RE85 kulutus
Re: RE85 kulutus
No etanolilla ajelu sinänsä ei vaikuta kannentiivisteeseen millään lailla.
Muita oireita saattaa kuitenkin pulpahtaa esiin MY 02:sa
Muita oireita saattaa kuitenkin pulpahtaa esiin MY 02:sa
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: RE85 kulutus
Eipäs pelotella! Sieltä mitään oireita pulpahtele, mutta suositeltavaa on hoitaa öljypohjan puhdistus sen jälkeen kun on ajettu muutama tankki etanolilla. Varsinkin jos kone on ollut pitkään vanhanmallisella huohottimella ja ajettu paljon pätkää/kaupunkia.
Muuten ei tarvita kuin ajoa viinalla![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Muuten ei tarvita kuin ajoa viinalla
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: RE85 kulutus
No eipäs taas mennä ihan liian kevyellä sydeemillä MY02 on suuniiteltu vain bensiini käyttöiseksi sitä ei muuta miksikään se, että löytyy konverteerinki eli muutossofta, koska My02:ta ei ole tarkoitettu etanoli käyttöön niin jo tuo mainitsevasi öljypohjan puhdistus on jo mielestäni yksi näistä esiin pulpahtavista oireista.AZP kirjoitti:Eipäs pelotella! Sieltä mitään oireita pulpahtele, mutta suositeltavaa on hoitaa öljypohjan puhdistus sen jälkeen kun on ajettu muutama tankki etanolilla. Varsinkin jos kone on ollut pitkään vanhanmallisella huohottimella ja ajettu paljon pätkää/kaupunkia. Muuten ei tarvita kuin ajoa viinalla
Kun saab aloitti etanolin käyttö suunnittelun se tapahtui juuri MY02 mallin kanssa ja kokeilu kesti noin kolmisen vuotta ennen sen toteuttamista.
Joten tuon toteamuksesi, että pelottelen voit työntää takamukseesi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: RE85 kulutus
Ei se mahdu. Siellä on jo Triumphin koneeseen perustuva H-moottori
Itselläni ei ole 2,5 vuoden etanolikurvailun aikana pulpahtanut mitään etanoliin liittyviä ongelmia MY2002 Saabissa. Enkä ole kenenkään täällä foorumilla lukenut kertovan muista todellisista ongelmista kuin imusihdin tukkeutumisesta, jonka välttämiseksi öljypohja on hyvä putsata.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Itselläni ei ole 2,5 vuoden etanolikurvailun aikana pulpahtanut mitään etanoliin liittyviä ongelmia MY2002 Saabissa. Enkä ole kenenkään täällä foorumilla lukenut kertovan muista todellisista ongelmista kuin imusihdin tukkeutumisesta, jonka välttämiseksi öljypohja on hyvä putsata.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: RE85 kulutus
Hyvin toimii omakin -02:nen etanolikäytössä. Ympäri vuoden, kovissa pakkasissakin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: RE85 kulutus
Kun saab aloitti etanolin käyttö suunnittelun se tapahtui juuri MY02 mallin kanssa ja kokeilu kesti noin kolmisen vuotta ennen sen toteuttamista.AZP kirjoitti:Ei se mahdu. Siellä on jo Triumphin koneeseen perustuva H-moottori![]()
Itselläni ei ole 2,5 vuoden etanolikurvailun aikana pulpahtanut mitään etanoliin liittyviä ongelmia MY2002 Saabissa. Enkä ole kenenkään täällä foorumilla lukenut kertovan muista todellisista ongelmista kuin imusihdin tukkeutumisesta, jonka välttämiseksi öljypohja on hyvä putsata.
Tämä kokeilu tehtiin suurimmaksi osaksi Nyköpingin tehtaalla joten voin kertoa sen koska olin osallisena tässä, että vaikeuksia oli helvetisti varsinkin polttoaineeseen liittyvien materiaalin valinnoissa.
Mielestäni luet etanoli ketjua kuin piru lukee raamattua, ellet ole nähnyt kirjoituksia moottorin kylmästartin röpellyksistä ja vaikeista pidentyneistä startti ajoista, on hommattu lämmitys apua sun muuta paskaa ennekuin releet ovat alkaneet futaamaan jotenkin kylmällä, no joo nämähän eivät ole oireita joillekin.
Mulle herkkähipiäisenä nämä ovat oireita joita ei pitäisi työntää sivuun
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: RE85 kulutus
Itse jos nyt hankkisin etanoliaihion, niin ostaisin konevikasen auton ja siihen tehdasuusi 100% karstavapaa kone. En omalta osalta syytä pelkkää etanolia, mutta 900km sillä ehdein ajaan, ennenkö runkolaakeriliuskat pyörähti.
Ihan sama mitä enemmistö ja tilastot sanoo, mutta niilläki saa pyyhiä Esson baarin vessas persettä sitte, ku oma auto sanoo riksrakspoks. Jaa mistäkö tiän? Projekti-osiossa lisää...
Ja taisihan yksi vaasalainen joskus kirjottaa, että lähtökohtaisesti kaikki T7-autot on konevikasia. Siksi siis en syytäkkää pelkkää etanolia omasta riksrakspoks-hetkestä. Riskit oli tiedossa.
Ihan sama mitä enemmistö ja tilastot sanoo, mutta niilläki saa pyyhiä Esson baarin vessas persettä sitte, ku oma auto sanoo riksrakspoks. Jaa mistäkö tiän? Projekti-osiossa lisää...
Ja taisihan yksi vaasalainen joskus kirjottaa, että lähtökohtaisesti kaikki T7-autot on konevikasia. Siksi siis en syytäkkää pelkkää etanolia omasta riksrakspoks-hetkestä. Riskit oli tiedossa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Joulu 06, 2014 21:17
Re: RE85 kulutus
Jos riskit kerta oli tiedossa, niin miksi käytit etanolilla? Enpä nyt ihan kuitenkaa menisi haukkumaan tuota T7 konetta.
Re: RE85 kulutus
Olisikin aika ideaali tapaus ottaa ihan uusi moottori ja alkaa käyttämään e85:ttä. Ei ihan realistista monenkaan meidän kohdalla. Pienellä riskillä olen lähtenyt näiden kanssa liikenteeseen ja näkyyhän nuo käydä rumpsuttelevan. Näkisin tee se itse-henkisenä tyyppinä kuitenkin riskin pienempänä, kuin saavutetun edun. Polttoainekustannuksissa tulee kokoajan tuntuvaa säästöä vrt. bensiinillä ajoon ja ainakin omissa kuvitelmissani e85:n suosiminen on myös ympäristöystävällisempää ja kansantaloudellisestikin ajateltuna järkevää.JP_Vette kirjoitti:Itse jos nyt hankkisin etanoliaihion, niin ostaisin konevikasen auton ja siihen tehdasuusi 100% karstavapaa kone. En omalta osalta syytä pelkkää etanolia, mutta 900km sillä ehdein ajaan, ennenkö runkolaakeriliuskat pyörähti.
Ihan sama mitä enemmistö ja tilastot sanoo, mutta niilläki saa pyyhiä Esson baarin vessas persettä sitte, ku oma auto sanoo riksrakspoks. Jaa mistäkö tiän? Projekti-osiossa lisää...
Ja taisihan yksi vaasalainen joskus kirjottaa, että lähtökohtaisesti kaikki T7-autot on konevikasia. Siksi siis en syytäkkää pelkkää etanolia omasta riksrakspoks-hetkestä. Riskit oli tiedossa.
Mitä tulee kulutuksiin, niin kaikki mitä olen tankannut on myös mennyt. Hyvin nää kuitenkin kokonaisuudessaan pelaa, ainoat käyntihäiriöitä aiheuttavat tilanteet ovat olleet tuossa nollan yläpuolella olevissa kosteissa sääoloissa käynnistykset ilman lohkolämmitystä. Muutoinhan nää rysähtää käyntiin ihan kuin bensiinilläkin ajaessa.
ps. kolkin kone on jo aukaistu, mutta syy ei ollut e85:n. Samalla tuli putsattua röpöt öljypohjasta jne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: RE85 kulutus
Varovasti minäki sen etanolin otin käyttöön. Bensapumppu vaihtuu ennakoivasti ja öljypohja putsattiin ensin ja tarkotus oli muutaman tankillisen jälkeen putsata uusiks. Kovassa uskossa olin, että hyvin tämä menee ja säästöä tulee sekä hieno polttaa kotimaista litkua varsinki näinä aikoina, ku mikää kotimainen ei mee kaupaks.
Kaikesta varovaisuudesta huolimatta pessimistinä naureskelin kavereille, et kyl se sit hajoo kun ei enää kestä. Ja ku 2,5 tankillisen ja 900 km jälkeen mentiin toiseen öljypohjan putsaukseen, jotta olisin tosi varovainen pessimisti, niin yllätyksenä sihti oliki melko puhdas mut keskimmäinen runkolaakeri ilman voitelua.
Jatkan minäki etanoliajelua kunhan saan isolla rahalla korjatun romuni takasi, mutta haluan nyt vain näyttää esimerkkiä, että ne koneet voi oikeesti hajota. Ja siksi en kaikkea pistä etanolin syyksi, että kyseessä nyt vain on neljännesmillin tuupattu 12-vuotias romu, joka voi aina yllättää polttoaineesta riippumatta. Kivahan se on, että joku jotain negatiivistäki kertoo, eikä kaikki ole Saabeilla hämmennettyä hunajaa ja naminamia.
Kaikesta varovaisuudesta huolimatta pessimistinä naureskelin kavereille, et kyl se sit hajoo kun ei enää kestä. Ja ku 2,5 tankillisen ja 900 km jälkeen mentiin toiseen öljypohjan putsaukseen, jotta olisin tosi varovainen pessimisti, niin yllätyksenä sihti oliki melko puhdas mut keskimmäinen runkolaakeri ilman voitelua.
Jatkan minäki etanoliajelua kunhan saan isolla rahalla korjatun romuni takasi, mutta haluan nyt vain näyttää esimerkkiä, että ne koneet voi oikeesti hajota. Ja siksi en kaikkea pistä etanolin syyksi, että kyseessä nyt vain on neljännesmillin tuupattu 12-vuotias romu, joka voi aina yllättää polttoaineesta riippumatta. Kivahan se on, että joku jotain negatiivistäki kertoo, eikä kaikki ole Saabeilla hämmennettyä hunajaa ja naminamia.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: RE85 kulutus
Jostain luin joskus että abc:llä myytävä etanoli olis samaa tavaraa kun st1:sen..? Sillä vaan kysyn kun ainakin tänään seinäjoella abc:ltä tankattu tankki täyteen ja adaptaatio näytti 847..core2 kirjoitti:Soitin juuri ST ykköselle täällä Ruotsi'ssa koska pari vuotta sitten sain vastauksen, että bensiinin ja lisäaineiden määrä olisi se 15% kesällä ja talvella, mutta nyt Marianne tyttö vastasi ja kertoi jotta se on muutettu bensiinin ja lisäaineiden määrä on 25% talvella.
Muutos tapahtuu Marraskuun 1 päivänä.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: RE85 kulutus
www.neot.fiHimo_kaappoo kirjoitti:Jostain luin joskus että abc:llä myytävä etanoli olis samaa tavaraa kun st1:sen..? Sillä vaan kysyn kun ainakin tänään seinäjoella abc:ltä tankattu tankki täyteen ja adaptaatio näytti 847..core2 kirjoitti:Soitin juuri ST ykköselle täällä Ruotsi'ssa koska pari vuotta sitten sain vastauksen, että bensiinin ja lisäaineiden määrä olisi se 15% kesällä ja talvella, mutta nyt Marianne tyttö vastasi ja kertoi jotta se on muutettu bensiinin ja lisäaineiden määrä on 25% talvella.
Muutos tapahtuu Marraskuun 1 päivänä.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: RE85 kulutus
Saataapi vaihtua bensaboxi takaisin. ysikasi kun tullut 30snt alas huippuhinnoista. 1,45 tänään Nesteen kylmäasemalla.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: RE85 kulutus
Kyllähän tuo rassi kaikenkaikkiaan toimii paremmin bensiinillä.Etanolissa on vain enemmän fiilistä ja sitten tuo kansantaloudellinen ja fossiilijalanjälki asia.Omallani on konerempan jälkeen ajeltu pelkällä viinalla, joskus bensiiniä, ja sekin tosiaan yleensä vain siksi että etanoliasemia on niin harvassa jopa pk-seudulla.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: RE85 kulutus
Tossa lähiaikoina tuli biopoweroitua muuan 332tkm ajettu alkupään 9-5 2.3t. Samalla vaihdoin alipaineletkut uusiin, kun vanhoista osa oli muutenkin valmiiks poikki. Tolla ei päästy ihan RE85-aseman pihaan saakka, kun GT17-turbo laukesi totaalisesti ja tienoon täytti sankka sininen pilvi. RE85-kulutus jäi ton osalta siis toistaseks selvittämättä, eikä toisaalta voi sanoa, että etanoli aiheutti siinä kohtaa vielä mitään yllätyksiä ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Toiselta kaverilta hajos biopoweroinnin jälkeen vähän vastaavasta, mutta vähemmän ajetusta MY2002 9-5:stä ensin GT17-turbo ja uuden Mitsu-turbon vaihdon jälkeen kone leikkas kiinni, vaikka öljypohja putsattiin 2 kertaa sitä ennen. Karstaa vaan riitti jostain kumman syystä. Kulutusraporttia en oo saanu, mutta tossakaan kohtaa ei voi ihan suoriltaan syytellä RE85-polttoainetta moottoriongelmista.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Toiselta kaverilta hajos biopoweroinnin jälkeen vähän vastaavasta, mutta vähemmän ajetusta MY2002 9-5:stä ensin GT17-turbo ja uuden Mitsu-turbon vaihdon jälkeen kone leikkas kiinni, vaikka öljypohja putsattiin 2 kertaa sitä ennen. Karstaa vaan riitti jostain kumman syystä. Kulutusraporttia en oo saanu, mutta tossakaan kohtaa ei voi ihan suoriltaan syytellä RE85-polttoainetta moottoriongelmista.