P2453 ja muuttunut moottoriääni

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Saabium196
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

P2453 ja muuttunut moottoriääni

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Vika tuli päälle hidasteen kohdalla, mikä lienee sattuma. Ääni muuttui työkonemaisemmaksi/kisamaisenmamksi/lotkottavammaksi. (Huono kuvailla kun toinen korva on tukossa.) Ei savuta, diesel ei haise. 700km viikonloppuna, siitä motaria suurin osa. Joten ei kai tukossa voi olla, vaikka 4 pvää ajettu nurkkaa? Siiskö anturin tai sille tulevan syötteen kimppun?
Mutta tuo äänenmuutos, onko kuultu vastaavaa?
178tkm automaatti
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: P2453 ja muuttunut moottoriääni

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

WISistä lainattua siitä, mikä aiheuttaa tuon P2453 -vikakoodin:

• Väärin kalibroitu tai juuttunut pakokaasun paine-eron anturi aiheuttaa tämän DTC
tallentumisen.
• Pakokaasun paine-erolinjojen joustava osa on valmistettu kuumuutta kestävästä
letkusta, jota suojaa punos. Jos letkut taittuvat tai vääntyvät, ne eivät palaudu
normaaliin kokoonsa ja muotoonsa. Jos letkuihin tulee ahtauma, se voi aiheuttaa
tämän DTC tallentumisen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabium196
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: P2453 ja muuttunut moottoriääni

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Ääni johtui ahtoletkun irtoamisesta.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Vastaa Viestiin