Eipä tämä Saab- malli ole minulle kovin tuttu, mutta käsittääkseni samaa GM tuoperhettä kuin esim. Opel Insignia A.
Syy, että miksi tänne tätä kirjoitan, on kuulemani tapaus tällaisen Saabin taka-akselin aurauksen säätötukivarren katkeaminen .
Opel Insignian kohdalla on menossa takaisinkutsukampanja, jossa tarkistetaan ja vaihdetaan ko. tukivarsi merkkihuollossa maahantuojan piikkiin. On käynyt juuri tämä ilmi, että tämä tukivarsi on ollut pahasti ruostunut. Katkeamisiakin on ehkä tapahtunut tai sitten vuosikatsastuksessa on havaittu ongelmia, joka sitten johtanut tähän kampanjaan.
Miten mahtaa olla Saabin osalta?
Kyseinen henkilö, jolla tämä katkeaminen oli tapahtunut, ei tiennyt tästä Insignian takaisinkutsusta mitään.
Taka-akselin tukivarsi
Taka-akselin tukivarsi
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Taka-akselin tukivarsi
Onko tietoa kummasta taka-akselistosta on kyse? Nelivartisessa säätö tehdään alatukivarsilla, toisen päällä on siis jousi. H-vartisessa ylätukivarsilla säädetään - näitä on nelivedoissa. Veikkaan että kyse olisi ensinmainitusta ja siinä etummaisesta, koska ovat molemmat peltiä. H-vartisessa ovat valetun näköisiä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Taka-akselin tukivarsi
Insigniassa ei koske nelivetoja.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)