http://yle.fi/uutiset/pariisin_sopimust ... ja/8525392
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Suomaliassa "tukeminen" tarkoittaa korkeintaan vähemmän verottamista. Esim. romutussetelillä valtio "lahjoittaa" 1000€ jotta pääsee ostamaan uuden auton jossa on autoveroa ja alvia vähintään 4000€. Varsinaisella tukemisella käsitän sitä, että subventoidaan jotakin toimintaa. Tässä tapauksessa pitäisi biopolttoainetta ja/tai sitä käyttäviä uusia autoja lakata verottamasta ja vieläpä maksaa osa kustannuksista käyttäjille. Tuskin kannattaa henkeä pidättää että näin tapahtuisi.AZP kirjoitti: Kuten olen aikaisemminkin maininnut, tässä tavoitteessa auttaisi kummasti se, että valtiovalta tukisi flexifuelautojen myyntiä Suomessa edes vähän. Meillä on iso energiayhtiö, joka panostaa tuotantoon ja jakeluun ja meillä on säästäväinen kansa, joka kyllä tankkaa kotimaista biopolttoainetta, kunhan sekä polttoaineen hinta että kulkineen hinta on kohdallaan. Ensimmäinen jo on, jälkimmäiseen valtio voisi autoverotuksella helposti vaikuttaa.
Ruotsissa ei ole omaa bioetanolituotantoa, tai sitten en vaan ymmärrä...valtteri kirjoitti:Ruotsissa on E85:sen hinta nousut reilusti verotuksen muutoksen myötä, 1.12 nousi etanolin verotus noin 8 senttiä ja litra maksaa keskimäärin 1.25 € litra. Jo nyt on paikkoin 95:nen halvempaa kuin etanoli.
Ruotsissa Volvo, Ford ja Audi lopettavat E85 toimivien autojen myynnin ensi vuonna. Jäljelle jää vain Volkswagen Golf.
Naapurissa on myös bensaan tulossa energiaveroa vuoden vaihteessa noin 6 senttiä.
"Fakiiri" ymmärsi postaukseni, sinä et. Penaali.. jne.valtteri kirjoitti:Mitähän "Mono" ei ymmärrä ?? kirjoitinko jotain omasta bioetanolituotannosta ??
Kirjoitin tähän artikkeliin liittyen
http://teknikensvarld.se/volvo-slutar-m ... re-216970/