Ng-Femma Kamuxilla

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1773
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Ampukaa aamunkoitteessa, jos tämä on väärällä alueella.

Onko jollakulla kokemusta tästä kyseisestä 2015 Suomeen tuodusta autosta?

https://www.kamux.fi/cars/saab/9-5/njr-705
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jos on ostohousut jo jalassa, niin kannattaa tsekata auto koeajon aikana perinpohjin. Tuo firma kun ei sitä tee, vaan pesettää sekä vahauttaa auton ja asettaa sen myyntiin.

Tsekkaa jarrut, pyöränlaakerit, takavalot (LED bar erityisesti), penkinlämmittimet, xenon-valojen korkeussäätö jne.

Nämä kaikki + vetokoukku jouduttiin uusimaan meidän autoon ostettaessa kyseisestä puljusta lokakuussa 2018. LED baria ei tietysti löytynyt enää uutena, joten korjasin sen H Blomin korjaussarjalla.

Firma kyllä maksoi kaikki korjaukset meidän autoon (arvo noin 3,5k€), mutta kyllä siinä meni puoli vuotta viedessä sitä korjaukseen. Tulipahan tehtyä, mutta mieluummin ostaisi auton, jossa on etukäteen tsekattu virheet sekä puutteet ja saatettu ne kuntoon, ennen kuin auto laitetaan myyntiin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5299
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Loka 31, 2022 06:44
Jos on ostohousut jo jalassa, niin kannattaa tsekata auto koeajon aikana perinpohjin. Tuo firma kun ei sitä tee, vaan pesettää sekä vahauttaa auton ja asettaa sen myyntiin.
Turha kai Kamuxia on mustamaalata. Eiköhän kaikki autokaupat tee tollain noitten vanhojen romujen kans. Ja uudempienki, toki ne sit oletettavasti toimivat koska ovat uudehkoja.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Loka 31, 2022 15:48
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Loka 31, 2022 06:44
Jos on ostohousut jo jalassa, niin kannattaa tsekata auto koeajon aikana perinpohjin. Tuo firma kun ei sitä tee, vaan pesettää sekä vahauttaa auton ja asettaa sen myyntiin.
Turha kai Kamuxia on mustamaalata. Eiköhän kaikki autokaupat tee tollain noitten vanhojen romujen kans. Ja uudempienki, toki ne sit oletettavasti toimivat koska ovat uudehkoja.
Arvelinkin, että joku vastaisi tuohon jotenkin noin.

Kamuxilla on ylivoimaisesti kaikista eniten kuluttajavalitustapauksia heidän myymistään autoista. Heidän johtajansa väitti sen olevan siksi, että heillä on niin nopea varaston kierto ja volyymi. Itse asiassa se johtuu siitä, että valtaosa firman toiminnoista on ulkoistettu, jotta kiinteät kulut olisivat mahdollisimman pienet. Vastaavasti toimii toinen, nelikirjaiminen käytettyihin autoihin erikoistunut pulju. Pesut ja vahaukset teetetään alihankkijalla, eikä omaa korjaamopalveluakaan ole. Näin nämä puljut erottautuvat mm. Pohjanmaalla alun perin perustetusta liikkeestä, jossa ainakin työskentelee eräs klubilainen täällä pääkaupunkiseudulla. Heillä on omaa korjaustoimintaa.

Vaikka tuota omaa korjaustoimintaa ei olisikaan, voisi silti tarkistaa auton, ennen kuin ottaa sen myytäväksi. Säästäisi asiakkaan aikaa ja vaivaa sekä oman firman rahoja. Sen sijaan myydään vuoden "plusturvaa" autoon, vaikka siinä on jo liikkeestä ostettaessa puolen vuoden kuluttajasuoja.

Olen PKS-potkijaisissa maininnut muutamaan otteeseen, että luotan autokaupoissa mieluummin virolaiseen jobbaariinkin kuin tuohon K:lla alkavaa lafkaan. Se virolainen kun kertoi etukäteen rehellisesti mitä tuolle allekirjoituksen cabbelle oli tehty ja mitä ei, kun K:lla alkavassa lafkassa ei osattu kertoa juuri mitään tuosta NG9-5:stamme. Jälkimmäistä korjattiin myös rahallisesti ja määrällisesti enemmän K:n toimesta kuin itse syydin rahaa cabbeen sen haettuani.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja mestari »

jollakinhan se kate on tehtävä, he tekevät sitä näin. mites kiertonetistä kun huutelee autoa niin tilanne on varmaan vielä huonompi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mestari kirjoitti:
Ma Loka 31, 2022 20:11
jollakinhan se kate on tehtävä, he tekevät sitä näin.
Vähän kyseenalainen liiketoiminnan pyörittämisen muoto.
Kuten aiemmin kirjoitin, ei siinä mitään, jos teetättää kaikki myynnin ulkopuoliset duunit alihankkijalla, mutta jos ei tsekkaa autoja ennen kuin laittaa ne myyntiin ja luottaa sokeasti siihen, että kaikki menee hyvin, niin aineiden osuessa tuulettimeen menee pre-post -laskelmat uusiksi. Ja se vaikuttaa taas olennaisesti siihen katteeseen. Paljon stabiilimman katteen saisi, jos tsekkaisi auton ennen sen myyntiin saattamista. Tällöin tietäisi mitä feeluja autossa on, eivätkä ne tulisi yllätyksenä sekä ostajalle että myyjälle.

mestari kirjoitti:
Ma Loka 31, 2022 20:11
mites kiertonetistä kun huutelee autoa niin tilanne on varmaan vielä huonompi

Totta. Kaveri huusi Ruotsista tuodun "dame ednan" huutokaupasta. Siitä löytyikin sitten kaikkea kivaa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tuskin mikään liike käy muutaman tonnin autoja läpi niin tarkasti että ne uudenveroisia olisi myyntihetkellä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

99 GL kirjoitti:
Ma Loka 31, 2022 22:21
Tuskin mikään liike käy muutaman tonnin autoja läpi niin tarkasti että ne uudenveroisia olisi myyntihetkellä
Meidän NG9-5:n pyynti oli 2018 muistaakseni 17 900 €, jonka tingin 16 000 € sisältäen plusturvan. Ei se ole enää ihan halpa auto, kun uudempaa tusina-Kiaa tai Hyundaita saa samaan tai jopa halvempaan hintaan.

Tuskin käytetystä autosta saa enää uuden auton verosta, mutta voisi sentään katsoa, että jarrut, pyöränlaakerit, penkinlämmittimet jne. toimivat. Tulisi loppukädessä liikkeellekin halvemmaksi hoitaa ne etukäteen kuntoon kuin maksella korjauslaskuja jälkikäteen. Kyllähän heillä pitäisi olla sellaiset yhteistyökumppanit, jotka hoitavat asiat kuntoon kuin että minä esimerkiksi vein auton Länsiautoon penkinlämmittimien istuinelementtien vaihtoon. Se kun ei ole tuntiveloitukseltaan se halvin mesta.

Tai sitten tuossa luotetaan siihen, että kun joku tuo sen "13 mahtuu tusinaan" hopeanharmaan Toyota Corollan sinne myyntiin, niin se on niin "soiva peli", ettei sille tarvitse tehdä yhtään mitään pesua ja vahausta lukuun ottamatta. Mutta jotain se kyllä kielii firman toiminnasta, jos kuluttajansuojavalituksia on kaikista eniten käytettyjä autoja myyvistä firmoista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itse ostin vain 70k€ auton siitä Sjoen liikkeestä, missä pitäisi olla jiitä ja kunnostettuja vaihtoautoja, noin minuutin koeajolla oli selvää, että auton vetarit on ihan loppu ja tuuletin pärisee. No niistä jo alkoikin se vääntäminen, ettei voinut viedä heidän piikkiinsä korjattavaksi, vaan maksavat pari sataa alennusta, onneksi tiesin minkä hintaisia ko. auton vetarit on, niin en suostunut vaan sovittiin, että sitten 1500€ asti maksavat.

