Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

jos saisi vaikka tuplaahdetun 3 litran diesel koneen nelivetoisena ja automaatti lootalla, olisi aika kähee peli tommone :wink:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Wifferi
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 15:16
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Wifferi »

Mertmi kirjoitti:Haluaisin 9-5.een 70- ja 80-luvun saabeista tutun tyyliset sisävalot. Taustapeilin taakse sijoitettu etupään valo oli tosi kurko, kun sisävaloa pystyi käyttämään ajon aikana ilman pahaa häikäistymistä. Toista juttua kanssa olen kaivannut. Keskikonsolin sisävalokatkaisijaa. Katossa oleva nappi on tosi tympeä. Jopa kasari opeleista tuttu ajovalokatkaisimeen integroitu versio on parempi kuin kattokatkaisija.
Ysitonnisessa oli hyvä se takamatkustajan lukuvalo C-pilarissa. Lienee kustannussyistä jätetty sekin pois ja laitettu lukuvalo kattovalon yhteyteen. Sellaisen toivoisin takaisin Saabiin (vaikken takamatkustajana ole enää vuosiin ollutkaan).
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Manuaaliaskin v6 Aeroon.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Possu
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 00:42

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Possu »

-
Viimeksi muokannut Possu, Ti Touko 03, 2011 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Turbolag kirjoitti:Manuaaliaskin v6 Aeroon.
Luulisi, että siihen Victorin huhuilemaan "Viggen"-malliin saataisiin manuaaliaski/kaksoiskytkinloota. Tuo Aero on kuitenkin niin iso möhkäle, että todellinen luonne on rauhallinen kruiseri. Sporttimallissa pitäisi noilla painoilla olla se 100 hevosta lisää potkua.

Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille. :wink:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

2.3i-16 kirjoitti: Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille. :wink:
Josta innokkaimmat vääräleuat keksisivät osuvasti verrata sitä Suomessakin koekäytössä olleeseen hävittäjään JAS Gripeniin, joka ei kovin montaa tuntia tainnut Suomessa pysyä ilmassa. Yksikään kokeilluista yksilöistä.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Azanovix kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti: Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille. :wink:
Josta innokkaimmat vääräleuat keksisivät osuvasti verrata sitä Suomessakin koekäytössä olleeseen hävittäjään JAS Gripeniin, joka ei kovin montaa tuntia tainnut Suomessa pysyä ilmassa. Yksikään kokeilluista yksilöistä.
Ja vielä innokkaampi vääräleuka voisi vastata, että hyvää nimenperintöähän tuo on, ei auton olisi suotavaa nousta ilmaan.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

2.3i-16 kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti: Gripen olisi muuten hieno nimi uuden 9-5:n tulevalle huippumallille. :wink:
Josta innokkaimmat vääräleuat keksisivät osuvasti verrata sitä Suomessakin koekäytössä olleeseen hävittäjään JAS Gripeniin, joka ei kovin montaa tuntia tainnut Suomessa pysyä ilmassa. Yksikään kokeilluista yksilöistä.
Ja vielä innokkaampi vääräleuka voisi vastata, että hyvää nimenperintöähän tuo on, ei auton olisi suotavaa nousta ilmaan.
"Born from jets, fallen down"? :lol:
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja mike »

Niinhän siinä varmaan kävisi, mutta lähinnä kait suomessa. Eihän tuo kone ole oikeastaan tainnut tippua mitenkään epänormaalin usein kun vertaillaan kuinka paljon hävittäjiä yleensä tippuu koelentovaiheissa. Ei ne hornetit ja "kuustoistaset" sen varmempia koneita ole pysymään ilmassa

Suomessa vain tämäkin asia uutisoitiin poikkeuksellisen näyttävästi, mikä toisaalta on ymmärrettävää kun koneita tippui rakkaassa naapurissa. Lisäksi koneet tippuivat varsin "näyttävissä" olosuhteissa. Mutta on niitä hävittäjiä kyllä tippunut itänaapurissakin aikas lailla...

Ja hornettien onnettomuuksistahan ilmavoimilla on omakohtaisiakin kokemuksia.

Drakeneille sattui muuten suomessa harvinaisen vähän onnettomuuksia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
lk
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 19:41

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja lk »

Noissa lento-onnettomuuksissa tuo suhteellisuuden taju unohtuu uutis painoituksiin. AInakin vielä muutama vuosi sitten ruottin ilmavoimien jatkuva operatiivinen valmius oli 340 lentokonetta. Hornetteja taas ostettiin aikanaan 64. Muistaakseni 10 viime vuoden aikana on tainnut tipahtaa ruotsissa pari konetta ja suomessa pari konetta. Eli lyhyesti hornet on n. 6x epäluotettavampi..... Mutta eihän näin voi olla kun ne niin kalliilla aikanaan ostettiin(ja isoilla rahoilla on modernisoitu.)
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

2.3i-16 kirjoitti:
Turbolag kirjoitti:Manuaaliaskin v6 Aeroon.
Luulisi, että siihen Victorin huhuilemaan "Viggen"-malliin saataisiin manuaaliaski/kaksoiskytkinloota. Tuo Aero on kuitenkin niin iso möhkäle, että todellinen luonne on rauhallinen kruiseri. Sporttimallissa pitäisi noilla painoilla olla se 100 hevosta lisää potkua.
Totta kyllä, eihän tuo mikään "sportti" sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Yleisesti olen vaan sitä mieltä, että manuaalivaihtoehto pitäisi olla (melkein) autossa kuin autossa. Johonkin ässämese-tyyppisiin se nyt ei toki sovi, mutta kyllä tuohon femmaan vielä IMO pitäisi kaikkiin malleihin.

Oma mielipide nyt sinänsä kumpuaa osittain vaan siitä, että jos itse pidän vain yhtä autoa, niin sen pitää olla manuaali. Jos olisi tuollainen femma jonain työmatka + pitkän matkan kulkineena ja jotain sporttisempia leluja sen lisäksi, niin varmaan ottaisinkin automaattina.

Tuota tehoversiota odotan kyllä innolla, jos sellainen nyt saadaan aikaiseksi.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

Saabimaiset niskatuet takaisin..
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja SS »

Automaattilaatikot voisi siirtää nykyaikaan, öljynvatkain pois ja joku DSG-tyyppinen ratkaisu tai portaaton loota tilalle.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Mitä muuttaisit uudessa ysiviitosessa?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

SS kirjoitti:Automaattilaatikot voisi siirtää nykyaikaan, öljynvatkain pois ja joku DSG-tyyppinen ratkaisu tai portaaton loota tilalle.
Joo, ja eikös täällä ollut jo puhetta joilta (ei minulta), että portaaton ei kestä kovinkaan montaa sataatuhatta km. Hieno vaihteisto varmasti muuten olisi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin