Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
^ Mitä ongelmia lähinnä tarkoitat, ei meidän omassamme ole ollut moottoriin liittyviä ongelmia kuin tuo magneettiventtiili? Ei ole meidän kolkissa ollut myöskään vielä sitä öljynimuputken O-rengasongelmaakaan (vielä), hyvin huolettomalta moottorilta tuo kyllä vaikuttaa nyt pian 50tkm:n kokemuksella (ajettu nyt jotain 254tkm).
Ja ainakin tuossa farkkukolkissa tuntuu TTiD-moottorin 180hv:n tehot riittävän erinomaisen hyvin, ihan pirteä on jopa, vaikka maailman huonoin automaattivaihteisto pilaa liki kaiken ajamisen ilon
Tuskin tuota meidän kolkkia on softattu koska ahtomittari ei mene kuin ehkä millin verran asteikon punaisen puolelle.
Suurin ongelma tuon moottorin kanssa on DPF, joka ei sovellu urbaaniin pätkäajoon, ei sitten ollenkaan. Ihan järjetöntä on lähteä ajelemaan johonkin liki puoleksi tunniksi ihan vain sen vuoksi että saappi haluaa just silloin poltella sitä saastekeräintä.
Kolkkiimme on vaihdettu tehdasuusi (ja orkkis) DPF-pönttö 3 vuotta ja about 53tkm sitten, joten sitä ei viitsisi ruveta puukottamaan, ja maksamaan 400e DPF OFF -softasta ja jostain virityksestä jolla saa vain jotain 15% lisää tehoa.
Taitaisi olla järkevintä tilata jokin kiinalainen Tech2 ja muistaa pakkopolttaa sillä DPF vaikka kerran viikossa, esim. sunnuntaisin aamuisen jumalanpalveluksen aikaan kun koko kansa on sisätiloissa hiljentyneenä radion ääressä, niin polttohaju ei haittaisi ketään
Tai sitten OP-com (tms) jos sillä saa pakkopoltettua tuon TTiD:n DPF:n valehtelemalla auton olevan Vectra (tms), onnistuuko tälläinen edullisempi keino, siitä en tiedä, onko muilla tietoa asiasta?
Ja ainakin tuossa farkkukolkissa tuntuu TTiD-moottorin 180hv:n tehot riittävän erinomaisen hyvin, ihan pirteä on jopa, vaikka maailman huonoin automaattivaihteisto pilaa liki kaiken ajamisen ilon
Tuskin tuota meidän kolkkia on softattu koska ahtomittari ei mene kuin ehkä millin verran asteikon punaisen puolelle.
Suurin ongelma tuon moottorin kanssa on DPF, joka ei sovellu urbaaniin pätkäajoon, ei sitten ollenkaan. Ihan järjetöntä on lähteä ajelemaan johonkin liki puoleksi tunniksi ihan vain sen vuoksi että saappi haluaa just silloin poltella sitä saastekeräintä.
Kolkkiimme on vaihdettu tehdasuusi (ja orkkis) DPF-pönttö 3 vuotta ja about 53tkm sitten, joten sitä ei viitsisi ruveta puukottamaan, ja maksamaan 400e DPF OFF -softasta ja jostain virityksestä jolla saa vain jotain 15% lisää tehoa.
