Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Keskustelut Saabarusta ja citymaastureista.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja core2 » Ti Tammi 04, 2011 18:33

:D Tuota samaa minäkin vähän arvuuttelin, että olisko totta kun alhaiselta vaikutti noinkin isoksi paketiksi.
Että siitä voi saada irti tän "380hp ja oliko 760Nm" se ei ole mahdotonta?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.

Avatar
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3703
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja juhokare » Ti Tammi 04, 2011 20:03

Tuo ks. kulutuslukema on saatu 300hv@460Nm suorituskykyisestä versiosta (viritetty). Kyllä tuo suurempi teho- ja vääntölukema on isompaa stagea ja tietenkin viriä.
#1882
Saab OG9-3 2.0T S 5d vm. 2000

Avatar
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja Teme100 » Ti Tammi 04, 2011 21:46

juhokare kirjoitti:Tuo ks. kulutuslukema on saatu 300hv@460Nm suorituskykyisestä versiosta (viritetty). Kyllä tuo suurempi teho- ja vääntölukema on isompaa stagea ja tietenkin viriä.
Missä autossa ja millä vaihteistolla?

Vectra OPC:n kulutuslukemat olivat pienimmillään 15.5/7.5/10.4l/100km, joka tarkoittaa sitä, että todellisuudessa 7.5l/100km ka-kulutukseen pääseminen vaatii lähes pelkästään maantieajoa.

Mahdollista se toki on, mutta kun meillä jokaisella ajosuorite on niin erilainen, niin paha verrata suoraan toisen ka-lukemia toisen lukemiin.

Hyvänpäivän tutulla oli opc vekkuli farkkuna tomaatilla ja hän kertoi kahvipöydässä, että kaupungissa menee 20 litraa sadalla liiemmin edes yrittämättä. Keskikulutus oli yli kympin. Täysi autoetu kuulemma palkitsi tässä tapauksessa :lol:

Avatar
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3703
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja juhokare » Ti Tammi 04, 2011 21:57

Vaikuttaako se, että tämä on tavallaan lastutettu, jos ymmärsin sitten kertojen tekstistä oikein.
Opel Vectra 2.8T V6 HB -07. Rahalle vastinetta - hankintahinta alhainen, pienellä tuunauksella ja säädöllä vajaat 500 Nm ja noin 300 hv, yli puolella kierrosalueesta vähintään 250 hv käytössä, elektroninen nopeusrajoitin siirretty 300:an. Sporttisilla välityksillä varustettu vaiheisto, hydraulinen ohjaustehostin, moderni moottorikonstruktio, pieni ilmanvastuskerroin, sähköisesti säätyvä alusta, suhteellisen kevyt, hiljainen ja varsin hyvä ajettava, ESP ja luistonesto toimii yleensä täysin huomaamatta, penkit ja ajoasento leveämmällä hartialinjalla varustetulle paras tässä hintaluokassa koeajamistani, lisäksi plussana ison monikäyttömallin suuret tilat. Opelin tyyliin varaosat halpoja, huollot edullisia. Omalla, ajoittain reippaalla mutta turhaa pyörittelyä välttävällä ajotyylillä keskikulutus 7.8 l ensimmäisellä 15.000 km:llä, talvikulutus ollut 8.5 l - ajoittaiset kiihdyttelyt eivät juuri näy kulutuslukemissa, kaupunkipyörittely sen sijaan selvästi. Onhan se tosi tavallinen ja sisusta aika ankea, ohjauksen tarkkuus ja kaasun herkkyys tekee tottumattomalle ajosta hermostuttavaa, alustakin on hieman pehmeä voimavaroihin nähden - tähän saakka kuitenkin jokainen epäilijä on mielipiteensä pyörtänyt koeajon jälkeen..
Säädätin auton Karalalla, jossa siihen tehtiin custom-ohjelma. Hänen mukaansa (on tehnyt näitä lukuisia eri kokoonpanoilla, ja selvitystyökin siihen viittasi) auton omalla ahtimella ei moottorista saada paljoakaan yli 300 hv:n tehoja irti, tuotto yksinkertaisesti loppuu. Turbon ja ruiskutussuuttimien vaihdon jälkeen tehonlisäys ei kuitenkaan ole mikään ongelma, kuten esimerkiksi MPG:n virityspaketti osoittaa:

Stage 2 - 380bhp, 560lb.ft torque (760 Nm)
MPG hybrid turbo £1300 supplied or £1443.75 fitted (exchange)
EDS Motorsport software remap £650 fitted
MPG enlarged air intake kit £250 fitted
K&N performance panel filter £57.57 fitted
Iridium spark plugs (set of six) £70 fitted
MPG performance exhaust system £1629-1924 fitted
£4100.32 fitted (two decats)
£4395.32 fitted (sports cat)
(Stage 2 price includes all parts required. Customers upgrading from Stage 1 will not be charged for EDS Motorsport software remap, iridium spark plugs or K&N filter).
Sen voin uskon, että näiden tekstien kirjoittaja on perillä asioista. Luulen, ettei ns. tavallinen autoilija. Minusta nuo lukemat eivät välttämättä ole mahdottomia.
Viimeksi muokannut juhokare, Ti Tammi 04, 2011 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1882
Saab OG9-3 2.0T S 5d vm. 2000

Avatar
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3703
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja juhokare » Ti Tammi 04, 2011 22:02

Heh, paljonko on kerrottu 4-inline Saabin turbobensoille kulutuksiksi? 9L/100km ka? Ja todellisuudessa menee 7,0L/100km? En olisi mitenkään hirveän yllättynyt, jos jatkaa tämä uudempi moottorimalli samanlaista tapaa kulutuksessa, eli 8,5L/100km voi olla varmasti aika realistinen. Ja lastutuksessahan säädöt ja kulutus optimoituvat, vai mitä?

Ja tämä allekirjoitukseni satkun pitäisi syödä n. 10L, ja todellisuus 8L per 100km. Ja tuossa 2.8TV6ssa on Saabin turbotekniikkaa, josta jo keskusteltiin eli en pitäisi mahdottomana näitä lukemia missään nimessä. Auton kunto ja säädöt olennaisia ja myös kuski.
#1882
Saab OG9-3 2.0T S 5d vm. 2000

Avatar
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja Teme100 » Ti Tammi 04, 2011 23:19

juhokare kirjoitti:
Ja tämä allekirjoitukseni satkun pitäisi syödä n. 10L, ja todellisuus 8L per 100km. Ja tuossa 2.8TV6ssa on Saabin turbotekniikkaa, josta jo keskusteltiin eli en pitäisi mahdottomana näitä lukemia missään nimessä. Auton kunto ja säädöt olennaisia ja myös kuski.
Autosi polttoaineenkulutus ei taida kuitenkaan olla mitattu EU-normilla eikä sille ole annettu ohjearvoa keskikulutukselle?

Avatar
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1268
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja turkkaki » La Tammi 08, 2011 01:15

siis todellisuudessa eu-normit on p-eestä, koska niin monessa ns pienikulutuksisessa autossa on ilmoitettu paljon sabia pienemmät kulutus ja päästöarvot, vikk todellisuudessa saabithakkaa ne vastaavallaajolla mennentullen.. syytähän minä tähän en tiedä, mutta veikkaisin joko viilunkia, tai ylivarovaisuutta.. molemminpäin, en usko saabin ilmoittamiin kulutuslukemiin, joihin ei esim veljen femmalla pääse, kuin kokoajan kaupunkiajoa harjoittamalla.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
96 -77, harrastepeli. 9-5 2.3 AERO -08
9000 2.3 CDTA griffin -97, toivottavasti vielä liikenteeseen.

Avatar
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3703
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja juhokare » La Tammi 08, 2011 22:49

Ja tosiaan, tämä Opel-kuski kertoi myös seuraavaa: kun oli hankkimassa tällä moottorilla olevaa Opelixia, niin mitä uudempi tai vähemmän ajettu oli sitä suurempi kulutus, eli hän arvioi, että kulutus tulee varmastikin laskemaan, kuten kävikin. Alkutaipaleella tämä moottori syö sen vajaat 11L/100km ka.
#1882
Saab OG9-3 2.0T S 5d vm. 2000

Avatar
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7600
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja V.J.S » La Tammi 08, 2011 23:36

juhokare kirjoitti:Ja tosiaan, tämä Opel-kuski kertoi myös seuraavaa: kun oli hankkimassa tällä moottorilla olevaa Opelixia, niin mitä uudempi tai vähemmän ajettu oli sitä suurempi kulutus, eli hän arvioi, että kulutus tulee varmastikin laskemaan, kuten kävikin. Alkutaipaleella tämä moottori syö sen vajaat 11L/100km ka.
No on hitusen jähmeet ensiasennusrasvat opelixin moottoreissa, jos kulutus tippuu yhdestätoista seiskan pintaan pelkällä sisäänajolla. :lol:
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr (RE85), status: Ehjä mutta seisonnassa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Avatar
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3703
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja juhokare » La Tammi 08, 2011 23:45

V.J.S kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Ja tosiaan, tämä Opel-kuski kertoi myös seuraavaa: kun oli hankkimassa tällä moottorilla olevaa Opelixia, niin mitä uudempi tai vähemmän ajettu oli sitä suurempi kulutus, eli hän arvioi, että kulutus tulee varmastikin laskemaan, kuten kävikin. Alkutaipaleella tämä moottori syö sen vajaat 11L/100km ka.
No on hitusen jähmeet ensiasennusrasvat opelixin moottoreissa, jos kulutus tippuu yhdestätoista seiskan pintaan pelkällä sisäänajolla. :lol:
Sitä en tiedä, mitä rasvoja siellä on, mutta kulutus kait sitten sisäänajon jälkeen laskee jonkun verran, jos ei nyt 7 pintaan, niin 8 pintaan. Voi pitää paikkansakin.
#1882
Saab OG9-3 2.0T S 5d vm. 2000

cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja cab95 » Ma Tammi 10, 2011 21:06

Olis pitäny joku tuollainen eko oppeli ostaa eikä diisseli,kun sain tänään ajotietokoneen mukaan kuluu 12,7 L/100km :mrgreen: siis og femma farkku 1.9d automaatti.Huimalla 16 km/h keskituntinopeudel meni työvuoro

Avatar
ptpjok
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Syys 14, 2005 17:26
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Cadillac kills the 2.8T version of SRX

Viesti Kirjoittaja ptpjok » Ke Helmi 23, 2011 10:54

Noo, tarvii varmaan odotella 4-X:n koeajoja... 8O ,
jospa tuo kulutus selkeentyisi :?:
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx

Vastaa Viestiin