Ng 9-5 2.0t kulutus
Ng 9-5 2.0t kulutus
Minkälaisia kulutuksia porukalla on tällä 2.0t koneella (a20nft) ollut 9-5ssa.
Sama kone lienee myös noissa viimeisissä 9-3ssa käytössä
Sama kone lienee myös noissa viimeisissä 9-3ssa käytössä
-9-3 sc Aero
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
ex -06 9-3 sc aut e85
ex -08 9-3 sc Tids
ex -07 9-3 sc e85
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Omalla automaatilla oli keskikulutus 9.5 bensalla.pitkällä matkalla 8-8.5l.
Nyt mittasin matka kulutuksen omalla ttid xwd saabcom ohjelmoitu manuaali niin 5.7 litraa yli 1000km tankilla ja ole kyllä tyytyväinen. keskikulutus on nyt luokaa 6.2-6-5l.
Nyt mittasin matka kulutuksen omalla ttid xwd saabcom ohjelmoitu manuaali niin 5.7 litraa yli 1000km tankilla ja ole kyllä tyytyväinen. keskikulutus on nyt luokaa 6.2-6-5l.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Nelivetona oli a20nft viimeksi, etanolilla ajelin pääasiassa, jolloin matkalla n. 13l/100km ja kaupungissa ei oikein päässyt alle 16l/100km, yleensä sellanen 300km pääsi tankillisella työmatkoja.
Järkyttävä syöppö oli ja aika epäluotettava dieseleihin verraten, mutta fiiliksen osalta hakkaa dieselit mennen tullen.
Järkyttävä syöppö oli ja aika epäluotettava dieseleihin verraten, mutta fiiliksen osalta hakkaa dieselit mennen tullen.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Kaksivetoautomaatti ja ajettu ainoastaan etanolilla. Kaikki tankkaukset on kirjattuna keskinopeuksineen, mutta en ole tehnyt laskelmia todellisesta tarkasta keskikulutuksesta. Tässä kuitenkin tyypillisisä ajotietokoneen lukemia nollattuna tankkauksesta (päässälaskutarkkuudella kuitenkin samoilla kantturoilla tankkausmäärän kanssa).
Pelkkää kaupunkiajoa talvella Helsingin keskusta-Itäväylä: 18-19 l/100km max 23
Seka-ajoa eli ym puolet ja esim meno mökille ml 100 km motaria: 13 - 15
Hki - Sysmä ja takaisin puolet motaria: 10,5 (motarilla 120 mittarinopeutta - ei 135 )
Maalla 80 rajoituksella (paljon nopeuskamera osuuksia) suoraan tankilta ensimmäiseen pysähdykseen (jotain 150 km): 9,5 (joskus vastaava ajo, kun oikein yritti pihistää: 8,7).
Samoja ajoja ja reittejä ajettiin 8 vuotta OG9-5:lla ja sanoisin perstuntumalla, että NG vie maantiellä litran vähemmän ja kaupungissa taas vähän enemmän - olisko ihan ilmanvastus- ja painoero vai koneen ominaisuuksista johtuva.
Pelkkää kaupunkiajoa talvella Helsingin keskusta-Itäväylä: 18-19 l/100km max 23
Seka-ajoa eli ym puolet ja esim meno mökille ml 100 km motaria: 13 - 15
Hki - Sysmä ja takaisin puolet motaria: 10,5 (motarilla 120 mittarinopeutta - ei 135 )
Maalla 80 rajoituksella (paljon nopeuskamera osuuksia) suoraan tankilta ensimmäiseen pysähdykseen (jotain 150 km): 9,5 (joskus vastaava ajo, kun oikein yritti pihistää: 8,7).
Samoja ajoja ja reittejä ajettiin 8 vuotta OG9-5:lla ja sanoisin perstuntumalla, että NG vie maantiellä litran vähemmän ja kaupungissa taas vähän enemmän - olisko ihan ilmanvastus- ja painoero vai koneen ominaisuuksista johtuva.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Offtopicia, mutta eroaako 1.6T:n kulutus olennaisesti 2.0T:n kulutuksesta?
TTiD:n (etuveto) keskikulutus on 6.3-8.5 litran välillä / 100 km riippuen siitä ajetaanko autolla A) maantiellä ja motarilla tai B) kaupungissa.
TTiD:n (etuveto) keskikulutus on 6.3-8.5 litran välillä / 100 km riippuen siitä ajetaanko autolla A) maantiellä ja motarilla tai B) kaupungissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Mun 1,6T vie lähes koko aika 7-8l/100km välillä. Kaupunki ajoa ei paljoa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Ei nuo bensakoneistenkaan kulutukset ihan hirveitä ole kun ottaa auton painon huomioon, mikä väkisinkin kostautuu varsinkin kaupungissa.
Kohtuu pienellä kulkee tuo yhden turbon manuaali TiD ja varsinkin kulutuksen vaihteluväli on yllättänyt positiivisesti.
83 tkm matkalla tankkauksista mitatattu keskikulutus on ollut 5,69, pienin 4,70 ja suurin 7,76. Talvella Eberin käyttö on osaltaan nostanut kulutusta jonkun verran.
Mutta onhan se melko jyristelyä bensakoneisiin verrattuna ja varsinkin tuohon talon toiseen kulkineeseen Amperaan verrattuna.
Kohtuu pienellä kulkee tuo yhden turbon manuaali TiD ja varsinkin kulutuksen vaihteluväli on yllättänyt positiivisesti.
83 tkm matkalla tankkauksista mitatattu keskikulutus on ollut 5,69, pienin 4,70 ja suurin 7,76. Talvella Eberin käyttö on osaltaan nostanut kulutusta jonkun verran.
Mutta onhan se melko jyristelyä bensakoneisiin verrattuna ja varsinkin tuohon talon toiseen kulkineeseen Amperaan verrattuna.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Koska tässä nyt puhutaan kaikista koneista niin meidän isolohko XWD autom. vie edelleen seka ajossa 9,5 l ja talvi ajossa 10,5 l satasella. Tämä luku sisältää paljon pätkää aamulla 9 km ja sama illalla + treeniin vientia ajoa 87 km 5 pvä viikossa motaria es taas.
Minusta tämä on kohtuu kulutus tälläiselle autolle
Vanha og vie 10,5 tomaattina....
Minusta tämä on kohtuu kulutus tälläiselle autolle
Vanha og vie 10,5 tomaattina....
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Ohjelmoinnin etuja olen huomannut että se kulutus tipahtaa kun vääntöä tulee lisää sinne alle 2000rpm alle.
moottorin jurina varsinkin pienenee diselissä vähän tällä alueella varsinkin kun vedättää tai tulee mäkeä tasa kaasulla.
moottorin jurina varsinkin pienenee diselissä vähän tällä alueella varsinkin kun vedättää tai tulee mäkeä tasa kaasulla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Facebookin NG9-5 -ryhmässä eräs hollantilainen mainosti, että oli tehnyt TTiD:hen softan, jolla saa irti 220 hv, ja koneen käynti muuttuu huomattavasti tasaisemmaksi kulutuksen laskiessa. Valitettavasti tuota ei kuulemma voi asentaa etänä, vaan hänen pitää saada ECU itselleen asentaakseen softan.veini siekkinen kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 04:09Ohjelmoinnin etuja olen huomannut että se kulutus tipahtaa kun vääntöä tulee lisää sinne alle 2000rpm alle.
moottorin jurina varsinkin pienenee diselissä vähän tällä alueella varsinkin kun vedättää tai tulee mäkeä tasa kaasulla.
Koska ei voi olla ilman autoa, jää homma tekemättä. Ja TTiD:n ECU on kuulemma "one-of-a-kind", eikä sitä ole käytetty esim. Insigniassa, joten voi olla vähän vaikeampi löytää sitä mistään käytettynä varaosana
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Ei sitä ECUa tarvii hollantiin asti tuupata että saat lisää tehoa:
viewtopic.php?f=60&t=165983
JC:ltä löytyy softaa ja varmaan löytyy asentajakin jostain kohtuu läheltä. Ja näyttäis vieläpä olevan reilummat arvot: - A20DTR: 240hv/450Nm
viewtopic.php?f=60&t=165983
JC:ltä löytyy softaa ja varmaan löytyy asentajakin jostain kohtuu läheltä. Ja näyttäis vieläpä olevan reilummat arvot: - A20DTR: 240hv/450Nm
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Tuskin kannattaa lähettää ECUa Hollantiin. Siellä on ainakin yksi firma joka väittää Saabeista jotakin ymmärtävänsä mutta kannattaa kiertää kaukaa. En toki tiedä oliko tämä hollantilainen joku asiantunteva yksityishenkilö. Mutta joka tapauksessa täältä lähempäkin löytyy varmasti tarvittava osaaminen. Eiköhän esim. JC tee tarvittaessa hyvän soften myös NG-dieseliin.
Kulutuksista sen verran, että itse en ole Turbo6:lla koskaan päässyt alle 10 litran kulutuksella. Voihan se olla että pääsee mantieajossa ainakin talvirajoituksilla jos ei tarvitse ohitella ja pystyy ajamaan tasaisesti. Kaupungissa lyhyessä katkoajossa (muutaman kilometrin pätkiä talvella) on meidän perheen kutosissa mennyt parhaimmillaan noin 18 litraa, toki samalla ajolla automaattivaihteinen 300 hv OG-ysivitonenkin vie varmaan noin 15 litraa. Kulutus tulee laskettua aina tankkauksesta enkä ajotietokoneen lukemia ole edes katsellut. Eli tuolle bensakutoselle ainakin kelpaa bensa. Ihan ymmärrettävää sinänsä kun auton omamassa on 2 tonnia ja kyseessä nelivetoinen auto isolla bensakoneella.
Kulutuksista sen verran, että itse en ole Turbo6:lla koskaan päässyt alle 10 litran kulutuksella. Voihan se olla että pääsee mantieajossa ainakin talvirajoituksilla jos ei tarvitse ohitella ja pystyy ajamaan tasaisesti. Kaupungissa lyhyessä katkoajossa (muutaman kilometrin pätkiä talvella) on meidän perheen kutosissa mennyt parhaimmillaan noin 18 litraa, toki samalla ajolla automaattivaihteinen 300 hv OG-ysivitonenkin vie varmaan noin 15 litraa. Kulutus tulee laskettua aina tankkauksesta enkä ajotietokoneen lukemia ole edes katsellut. Eli tuolle bensakutoselle ainakin kelpaa bensa. Ihan ymmärrettävää sinänsä kun auton omamassa on 2 tonnia ja kyseessä nelivetoinen auto isolla bensakoneella.
Matti
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Oho , ompa mielenkiintoista toi kulutus. Ystäväni Kimmo ajoi Isolohkollamme 6000 km ja hän sai kokonaiskulutukseksi 8,5 l tuolla matkalla .MattiR kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 12:35
Kulutuksista sen verran, että itse en ole Turbo6:lla koskaan päässyt alle 10 litran kulutuksella. Voihan se olla että pääsee mantieajossa ainakin talvirajoituksilla jos ei tarvitse ohitella ja pystyy ajamaan tasaisesti. Kaupungissa lyhyessä katkoajossa (muutaman kilometrin pätkiä talvella) on meidän perheen kutosissa mennyt parhaimmillaan noin 18 litraa, toki samalla ajolla automaattivaihteinen 300 hv OG-ysivitonenkin vie varmaan noin 15 litraa. Kulutus tulee laskettua aina tankkauksesta enkä ajotietokoneen lukemia ole edes katsellut. Eli tuolle bensakutoselle ainakin kelpaa bensa. Ihan ymmärrettävää sinänsä kun auton omamassa on 2 tonnia ja kyseessä nelivetoinen auto isolla bensakoneella.
En tiedä onko autojen päästöissä jotain eroa koska Isolohko on tuotu jenkeistä, ja nyt ajettu 329 tkm!??? Asensin autoon heti lohkolämmitin ja sisäp. ja todellakin tuo talvikulutus on ollut 10,5 l noilla 2x9 km arkipäivä + 87 km x5 pvä viikossa porvoon motaria es taas.....
Paras NG-95 mitä meillä on koskaan ollut
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Tuo hollantilainen kundi kertoi, että maksimiarvot vakiokamoilla on 240 hv / 480 Nm.tturku kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 09:26Ei sitä ECUa tarvii hollantiin asti tuupata että saat lisää tehoa:
viewtopic.php?f=60&t=165983
JC:ltä löytyy softaa ja varmaan löytyy asentajakin jostain kohtuu läheltä. Ja näyttäis vieläpä olevan reilummat arvot: - A20DTR: 240hv/450Nm
Mitäköhän kytkin tykkää tuosta?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ng 9-5 2.0t kulutus
Joo, yksityishenkilö on, jolla on itselläkin NG9-5 TTiD.MattiR kirjoitti: ↑Pe Elo 09, 2019 12:35Tuskin kannattaa lähettää ECUa Hollantiin. Siellä on ainakin yksi firma joka väittää Saabeista jotakin ymmärtävänsä mutta kannattaa kiertää kaukaa. En toki tiedä oliko tämä hollantilainen joku asiantunteva yksityishenkilö. Mutta joka tapauksessa täältä lähempäkin löytyy varmasti tarvittava osaaminen. Eiköhän esim. JC tee tarvittaessa hyvän soften myös NG-dieseliin.
Kulutuksista sen verran, että itse en ole Turbo6:lla koskaan päässyt alle 10 litran kulutuksella. Voihan se olla että pääsee mantieajossa ainakin talvirajoituksilla jos ei tarvitse ohitella ja pystyy ajamaan tasaisesti. Kaupungissa lyhyessä katkoajossa (muutaman kilometrin pätkiä talvella) on meidän perheen kutosissa mennyt parhaimmillaan noin 18 litraa, toki samalla ajolla automaattivaihteinen 300 hv OG-ysivitonenkin vie varmaan noin 15 litraa. Kulutus tulee laskettua aina tankkauksesta enkä ajotietokoneen lukemia ole edes katsellut. Eli tuolle bensakutoselle ainakin kelpaa bensa. Ihan ymmärrettävää sinänsä kun auton omamassa on 2 tonnia ja kyseessä nelivetoinen auto isolla bensakoneella.
Aiemmin tuli ajettua 204 000 km tuolla NG900 ex-Sensonicilla (auton mittarissa oli 66 000 km, kun ostin sen). RE85:sta kului kaupunkiajossa 14-15 litraa satasella, joten NG9-5:sta etsiessä luonnollinen valinta oli diesel, sen käyntiäänestä huolimatta. Alunperin piti ostaa TiD, mutta kun tuli koeajettua molempia (TiD ja TTiD), niin valinta oli helppo - varsinkin kun sen väri on vielä musta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007