takakaiuttimet mykkänä android witson px5

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

takakaiuttimet mykkänä android witson px5

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Terve

Mites nuo takakajarit saa heräteltyä. Ei kuulu pihaustakaan. Onko siellä joku vahvistin joka pitää enabloida.

Auto on 9-5 ttid vector. Ostin sen tuossa pari viikkoa sitten. Piti ajaa tehdas buuttaus mankkaan kun edellisen omistajan tilejä ei suostunut muuten poistamaan. Samalla hävisi takakajarit handsfree ( bluetooth) mikki ja ääni ei tuu kajareista... Olen tuolla tehdasasetus valikossa nyt pari päivää seikkaillut enkä kyllä keksi mistä johtuu...

Jos edellinen omistaja lukee tätä niin mieluusti vaihtaisin autosta muutaman sanan....autohan on sininen ja mennyt lokakuussa vaihdossa hyvinkäälle rintajoupille, josta sen hain.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: takakaiuttimet mykkänä android witson px5

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

korpijaakko kirjoitti:
La Tammi 08, 2022 13:16
Terve

Mites nuo takakajarit saa heräteltyä. Ei kuulu pihaustakaan. Onko siellä joku vahvistin joka pitää enabloida.

Auto on 9-5 ttid vector. Ostin sen tuossa pari viikkoa sitten. Piti ajaa tehdas buuttaus mankkaan kun edellisen omistajan tilejä ei suostunut muuten poistamaan. Samalla hävisi takakajarit handsfree ( bluetooth) mikki ja ääni ei tuu kajareista... Olen tuolla tehdasasetus valikossa nyt pari päivää seikkaillut enkä kyllä keksi mistä johtuu...

Jos edellinen omistaja lukee tätä niin mieluusti vaihtaisin autosta muutaman sanan....autohan on sininen ja mennyt lokakuussa vaihdossa hyvinkäälle rintajoupille, josta sen hain.
Onko sulla ne tehdasasetukset kunnossa?
Voisin ottaa niistä muutaman valokuvan ja lähettää sulle.

Sattui nimittäin niin, että menin kikkailemaan niiden kanssa ja äänet hävisivät. FB:n kansainvälisellä NG9-5 -sivustolla ollut ystävällinen jäsen lähetti sitten minulle omista asetuksistaan valokuvat, joilla pystyin palauttamaan BT HF:n ja äänet toimintaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: takakaiuttimet mykkänä android witson px5

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

tod. näk ei oo kohillaan. jos heität kuvan.

sägköposti on tapio.korpijaakko@hotmail.com
ja puhelin on 0405966654 whats uppi toimii :D
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: takakaiuttimet mykkänä android witson px5

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

korpijaakko kirjoitti:
La Tammi 08, 2022 16:47
tod. näk ei oo kohillaan. jos heität kuvan.

sägköposti on tapio.korpijaakko@hotmail.com
ja puhelin on 0405966654 whats uppi toimii :D
Mä laitan WhatsAppiin, kun saan kammettua itseni autoon.
Sillä ei ole ajettu muutamaan päivään, koska ovet eivät lähteneet auki :evil:
Laitoin de-iceria kuskin oven ja korin liitoskohtiin, niin johan lähti :twisted:

Mulla on viime toukokuun päivitys tuohon Witsoniin, mutta en ole vielä asentanut sitä.
Täytyisi ottaa nuo tässäkin keskustelussa mainitut asetukset ylös ja purkaa kojelauta, koska mulla ei ole näkyvää muistikorttipaikkaa. Tilasin jatkokaapelin ennen viime vuoden heinäkuuta, mutta se saapui Kiinasta heinäkuun jälkeen, jolloin se olisi pitänyt tullata. Hinta olisi tuplaantunut tullin ja ALVin ansiota. Kävin siitä aika kovan väännön tulli ja Postin kanssa, mutta sinne jäi Postin vaivoiksi, kun ei päästy tullauksesta yhteisymmärrykseen :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: takakaiuttimet mykkänä android witson px5

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

ok...kiitos. Mulla on viipan koneen laskerointi vaiheessa..ei jäädy ovet ei lukot ja on helvetin lämmin...pakko olla semmonen pakkaspäivien vara...yllätyin kyllä tuon ttid lämpimyydestä. On yhtä lämmin ku kajakki vaikka on diesel. Lämpiää nopsasti vaikka on 25 pakkasta....9-3 ttid loimotti eberiä talvella ikuisella liekillä ja silti ei meinannut kone lämmitä...
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: takakaiuttimet mykkänä android witson px5

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

korpijaakko kirjoitti:
Su Tammi 09, 2022 14:22
ok...kiitos. Mulla on viipan koneen laskerointi vaiheessa..ei jäädy ovet ei lukot ja on helvetin lämmin...pakko olla semmonen pakkaspäivien vara...yllätyin kyllä tuon ttid lämpimyydestä. On yhtä lämmin ku kajakki vaikka on diesel. Lämpiää nopsasti vaikka on 25 pakkasta....9-3 ttid loimotti eberiä talvella ikuisella liekillä ja silti ei meinannut kone lämmitä...
NG9-5:ssa on seuraavan sukupolven diesel, jossa on lämmitysvastukset ilmanvaihtokanavissa.
Nykyisissä sähköautoissa nuo lämmitysvastukset on korvattu ilmalämpöpumpulla. Kehitys kehittyy...

Dieselistä tulee sen verran vähän hukkalämpöä, että siitä ei riitä kovilla pakkasilla tarpeeksi kabiinin lämmittämiseen. Mulla oli aikanaan työsuhdeautona vm. 2012 ensimmäisen sukupolven Škoda Superb farkku TDi, johon ei edes vielä saanut polttoainekäyttöistä moottorilämmitintä. Kyyti oli samanlaista kuin esimerkiksi meidän cabbella 8-15 asteen pakkasessa. Täytyy ajaa koko ajan 2 000 - 3 000 rpm:n kierroksilla, jotta kone lämpenee niin, että sitä lämpöä tulee kabiiniinkin.

Joku "pelle peloton" voisi kehittää NG9-3 dieseleihin jälkiasenteiset lämmitysvastukset, jotta matka olisi talvipakkasilla yhtä mukavaa kuin NG9-5:lla :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin