Vanteen kiristysmomentti
Vanteen kiristysmomentti
Mihin Nm kireyteen porukka vääntää femmojen vanteet?
Jenkki manuaali näytti 111 lb-ft. Eli onko tämä nyt 150nm?
Pakettiautoissa muistelisin olevan sen 160nm joten tuntuu vähän turhan tiukalta nuo femman vanteiden kirraus? Voisiko joku vahvistaa tämän mutun femman vanteiden kirraamisesta?
Lukkomutterit meinasin laittaa samalla niin näitä ei ylikiristäisi mielellään..
Jenkki manuaali näytti 111 lb-ft. Eli onko tämä nyt 150nm?
Pakettiautoissa muistelisin olevan sen 160nm joten tuntuu vähän turhan tiukalta nuo femman vanteiden kirraus? Voisiko joku vahvistaa tämän mutun femman vanteiden kirraamisesta?
Lukkomutterit meinasin laittaa samalla niin näitä ei ylikiristäisi mielellään..
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Vanteen kiristysmomentti
NG93:n manuska kertoo 110Nm. En keksi mitään syytä miksi 95:ssa olisi kovin paljon eri. Muissa autoissa, mitä on ollut, vaihteluväli on 108-130Nm. Jos tuohon haarukkaan laittaa, tuskin menee hirveästi pieleen.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Vanteen kiristysmomentti
WIS kertoo 150Nm.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vanteen kiristysmomentti
Kiitokset molemmille. Wissistähän tuo olisi löytynyt
Varmaan massaa on sen verta enemmän kuin 9-3 vai vaativatko mutterikiinnitteiset vanteet pultteja suuremman kireyden?
Varmaan massaa on sen verta enemmän kuin 9-3 vai vaativatko mutterikiinnitteiset vanteet pultteja suuremman kireyden?
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: Vanteen kiristysmomentti
Turha verrata eri malleihin. Kannattaa laittaa se mikä on suositus. Onhan crafterin tietyssä vanteessa 240nm ja ei todellakaan pysy millään 110nm. Ng9-5 150nm
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Vanteen kiristysmomentti
Tuntuu kyllä tuo 110 auton renkaassa yleensäkin aika vähältä. Momenttiavainta käytän aina, eikä oikein 110 kohdalle uskalla jättää.
Re: Vanteen kiristysmomentti
Oon tuota 110Nm aina käyttänyt. Vielä on kaikki pusyneet tallella. Niin pultit, mutterit kuim renkaatkin
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Vanteen kiristysmomentti
Sama täällä. Myös femmassa 110-130Nm aina ollut ja hyvin pysyi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Vanteen kiristysmomentti
Jep, näihän se on. Noita renkaita on jokunen kerta tullut pyöriteltyä ja momenttiavaimella siis teen loppukiristyksen. Ja vähän mielen ja muistin mukaan se mometti avain on sitten käännetty 110, 120 tai 130Mn asentoon.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Vanteen kiristysmomentti
Luulisi 110-130 miljoonalla newtonilla jo renkaiden pysyvän kiinni...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vanteen kiristysmomentti
Pakari, se on Newton, ei newton
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Vanteen kiristysmomentti
Yksikön nimessä isoa alkukirjainta ei käytetä, jos se ei aloita virkettä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vanteen kiristysmomentti
Ahaa
Itse luulin että kirjoiettiin isolla ännällä... Noo ihan sama, mutta vääntömomentti ehkä Nm....
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Vanteen kiristysmomentti
Voi hyvä ihme. Miten näin hieno viistastelun paikka on jäänyt käyttämättä
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11