteinen 300 hv OG-ysivitonenkin vie varmaan noin 15 litraa. Kulutus tulee laskettua aina tankkauksesta enkä ajotietokoneen lukemia ole edes katsellut. Eli tuolle bensakutoselle ainakin kelpaa bensa. Ihan ymmärrettävää sinänsä kun auton omamassa on 2 tonnia ja kyseessä nelivetoinen auto isolla bensakoneella.
Tuo hollantilainen kundi kertoi, että maksimiarvot vakiokamoilla on 240 hv / 480 Nm.tturku kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 09:26Ei sitä ECUa tarvii hollantiin asti tuupata että saat lisää tehoa:
viewtopic.php?f=60&t=165983
JC:ltä löytyy softaa ja varmaan löytyy asentajakin jostain kohtuu läheltä. Ja näyttäis vieläpä olevan reilummat arvot: - A20DTR: 240hv/450Nm
Joo, yksityishenkilö on, jolla on itselläkin NG9-5 TTiD.MattiR kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 12:35Tuskin kannattaa lähettää ECUa Hollantiin. Siellä on ainakin yksi firma joka väittää Saabeista jotakin ymmärtävänsä mutta kannattaa kiertää kaukaa. En toki tiedä oliko tämä hollantilainen joku asiantunteva yksityishenkilö. Mutta joka tapauksessa täältä lähempäkin löytyy varmasti tarvittava osaaminen. Eiköhän esim. JC tee tarvittaessa hyvän soften myös NG-dieseliin.
Kulutuksista sen verran, että itse en ole Turbo6:lla koskaan päässyt alle 10 litran kulutuksella. Voihan se olla että pääsee mantieajossa ainakin talvirajoituksilla jos ei tarvitse ohitella ja pystyy ajamaan tasaisesti. Kaupungissa lyhyessä katkoajossa (muutaman kilometrin pätkiä talvella) on meidän perheen kutosissa mennyt parhaimmillaan noin 18 litraa, toki samalla ajolla automaattivaihteinen 300 hv OG-ysivitonenkin vie varmaan noin 15 litraa. Kulutus tulee laskettua aina tankkauksesta enkä ajotietokoneen lukemia ole edes katsellut. Eli tuolle bensakutoselle ainakin kelpaa bensa. Ihan ymmärrettävää sinänsä kun auton omamassa on 2 tonnia ja kyseessä nelivetoinen auto isolla bensakoneella.