Taitaisi olla järkevintä tilata jokin kiinalainen Tech2 ja muistaa pakkopolttaa sillä DPF vaikka kerran viikossa, esim. sunnuntaisin aamuisen jumalanpalveluksen aikaan kun koko kansa on sisätiloissa hiljentyneenä radion ääressä, niin polttohaju ei haittaisi ketään
Tai sitten OP-com (tms) jos sillä saa pakkopoltettua tuon TTiD:n DPF:n valehtelemalla auton olevan Vectra (tms), onnistuuko tälläinen edullisempi keino, siitä en tiedä, onko muilla tietoa asiasta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
No tarkoitan nimenomaan noita TTiD:n mankkuvenoja sekä öljyimuputken O-rengasta. Ensiksi mainitusta ei ole ainakaan vielä tullut vikailmoitusta, vaikka pienempi turbo vaikuttaakin aika ajoin hieman hengettömältä. O-rengas on vaihdettu kerran K****n piikkiin. Saa nähdä, joutuuko sen vaihtamaan "sopivin" väliajoinng900aero kirjoitti: ↑Ke Loka 28, 2020 18:40^ Mitä ongelmia lähinnä tarkoitat, ei meidän omassamme ole ollut moottoriin liittyviä ongelmia kuin tuo magneettiventtiili? Ei ole meidän kolkissa ollut myöskään vielä sitä öljynimuputken O-rengasongelmaakaan (vielä), hyvin huolettomalta moottorilta tuo kyllä vaikuttaa nyt pian 50tkm:n kokemuksella (ajettu nyt jotain 254tkm).
Ja ainakin tuossa farkkukolkissa tuntuu TTiD-moottorin 180hv:n tehot riittävän erinomaisen hyvin, ihan pirteä on jopa, vaikka maailman huonoin automaattivaihteisto pilaa liki kaiken ajamisen ilon
Tuskin tuota meidän kolkkia on softattu koska ahtomittari ei mene kuin ehkä millin verran asteikon punaisen puolelle.
Olen kerran koeajanut automaattivaihteista MY2000 OG9-5 Aeroa, muita automaattiaskilla varustettuja Saabeja en ole kokeillut. Mutta mielestäni on turha lyödä päätä seinään "mukavuuden perusteella", jos automaattiaski on täysi susi. Siksi olenkin välttänyt niitä, ja kaikki meidän Saabit ovat olleet manuaaleja.
Täysin en ole noilta huonoilta automaattiaskeilta välttynyt, sillä työsuhdeautossa 2018-2019 olleessa MY2019 Volvo V60 D3:ssa oli todella huono automaattiaski. Kuulin myöhemmin, että olisi ollut 6-lovinen, ja D4:ssa olisi ollut 8-lovinen Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta en ikinä hommaisi sellaista itselleni
Tuo stage 1 -viri on prosentuaalisesti (15-20%) suurin mahdollinen tehonlisäys pienellä vaivalla. Ainakin TiD:ssä auto vastaa kaasuun huomattavasti paremmin ja ohituskiihtyvyys parani olennaisesti. Jos haluaisi oikein kunnolla tehoa, niin sitten täytyisi jo alkaa muuttamaan rautaa. Entisestä NG900:sta sai stage 1:n verrattuna vasta kunnon hyötyä stage 4+:sta, mutta siihen täytyi jo sitten laittaa rahaa kiinni osiin. Diesel alkaisi tuossa vaiheessa savuttamaan niin paljon, että tuskin menisi enää savutusarvoista läpi.ng900aero kirjoitti: ↑Ke Loka 28, 2020 18:40Suurin ongelma tuon moottorin kanssa on DPF, joka ei sovellu urbaaniin pätkäajoon, ei sitten ollenkaan. Ihan järjetöntä on lähteä ajelemaan johonkin liki puoleksi tunniksi ihan vain sen vuoksi että saappi haluaa just silloin poltella sitä saastekeräintä.
Kolkkiimme on vaihdettu tehdasuusi (ja orkkis) DPF-pönttö 3 vuotta ja about 53tkm sitten, joten sitä ei viitsisi ruveta puukottamaan, ja maksamaan 400e DPF OFF -softasta ja jostain virityksestä jolla saa vain jotain 15% lisää tehoa.
Itse hakisin tuolla softauksella lähinnä pienemmän turbon parempaa vastetta kaasun painamiseen sitten jos softaisin NG9-5:n.
Ne eivät maksa nykyään enää yhtään mitään.ng900aero kirjoitti: ↑Ke Loka 28, 2020 18:40Taitaisi olla järkevintä tilata jokin kiinalainen Tech2 ja muistaa pakkopolttaa sillä DPF vaikka kerran viikossa, esim. sunnuntaisin aamuisen jumalanpalveluksen aikaan kun koko kansa on sisätiloissa hiljentyneenä radion ääressä, niin polttohaju ei haittaisi ketään
Tai sitten OP-com (tms) jos sillä saa pakkopoltettua tuon TTiD:n DPF:n valehtelemalla auton olevan Vectra (tms), onnistuuko tälläinen edullisempi keino, siitä en tiedä, onko muilla tietoa asiasta?
Muistan kun noin 10-15 vuotta sitten hommattiin kahden klubilaisen kanssa Tech2 kimppaan, niin se oli silloin vielä aika kallis laitos. Ja kun tässä NG9-5 -palstalla ollaan, niin ei tuo kiinalainen MDI:kään maksa enää juurikaan mitään. Siksi innostuinkin hommaamaan sellaisen.
Tuota pakkopolttoa olisi juuri sopiva tehdä silloin, kun kirkonkellot kutsuvat porukkaa jumalanpalvelukseen Olisi ainakin ääntä ja hajua
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Pieniä on silakat joulukaloiksi. Kyllä minä valitsisin moottorin käytöksen ja miellyttävyyden perusteella enkä jonkun yksittäisen, satunnaisesti hajoavan mankkuvenan tai edes sen o-renkaan.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 07:08No tarkoitan nimenomaan noita TTiD:n mankkuvenoja sekä öljyimuputken O-rengasta. Ensiksi mainitusta ei ole ainakaan vielä tullut vikailmoitusta, vaikka pienempi turbo vaikuttaakin aika ajoin hieman hengettömältä. O-rengas on vaihdettu kerran K****n piikkiin. Saa nähdä, joutuuko sen vaihtamaan "sopivin" väliajoin
Ei ne sen yhdenkään perusteella ole täysiä suseja. Ehkä eniten susi oli se eka 5-lovinen jonka venttiilipesä porsii, mutta etenkin nuo 6-loviset on ihan eri pelejä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 07:08Olen kerran koeajanut automaattivaihteista MY2000 OG9-5 Aeroa, muita automaattiaskilla varustettuja Saabeja en ole kokeillut. Mutta mielestäni on turha lyödä päätä seinään "mukavuuden perusteella", jos automaattiaski on täysi susi. Siksi olenkin välttänyt niitä, ja kaikki meidän Saabit ovat olleet manuaaleja.
Ihan eri asia on sitten se, että miellyttääkö askin käytös itseä. Mutta ei sen perusteella voi sanoa että aski on täysi susi.
Eipä se vaihteiden määrä sillai autuaaksi tee. Jälleen eri asia on, että miten askin ohjaus on toteutettu ja miten se käyttäytyy. 2019-mallisella automaattiaskilla sinänsä enää on tuskin paljoakaan yhteistä minkään Saabin automaatin kanssa.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 07:08Täysin en ole noilta huonoilta automaattiaskeilta välttynyt, sillä työsuhdeautossa 2018-2019 olleessa MY2019 Volvo V60 D3:ssa oli todella huono automaattiaski. Kuulin myöhemmin, että olisi ollut 6-lovinen, ja D4:ssa olisi ollut 8-lovinen Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta en ikinä hommaisi sellaista itselleni
Se kaasunvaste ei muuten tule (pelkästään) tehonlisäyksestä, vaan softissa aika usein myös ihan parannetaan responssia erikseen. Vakiona se pyrkii välttämään savun muodostusta ja lisäilee polttoainetta ahtopaineen noustessa säästääkseen DPF:ää mahdollisimman pitkään ja siksi moni DPF-diesel vastaa kaasuun aika rauhallisesti.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 07:08Tuo stage 1 -viri on prosentuaalisesti (15-20%) suurin mahdollinen tehonlisäys pienellä vaivalla. Ainakin TiD:ssä auto vastaa kaasuun huomattavasti paremmin ja ohituskiihtyvyys parani olennaisesti. Jos haluaisi oikein kunnolla tehoa, niin sitten täytyisi jo alkaa muuttamaan rautaa. Entisestä NG900:sta sai stage 1:n verrattuna vasta kunnon hyötyä stage 4+:sta, mutta siihen täytyi jo sitten laittaa rahaa kiinni osiin. Diesel alkaisi tuossa vaiheessa savuttamaan niin paljon, että tuskin menisi enää savutusarvoista läpi.
Itse hakisin tuolla softauksella lähinnä pienemmän turbon parempaa vastetta kaasun painamiseen sitten jos softaisin NG9-5:n.
Tuota mukaillen todennäköisesti isompaakin teho- ja vääntölukemaa voisi saada irti savuja säästellen, mutta kuinka mukava autosta sitten tulisi ajaa, kun pitäisi erikseen lagia kasvattaa...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Yksiturboisen dieselkolkin poltto onnistuu Op-Comilla, voisin kuvitella että onnistuu TTiD:nkin.
On sitten sen verran ilkeää puuhaa, että en kyllä lähtisi kovin tiuhaan sitä pakkopolttoa tekemään. Ja siinäkin kestää ihan aikansa kun auto paikallaan pilaa savutuksellaan naapuruston ilmaa, ei ole mikään 3 min juttu. Paljon mieluummin sitä lähtee vaikka sille puolen tunnin ajolenkille.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Niin, elämä on valintoja. Joku haluaa ajaa B207 bensa-Saabilla riippumatta siitä, että kallis jakoketjuremppa on joskus edessä, koska inhoaa dieselin ääntä.
Joku taas ajaa jollain pieniruokaisella kinnerillä vaikka haluaisi ajaa Saabilla, koska se tulee halvemmaksi.
Sanottakoon vaikka niin, että jos haluaa ajaa Saabilla ja optimoida ajon taloudellisuuden ja kunnossapitokustannusten osalta, niin TiD on silloin se paras vaihtoehto.
Sitten on tietysti se oma fiilis ajaessa, minkä vuoksi meidänkin NG9-5 on TTiD, vaikka samaan aikaan oli myynnissä myös musta TiD.
Niin, minä tarkoitinkin lähinnä sitä askin ohjelmaa. Sillä pystyy vaikuttamaan aika lailla askin käytökseen. Volvon V60:een ei ollut vielä saatavilla uudempaa ohjelmaa, ja Saabilta sellaista on enää turha toivoa.aero kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 09:36Ei ne sen yhdenkään perusteella ole täysiä suseja. Ehkä eniten susi oli se eka 5-lovinen jonka venttiilipesä porsii, mutta etenkin nuo 6-loviset on ihan eri pelejä.
Ihan eri asia on sitten se, että miellyttääkö askin käytös itseä. Mutta ei sen perusteella voi sanoa että aski on täysi susi.
Eräässä edellisessä työpaikassa (2011-2018) oli aina vääntöä kollegoiden kanssa tuosta manuaali/automaatti -asiasta. Jos askin käytös on OK ja auto on työsuhdeauto, en näe automaattiaskissa mitään ongelmaa. Mutta jos on omassa omistuksessa, niin homma menee jo tuohon aiemmin mainitsemaani taloudellisuus- vs.kunnossapitokustannus- vs. riskinhallinta-asiaan. Joku saattaa "punnita" rahallisen arvon sille automaattiaskin "mukavuudelle" niin, että on valmis maksamaan siitä. Kaikki johtaa siihen englanninkieliseen sanontaan "opinions are like a**hole*. Everyone has one".
Pitää täysin paikkansa. Se Volvo V60:n MY2019 automaattiaskin softa oli aivan hirveä. Ihmettelen vieläkin, miten olivat laskeneet sen markkinoille
En minä väittänytkään, että esim. MY2010 Saabin ja MY2019 Volvon askit olisivat samoja. Käytös saattaa olla samaa johtuen tuosta "softaongelmasta". Lankomiehen MY2010 Volvo C70 automaattiaski tosin hävitti noin puoli vuotta sitten kaikki vaihteet. Siinä saattaa olla sama aski kuin MY2010 NG9-3:ssa.
