fogaz kirjoitti:Hei, tuli lueskeltua tämä ja muutama muukin Biopower-ketju mutta avoimia kysymyksiä ja varmistuksia jäi vielä.
-Kuka tekisi näillä seuduilla tuon ohjelmoinnin? (Sijainti on noin 70km Tampereesta ja 60km Porista)
Terveisin
Hämmentynyt
Kysäseppä nimimerkiltä Vesa67
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Tsau! Nyt on semmoinen vaihe elämässä että alkaa tenupäivitys tuntua taas ajankohtaiselta omaan 2002 mallin kolkkiin.
Tulpat, öljypohja ja bensapumppu(kun hajoaa) menee ilmeisesti siis to-do listalle ja sitten puuttuukin enää softaaja mestari.
Elikkäs vihjata saisi mistä löytäisin kaveria ohjelmoimaan ja saa myös minuun ottaa yhteyttä jos kiinnostaa. Kohtuullisen palkkion hommasta toki olen valmis maksamaan.
150 heppanen T7 kolkki softailtu viinalle. Nyt n. 3000km aika on tullut nakuja n. 200-300 sidiin. Onko syytä huolestua? Vasta yksi tankki etanolia takana.
Ad85 arvo ei tunnu nousevan yli 630, vaikka 62 litraa lorahti tankkiin etanolia tankkauksessa. Viekö useamman tankkauksen että adaptoituu? Tehot kuitenkin tallella mAir reilu 1000 ja ahdot n. 1.1 baria mitä parhaimmillaan olen nähnyt. GT15 pellin alla eikä vuotoja löydy.
Ensimmäisenä kysy softaajalta kun ei me täällä tiedetä minkälainen softa siellä on.
Yleisesti noista nakulaskureista voi sanoa että tuijottakaa enemmän milloin ne laskurit kasvaa, minkälainen ajotilanne sillä hetkellä oli päällä.
Reilu tonni mair ja ahdot 1,1 on pikkasen yläkanttiin näin viileinä päivinä. Immun vanhuutta epäilen ja tuo alakanttiin jäävä ad85 tukee samaa päätelmää. Toki muitakin syitä voi löytyä.
Gare kirjoitti:150 heppanen T7 kolkki softailtu viinalle. Nyt n. 3000km aika on tullut nakuja n. 200-300 sidiin. Onko syytä huolestua? Vasta yksi tankki etanolia takana.
Ad85 arvo ei tunnu nousevan yli 630, vaikka 62 litraa lorahti tankkiin etanolia tankkauksessa. Viekö useamman tankkauksen että adaptoituu? Tehot kuitenkin tallella mAir reilu 1000 ja ahdot n. 1.1 baria mitä parhaimmillaan olen nähnyt. GT15 pellin alla eikä vuotoja löydy.
Pirun opensid..
Tankkaa toinen tankillinen Bensa laimentaa tokalla tankillisella jo selvästi vähemmän.
Immu ja lambda on useilla vaihtokunnossa ja tulee biopower -paivityksen yhteydessä esille. Meidän ekassa 9-5:ssä orggis softa pelasi ilman ongelmia, mutta kun biopower -softatun ecun laittoi paikalleen tuli vikakoodi lambda-anturista ja auto kulki hädintuskin satasta. Näinkin voi siis käydä. Biopower -softa on paljon tarkempi ja herkempi jo orastavan anturivian tunnistamisessa, koska nuiden perusteella määritellään korjaimet viinapitoisuudesta jne.
ps. ei sitä sid-infoa kannata liikaa tuijottaa. Jos härveli ei tunnu pelaavan johdonmukaisesti, silloin mie yleensä alan kaivella valikoita.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Olisi tarkoitus tuota sigun 9-3 vähän piristää ja nyt mietinnässä että ottaako bensa- vai etanolisoftan. Auto on siis T5-koneella, eli jommalla kummalla pitää ajaa.
Noita vanhoja viestejä olen lukenut paljon ja niissä suositellaan että joka viides tankki kannattaisi ajaa bensalla, muuten suuttimet saattavat tukkeutua. Pitääkö tämä vielä nykyäänkin paikkansa? Etanolin halpuus ja ominaisuudet kiinnostaisi, mutta vaihto ecu ei ole oikein paras ratkaisu, vaan jommalla kummalla olisi tarkoitus ajella.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
Osa rullaa hienosti vaikka kuinka pitkälle pelkällä viinalla, osa sanoo että alkaa nykimään jos alle 10tankkia ajaa putkeen viinalla. Itse käytän http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html. tulee vhän halvemmaksi kuin tankki bensaa, eikä tarvi kituutella alitehoisella koneella motonetista 15,80tms.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Kohta 1,5vuotta pelkällä e85:llä ajettu tuolla 9-5:llä. Hyvin on toiminut, jos viime syksyisestä kansipahvin palamisesta ei syytä etanolia. Kai se olisi kärähränyt bensalla ajaenkin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01