Onko kenelläkään muulla manuaali-TiD/TTiD:n omistajalla ollut sellaista ilmiötä, että kovalla pakkasella ajaessa "lyö lapun lattiaan" 6. vaihteella (esimerkiksi ohitustilanteessa), auto menee "limp home" -tilaan ja ajotietokone ilmoittaa "huolla auto"?
Menee noin 20-30 sekuntia, niin tilanne palautuu normaaliksi. Sitä ennen mennään todella tukkoisasti ja hyvä, että saa pidettyä nopeuden yllä
Yleismaailmallinen OBD2 -testeri ja Torque (jotka minulla on aina mukana NG9-5:ssa) eivät havaitse mitään vikakoodeja. Täytyy ilmeisesti kokeilla MDI:llä, jos sinne olisi jäänyt jotain
Pienemmillä vaihteilla ei ilmene samaa ongelmaa.
Tiedustelin tuota Vähämaan Autopalvelusta, kun satuin käymään tällä viikolla Hyvinkäällä.
Toimitusjohtaja sanoi, että ahtopaineen raja-arvo ylittyisi, kun sisääntuloilma on kylmää. Tiedä sitten näistä, mutta olisi kiva kuulla, jos jollakulla muulla on ollut samanlaisia kokemuksia???
"Huolla auto" täysikaasukiihdytyksessä kovalla pakkasella
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
"Huolla auto" täysikaasukiihdytyksessä kovalla pakkasella
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: "Huolla auto" täysikaasukiihdytyksessä kovalla pakkasella
Mulla teki noin muistaakseni sillon kun coolerilta tulevassa putkessa oli halkeama.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: "Huolla auto" täysikaasukiihdytyksessä kovalla pakkasella
Sama kommentti kuin Mikella. Käyrällinen putki maksaa mutta netistä löytyy pelkkää letkuosuutta. Muista ottaa vanha erikoisklemmari talteen, ei tuu letkumallin mukana. Tilasin viimeks kaksi, kun joku kertoi vain vuoden eliniästä. Nyt on ollut toista vuotta ok.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03