No Sjoelta kotiin ajellessa ihmettelin, kun ei meinaa auto pysyä kaistalla suoraan ajellessa, joten vein sitten kuntotarkastukseen, niin etupään nivelessä oli väljää ja takarenkaat kuluneet epätasaisesti. Kotona vaihtelin toiseen avaimeen pariston ja sehän ei toiminut ollenkaan. Näyttösysteemiä oli puukotettu jonkun kyläsepän toimesta ja se piti korjata, kun ei saatu päivityksiä läpi.

Ja myös pari viikkoa oli ostosta, kun tuli elokuun helteet, niin ohjaus alkoi kipsaamaan, oli ristinivel täysin ruostunut.

Lopulta käytiin vääntöä noiden korjaamisesta, 2000€ asti suostuivat lopulta tulemaan vastaan, ja tämä summa piti hyväksyä kirjallisesti vikojen korjauksena kertasummana tai vaihtoehtoisesti saisin palauttaa auton. Ei annettu aikaa edes odottaa huoltoon pääsyä ja kustannusarviota. Noh auto oli muuten mieleinen, niin otin sen 2000€ pienellä riskillä.
Näyttösysteemi meni lopulta takuuseen, avain uusittiin, vetareista tuli vastaantuloa valmistajalta. Itse ostin etupään nivelen ja vaihdoin. Aika tarkalleen 2000€ meni ja itselle jäi vielä renkaat hankittavaksi, mutta kiinalaiset nyt ei paljoa maksa, taisi olla halvimmat 2kpl 150€ yhteensä ja työt tein itse. Niin joo ja sitten 350€ meni vielä siihen "myöhemmin" ilmenneeseen ohjauksen korjaamiseen, kun se laitettiin puoliksi.

Eli ei ole todellakaan mikään selviö, että edes kalliimpi vaihtoauto olisi kunnossa tai että se edes haluttaisiin korjata kuntoon tappelematta, vaikka miten olisi omaa korjaustoimintaa ja hieno maine taustalla, samoja rosvoja kaikki.

Itselläni Kamuxin kanssa tehdyissä autokaupoissa on ollut paljon enemmän jiitä kuin tässä.

Ja lopultahan tämä perustuu siihen, että miten epärehellisiä autojaan vaihtoon tuovat ovat, tuodaan ilmeenkään värähtämättä rikkinäisiä autoja vaihdossa. Harva kehtaa yksityisenä myydä autoa toiselle ihmiselle ja kusettaa kun katsotaan suoraan silmiin kauppaa kätellessä, mutta liikkeelle tuodessa se on enemmänkin pelin henki, että voi työntää minkä tahansa paskan vaihdossa ja se on sitten liikkeen ongelma.
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja viggen »

Eikö vaihtoautoissa tarvitse olla kuntotarkastus raporttia, jossa on käyty läpi auton tärkeimmät liikenne turvallisuuteen vaikuttavat asiat ym :?: :? Ruotsissa sellainen on pakollinen ja kannattaa pyytä se, jos sitä ei ole auton tuulilasissa ja säilyttää se jos ilmenee vikoja jälkeenpäin. Kaikilla autoilla, jotka on tarkistettu on jonkinlainen takuu, kolmesta kuukaudesta kahteen vuoteen. Omalla kohdalla takuu asiat toiminut erittäin hyvin, jos vikoja on ilmennyt, onneksi ei ole ollut paljoa sellaista. Itse jättäisin sellaisen auton ostamatta, jos koeajolla jo ilmenee yhtä sun toista vikaa ja autoliike ei laita niitä kuntoon ennen luovutusta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7426
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja mestari »

paljonko sillä 70 donan autolla oli km takana kun oli jo tuossa kondiksessa ja merkki? :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

mestari kirjoitti:
Ti Marras 01, 2022 17:54
paljonko sillä 70 donan autolla oli km takana kun oli jo tuossa kondiksessa ja merkki? :D
Teslahan se, ikää 4,5v ja kilsoja 109000km.

Se tota autoliikkeenkin touhua vaikeutti, kun Teslan huollon jono oli mitä oli ja kustannusarvion saannissakin meni alustavasti 1,5kk, mutta sitten löytyi "peruutusaika" 2 viikon päähän onneksi.