Yksi asia mikä itselläni oli myös mielessä tuon NG9-5:n softaamisessa, on kulutuksen pienentäminen, sillä normaaliajossa se menee jonkin verran alas. Siitä ja paremmin kaasuun vastaamisesta olisi jo valmis maksamaankin, toisin kuin automaattiaskista, vaikka NG9-5TTiD:hen ei koskaan saanutkaan automaattiaaero kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 09:36Se kaasunvaste ei muuten tule (pelkästään) tehonlisäyksestä, vaan softissa aika usein myös ihan parannetaan responssia erikseen. Vakiona se pyrkii välttämään savun muodostusta ja lisäilee polttoainetta ahtopaineen noustessa säästääkseen DPF:ää mahdollisimman pitkään ja siksi moni DPF-diesel vastaa kaasuun aika rauhallisesti.
Keskustelin tästä ruotsalaisen Saab-harrastaja Jonas Kakarikaksen kanssa, kun hän oli käynyt softaamassa oman NG9-3 1.9TiD:n. Hänen käyttämänsä viriputka (löytyy hänen YouTube-videoistaan) kertoi, että jos 1.9TiD:stä yrittää repiä tehoa irti yli 230 hv, ei sitä savustusta voi oikein enää kontrolloida, jos ei säädä seosta liian laihaksi. No senhän tietää mitä tapahtuu, jos seos on liian laiha.
Ilmeisesti samaan asiaan perustui se VW:n dieselpäästöhuijaus. Boschin ohjelmassa oli säädetty seos laihalle tyhjäkäynnillä juuri niille osa-alueille, missä silloinen päästömittaus tehtiin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Tehtiin tuo pakkopoltto meidän cabbelle joskus reilu puoli vuotta sitten. Siinä meni noin 15 minuuttia, jonka aikana kierrokset olivat jossain 3000 - 4000 rpm:n välillä, ja auto huusi kuin hyeena. Eli kannattaa mennä tekemään sen jonnekin mestaan, missä ei tule valituksia melusta ja hajusta. Toinen vaihtoehto on mennä kenkimään sitä moottoritielle. Jos asuu vaikka Helsingissä/Vantaalla jossain Kehä I/III:n varrella, niin vanha PKS-potkureitti* on siihen mitä mainioinAZP kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 11:56On sitten sen verran ilkeää puuhaa, että en kyllä lähtisi kovin tiuhaan sitä pakkopolttoa tekemään. Ja siinäkin kestää ihan aikansa kun auto paikallaan pilaa savutuksellaan naapuruston ilmaa, ei ole mikään 3 min juttu. Paljon mieluummin sitä lähtee vaikka sille puolen tunnin ajolenkille.
*Ajo motaria pitkin Keimolan Nesteelle, josta täytyy tehdä "kunniakierros" Klaukkalan liittymän kautta päästäkseen takaisin etelään johtaville kaistoille.
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Pe Loka 30, 2020 08:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Ei tuo jumittunut toinen magneettiventtiili sytyttänyt vikavaloa, ei ainakaan meidän TTiD:ssä, eikä muistissakaan ollut vikakoodia sille.
Nuo mankkuvenat ovat ulkomailta tilaten sen verran edullisia että kannattaa varmaankin jokaisella TTiD-kuskilla olla yksi sellainen varalla.
Tosiaan meidän omassamme ahdot nousivat ihan sinne punarajalle saakka, ja oletin lagin johtuvan pelkästään automaattilaatikosta (sitähän se suurimmaksi osaksi onkin), mutta kun ei ollut vertailukohdetta niin oli vaikea tietää että toinen mankkuvena oli rikki.
Manuaalivaihteisessa tuon pikkuahtimen puutteellisen toiminnan olisi huomannut varmaan samantien.
Täytyy varmaankin hankkia sekä OP-com (jos sillä saa tehtyä tuon pakkopolton TTiD:ssä, ja muutenkin tarkisteltua vikakoodeja ym), ja se eSID jolla näkisi koska DPF:n poltto käynnistyy, ja olisi siinä sekin etu että saisi kakella käynnistettyä Eberin.
Jos toi pakkopoltto on noin brutaali toimenpide, niin ei sitä voine tehdä joka sunnuntai, mutta jos olisi edes optio tehdä se silloin kun auto on mennyt vikatilaan DPF-polttojen epäonnistuttua tarpeeksi monta kertaa, niin sekin olisi ihan hyvä juttu. Täällä pk-seudulla on noita Tech2-welhoja sen verran ettei ehkä tartte hankkia omaa laitetta.
Nuo mankkuvenat ovat ulkomailta tilaten sen verran edullisia että kannattaa varmaankin jokaisella TTiD-kuskilla olla yksi sellainen varalla.
Tosiaan meidän omassamme ahdot nousivat ihan sinne punarajalle saakka, ja oletin lagin johtuvan pelkästään automaattilaatikosta (sitähän se suurimmaksi osaksi onkin), mutta kun ei ollut vertailukohdetta niin oli vaikea tietää että toinen mankkuvena oli rikki.
Manuaalivaihteisessa tuon pikkuahtimen puutteellisen toiminnan olisi huomannut varmaan samantien.
Täytyy varmaankin hankkia sekä OP-com (jos sillä saa tehtyä tuon pakkopolton TTiD:ssä, ja muutenkin tarkisteltua vikakoodeja ym), ja se eSID jolla näkisi koska DPF:n poltto käynnistyy, ja olisi siinä sekin etu että saisi kakella käynnistettyä Eberin.
Jos toi pakkopoltto on noin brutaali toimenpide, niin ei sitä voine tehdä joka sunnuntai, mutta jos olisi edes optio tehdä se silloin kun auto on mennyt vikatilaan DPF-polttojen epäonnistuttua tarpeeksi monta kertaa, niin sekin olisi ihan hyvä juttu. Täällä pk-seudulla on noita Tech2-welhoja sen verran ettei ehkä tartte hankkia omaa laitetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
OK, tämä oli hyvä tieto.
Olisiko sinulla heittää jotain linkkiä noihin?
Sama juttu täällä: pitäisi hommata tuo eSID. Mistäköhän se kannattaisi ostaa (kokonaistaloudellisesti edullisin hinta tietysti ) ?
Joo, se on aika brutaalia. Hommattiin aikanaan "Mimmin" ja "Mustin" kanssa Tech2 kimppaan. Musti luopui omasta osuudestaan, kun vaihtoi Saabit toiseen merkkiin.ng900aero kirjoitti: ↑To Loka 29, 2020 22:56Jos toi pakkopoltto on noin brutaali toimenpide, niin ei sitä voine tehdä joka sunnuntai, mutta jos olisi edes optio tehdä se silloin kun auto on mennyt vikatilaan DPF-polttojen epäonnistuttua tarpeeksi monta kertaa, niin sekin olisi ihan hyvä juttu. Täällä pk-seudulla on noita Tech2-welhoja sen verran ettei ehkä tartte hankkia omaa laitetta.
Meidän cabbessa on vissiin ollut aikanaan joku ECU-vika, ja autoon oli hommattu ECU, jonka ohjelmassa ei ollut DPF:n polttoa
Vietiin Mimmin kanssa auto vähän syrjäisempää paikkaan, jossa se huusi 3000-4000 rpm:n paikkeilla noin varttitunnin. Sen jälkeen auto oli aivan toisenlainen. Myöhemmin DPF:n poltto lisättiin softaan ja laiton autoon vielä stydimmän imusarjan tangon, jotta ei tarvinnut hommata uuttaa imusarjaa / tulpata sitä, koska imusarjan irrottamisessa on iso duuni. Nyt toimii aivan helvetin hyvin
Ja koska ollaan kuitenkin NG9-5 -palstalla, niin tuli hommattua melkein heti kinuski-MDI auton oston jälkeen, koska tuota MDI:tä ei taida olla muuta kuin Länkkärillä noista merkkikorjaamoista. Edes Vähämaan Autopalvelulla Hyvinkäällä ei ole sitä.
Jollain Opel -korjaamolla saattaisi olla, koska sitä käytettiin Inkkuunkin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Itse tilasin tuolta: https://spareto.fi/tuotteet/pierburg-pa ... 01421-01-0
Ei ole kaikista halvin ostopaikka, taisi autodoc:illa maksaa vähän alle 60e, mutta tuolta Sparetolta tilasin silloin muutakin osaa niin tuli kätevästi samalla rahtimaksulla. Tuo Pierburgin magneettiventtiili onihan identtinen OEM-osan kanssa, että olettaisin sen olevan sama osa, joskin ilman GM:n koodeja.
Maptnilla näyttää maksavan 185e, snadisti liikaa siis.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Loka 30, 2020 08:19
Sama juttu täällä: pitäisi hommata tuo eSID. Mistäköhän se kannattaisi ostaa (kokonaistaloudellisesti edullisin hinta tietysti ) ?
Tuollainen imusarjan tankojumppa ei taida onnistua TTiD:N imusarjaan?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Loka 30, 2020 08:19
Meidän cabbessa on vissiin ollut aikanaan joku ECU-vika, ja autoon oli hommattu ECU, jonka ohjelmassa ei ollut DPF:n polttoa
Vietiin Mimmin kanssa auto vähän syrjäisempää paikkaan, jossa se huusi 3000-4000 rpm:n paikkeilla noin varttitunnin. Sen jälkeen auto oli aivan toisenlainen. Myöhemmin DPF:n poltto lisättiin softaan ja laiton autoon vielä stydimmän imusarjan tangon, jotta ei tarvinnut hommata uuttaa imusarjaa / tulpata sitä, koska imusarjan irrottamisessa on iso duuni. Nyt toimii aivan helvetin hyvin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ttid viive vaihdetta vaihtaessa
Kiitosng900aero kirjoitti: ↑Pe Loka 30, 2020 13:18Itse tilasin tuolta: https://spareto.fi/tuotteet/pierburg-pa ... 01421-01-0
Ei ole kaikista halvin ostopaikka, taisi autodoc:illa maksaa vähän alle 60e, mutta tuolta Sparetolta tilasin silloin muutakin osaa niin tuli kätevästi samalla rahtimaksulla. Tuo Pierburgin magneettiventtiili onihan identtinen OEM-osan kanssa, että olettaisin sen olevan sama osa, joskin ilman GM:n koodeja.
Pikaisella googlettamisella noita ei näytä saavan mistään halvemmalla
Ebayssä maksoivat reilun 200 € Kiinalaisista markkinointipaikoista ei edes löydy
En ole nähnyt 1.9TTiD:n imusarjaa, joten vaikeampi sanoa.
TiD:ssä on jokaiselle sylinterille oma läppänsä, joka ohjaa ilmavirtausta. Saattaa olla, että TTiD:ssä ei ole samanlaista, koska siinä ei ole muuttuvasiipistä turboa (tai turboja)?
TiD:ssä on se ongelma, että tuo tanko putoaa pois paikaltaan, jolloin läpät "jämähtävät" paikalleen. Seurauksena on savutusta, mahdollinen vikakoodi (ei tullut meillä) ja nykimistä täysikaasukiihdytyksessä.
Ihmeteltiin Holmbergin Tompan kanssa tuota nykimistä, kunnes hän keksi, että se saattaisi johtua noista imusarjojen läpistä. Ja niinhän se oli. Tilasin jo sitä varten tulppaussarjan, mutta sitä varten pitäisi irrottaa imusarja, jotta saisi imusarjan alla olevan rei'än tulpattua. Olisi sen verran iso duuni, että ajattelin kokeilla tuota uutta tankoa. Oli todella ahdas ja epämukava asentaa, mutta kun keksin tavan saada sen paikalleen, on auto toiminut sen jälkeen todella hyvin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007