Tosiaan näyttösysteemi, vetarit ja ohjausnivel on näiden yleisimmät tyyppiviat ja nämä olivat tässä tietysti kaikki hoitamatta, ja tuo näyttökin oli jonkun kyläsepän toimesta puukotettu ennen kuin Tesla alkoi korjaamaan noita takuuseen, niin se aiheutti vielä vähän lisäkommervenkkejä hommaan.

Avain oli ilmeisesti päässyt pesukoneeseen tms muuten kastunut, niin siitä ei voine autoa syyttää. Niveliä menee, se oli tiedossa, että niitä voi päästä vaihtelemaan. Ja raikkarin vaihdossa oli päässyt lehtiä tuulettimeen, niin piti melkoista hurinaa, ne poistin sieltä ja homma ok siltä osin.

Vetarien ja näytön osalta olin tyytyväinen Teslan vastaantuloon näinkin vanhaan autoon, joskus 2,5v sitten makselin yhteen ässään vetarit, niin silloin ne oli 2500€, nyt vetarien vaihto maksoi reilut 500€. Paljon tietysti sekin, mutta aika halpa hinta vs vaikka Bemarin etuvetarit, ja näyttösysteemi meni kokonaan takuun piiriin. Ohjausnivel piti maksaa itse, vaikka siitäkin kyllä soisi olevan jotain vastaantuloa myös uudempiin, kun vanhemmissa se oli takaisinkutsun piirissä. :evil:
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja viggen »

Naurettavaa touhua Kamuxilla Ruotsissa, tarjoavat heidän omaa takuuta 5000kr lisämaksua vasten. 8O Kun etsin viimeksi autoa useimmat liikkeet tarjosivat vuoden tai kahden takuun vaihtoautoille ilman lisäkustannuksia. :D Ostin oman auton merkkiliikkeestä, kahden vuoden takuulla ja edullisemmin sekä paremmin varusteltuna, mitä esim. Kamux tarjosi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Jännä tuo Kamuxin myyjien toiminta etteivät tarkastele vaihdossa tulevia autoja. Mutkan kautta kuulin moista että myyjät vastaavat omasta tilipussistaan myymiensä autojen korjaukset. Satut myymään pa*kaa ja oikeuksistaan tietoinen asiakas vaatii hyvityksiä niin korjauskulungit on pois provikasta. Ja tämä kuulomutka on semmonen että Kamuxin myyjä vaihto Maskulle myymään tarjoushuonekaluja ja tuttu oli siellä myymäläpäällikkönä tms. tuolloin. Ei ollu ex-automyyjällä aikomusta mennä ainakaan kamuxille enää :D

Saka:lla kuulema kaikki alle 5k€ pirssit menee huutokauppaan. Näin sanoi mulle myyjä kun accordin heiltä ostin. No se oli <5k€ mutta oli kuulema niin hyvä että ottivat itse myyntiin.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ng-Femma Kamuxilla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:
Ti Marras 01, 2022 07:01
Ja lopultahan tämä perustuu siihen, että miten epärehellisiä autojaan vaihtoon tuovat ovat, tuodaan ilmeenkään värähtämättä rikkinäisiä autoja vaihdossa. Harva kehtaa yksityisenä myydä autoa toiselle ihmiselle ja kusettaa kun katsotaan suoraan silmiin kauppaa kätellessä, mutta liikkeelle tuodessa se on enemmänkin pelin henki, että voi työntää minkä tahansa paskan vaihdossa ja se on sitten liikkeen ongelma.
Tämä on aivan totta. Liikkeidenkin pitäisi olla sen verran valveutuneita, että eivät jätä tarkistavamatta yksityisten vaihtoon tulevia autoja, mutta kun näyttää siltä, että molemmat osapuolet laittavat "vahingon kiertämään" :roll:
viggen kirjoitti:
Ti Marras 01, 2022 16:36
Eikö vaihtoautoissa tarvitse olla kuntotarkastus raporttia, jossa on käyty läpi auton tärkeimmät liikenne turvallisuuteen vaikuttavat asiat ym :?: :? Ruotsissa sellainen on pakollinen ja kannattaa pyytä se, jos sitä ei ole auton tuulilasissa ja säilyttää se jos ilmenee vikoja jälkeenpäin. Kaikilla autoilla, jotka on tarkistettu on jonkinlainen takuu, kolmesta kuukaudesta kahteen vuoteen. Omalla kohdalla takuu asiat toiminut erittäin hyvin, jos vikoja on ilmennyt, onneksi ei ole ollut paljoa sellaista. Itse jättäisin sellaisen auton ostamatta, jos koeajolla jo ilmenee yhtä sun toista vikaa ja autoliike ei laita niitä kuntoon ennen luovutusta.

Naurettavaa touhua Kamuxilla Ruotsissa, tarjoavat heidän omaa takuuta 5000kr lisämaksua vasten.
En muista kuinka kauan olet asunut siellä Trollhättanissa, mutta Suomessa on periaatteessa 6kk:n kuluttajansuoja, jos ostat auton liikkeestä. Tästä voi sitten olla poikkeuksia, jos kyseessä ovat kuluvat osat tai auton arvo on alhainen.

Meillä oli NG9-5:sta jarrut aivan lopussa ja oikean takapyörän laakeri piti ääntä. Se oli selvä homma, että ne meni meikäläisen piikkiin kuluvina osina, mutta neuvottelin niistä alennuksen autoa ostaessa. LED-barista neuvottelin 300€ alennuksen ja korjasin sen itse 150€ H Blomin -korjaussarjalla.

Autoon vaihdettiin siihen 6kk kuluttajansuojaan penkinlämmittimien elementit, öljyputken tiivistin (TTiD:n tyyppivika), xenon-valojen korkeussäätö jne. Yhteensä noiden arvo oli noin 3 500 €. Jonkin verran sai neuvotella auton myyntihinnasta ostohetkellä ja vikojen korjauksesta, ja siihen tarvittiin jo myyjän esimiestä myyjän "natsojen" loppuessa. Autoa korjattiin T- Holmbergilla, Vantaan Länsiautossa ja Hyvinkään Vähämaalla, joten kyllä siinä meni meikäläiseltäkin aikaa ja vaivaa plus vaiva sitkeästä neuvottelusta K:n kanssa.

Viimeisen vian eli xenon-valon korkeussäädön anturin kanssa myyjä rupesi jo tuskailemaan, että "et kai aio maksattaa meillä kaikkia auton korjauksia 6 kk:n aikana", ja halusi minulta ostamani plusturvan omavastuun. Sanoin, että 6 kk ei ole vielä mennyt, että lähdetäänkö tästä oikeuteen tuon vuoksi? Sen jälkeen K maksoi myös sen vaihdon.

Ja pitää paikkansa, että tuo K myy sitä plusturvaa käytettyyn autoon vuodeksi eteenpäin, olisiko se ollut joku ~600€ täällä Suomessa. En tiedä onko se heidän "hätävaransa" kattaa maksut, jos autossa ilmenee jotain korjattavaa vai onko heillä jonkun vakuutusyhtiön kanssa diili autojen vakuuttamisesta, joka korvaa korjauskulut. Vakuutusyhtiönä olisin kylläkin irtisanonut tuollaisen vakuutuksen jo aikoja sitten :twisted:
jooseppi78 kirjoitti:
Ti Marras 01, 2022 22:45
Jännä tuo Kamuxin myyjien toiminta etteivät tarkastele vaihdossa tulevia autoja. Mutkan kautta kuulin moista että myyjät vastaavat omasta tilipussistaan myymiensä autojen korjaukset. Satut myymään pa*kaa ja oikeuksistaan tietoinen asiakas vaatii hyvityksiä niin korjauskulungit on pois provikasta.
Näin minäkin olen kuullut, mutta myyjät ovat yleensä uransa aloittavia nuorempia kavereita, joilla ei välttämättä ole aikaa ja ammattitaitoa tsekata autojen kuntoa ennen niiden myyntiin asettamista. Jos itse myisin jotain käytettyä, tsekkaisin/tsekkauttaisin tavaran kunnon ennen kuin asettaisin sen myyntiin, jos oma tilipussi olisi siitä kiinni.
Rommitommi kirjoitti:
Ti Marras 01, 2022 18:57
mestari kirjoitti:
Ti Marras 01, 2022 17:54
paljonko sillä 70 donan autolla oli km takana kun oli jo tuossa kondiksessa ja merkki? :D
Teslahan se, ikää 4,5v ja kilsoja 109000km.

Se tota autoliikkeenkin touhua vaikeutti, kun Teslan huollon jono oli mitä oli ja kustannusarvion saannissakin meni alustavasti 1,5kk, mutta sitten löytyi "peruutusaika" 2 viikon päähän onneksi.

Tosiaan näyttösysteemi, vetarit ja ohjausnivel on näiden yleisimmät tyyppiviat ja nämä olivat tässä tietysti kaikki hoitamatta, ja tuo näyttökin oli jonkun kyläsepän toimesta puukotettu ennen kuin Tesla alkoi korjaamaan noita takuuseen, niin se aiheutti vielä vähän lisäkommervenkkejä hommaan.

Avain oli ilmeisesti päässyt pesukoneeseen tms muuten kastunut, niin siitä ei voine autoa syyttää. Niveliä menee, se oli tiedossa, että niitä voi päästä vaihtelemaan. Ja raikkarin vaihdossa oli päässyt lehtiä tuulettimeen, niin piti melkoista hurinaa, ne poistin sieltä ja homma ok siltä osin.

Vetarien ja näytön osalta olin tyytyväinen Teslan vastaantuloon näinkin vanhaan autoon, joskus 2,5v sitten makselin yhteen ässään vetarit, niin silloin ne oli 2500€, nyt vetarien vaihto maksoi reilut 500€. Paljon tietysti sekin, mutta aika halpa hinta vs vaikka Bemarin etuvetarit, ja näyttösysteemi meni kokonaan takuun piiriin. Ohjausnivel piti maksaa itse, vaikka siitäkin kyllä soisi olevan jotain vastaantuloa myös uudempiin, kun vanhemmissa se oli takaisinkutsun piirissä. :evil:
Lohjalla asusteleva kaverin kaveri osti käytetyn Teslan, ja siitä ne ongelmat vasta alkoivatkin. Auto ei enää käynnistynyt ja hinattiin/vietiin Vantaan huoltotoimipisteeseen. Lohjalta Vantaalle on aika pitkä matka hinurin kyydissä ja auton diagnosointi maksoi jo muutaman tunnin aikana 380 €, eikä auton korjaamisen hyväksi ollut tapahtunut mitään. Kun auto loppuen lopuksi saatiin kuntoon, muutaman viikon päästä siinä ilmeni uusi vika.

Itse kierrän moisen merkin kaukaa, jolla ei ole pidempää kokemusta autojen valmistamisesta sekä ainoa yksi ryöstöhinnoiteltu huoltopiste Vantaalla. Olen kuullut, että toinenkin huoltopiste olisi avattu jonnekin muualle, mutta en tiedä onko näin.

Tuota automerkkiä myydään pitkälti "hype":llä, aivan kuten sitä yhtä yhdysvaltalaista puhelinmerkkiäkin. Onneksi on tajunnut pysyä kaukana niistä, sillä näyttäisi tulevan suht hintavaksi ostotilanteessa/käytössä/korjauksessa. Toki sähköauton lataus tulee ainakin vielä toistaiseksi halvemmaksi kuin dieselillä ajo, mutta syinä itselläni Saabilla ajamiseen ovat vielä mm. ne, että parilla klubilaisella on suora pääsy Orion varaosiin ja itseltäni löytyy MDI NG9-5:een sekä osaomistus Tech2:een. "Aineiden osuessa tuulettimeen" pääsee vielä sentään suht kohtuuhinnalla "kuiville".

Vaikeaa on Saabin jälkeen valita joku toinen merkki, jos joutuu ostamaan osat "marmoritiskiltä" tai ei löydy kohtuuhintaista huoltajaa automerkille. Plus tietysti se, että ei haluaisi ajaa millään tusinamerkillä, joka tulee vastaan joka nurkan takaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin