E85 asemat

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Soki »

Lohjalta nyt kahdesti tankattu e85:ta ”ihka uuteen” ja ekaan saappiin. Tää on -99, 2,3t, 9-5, automaatti ja vasta 400tkm menny.

Vaihdoin (hyvin vag-uskollisena) hukkasin pois -15 mallisen Skoodan, jonka ostaessani (30tkm ajettuna) ajattelin ajavani ”loppuun”, vaan kyllästyin korjauttamaan sitä jatkuvasti. Olihan siinä jo 75tkm mittarissa ja alkoi voimansiirto yms oireilla. Melko hyvää laatua..

epäilen nyt vahvasti, että jollei nyt sairaus iskenyt, niin
kuitenkin jonkinmoinen usko Saabismiin :D onhan tää ihan s@@tanan hyvä peli tiellä, kuis hyvä tuoreempi mahtais ollakaan:D ehkä joutuu uittamaan uudemman ja vielä siistimmän kesän reissuilta.

Mutta takaisin asiaan: viinalla kulkee hyvin, mitään huomattavaa eroa havaittavissa, paitsi tankkaaminen lähes hymyilyttää.

Erikoista noissa paikallisissa abseissa, lounaassa ei ole isoilla asemilla, vaan pienissä automaateissa. Miksiköhän noin? Onko hinta 1,04 niin tiukka ettei kannata paljoa myydä, vain niille kun hiukan viitsii kiertää? Hinta on seurannan mukaan ollut tuo ja vakaa pitkään.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, sehän se on metkaa, että saapit eivät kelvanneet oikein kenellekään kun niitä vielä valmistettiin, mutta nyt huomataan, että tuollainen 20 vuotias raato on oikeastaan parempi kuin uudenkarhea vagine :twisted:

Tänään tankkasin Laukaasta viinaa hintaan 0,984e/litra.

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:
Ma Kesä 24, 2019 19:34
Jep, sehän se on metkaa, että saapit eivät kelvanneet oikein kenellekään kun niitä vielä valmistettiin, mutta nyt huomataan, että tuollainen 20 vuotias raato on oikeastaan parempi kuin uudenkarhea vagine :twisted:
Tuohan on selvä asia. Itselläni ollut aikanaan yksi VAG -rakkine, ja kaverilla niitä on ollut useampia.
Uudet(kin) VAG -dieselit kuulostavat aivan samalta kuin vm. 2011 TTiD, joten siinäkään ei koe mitään tappiota.

Taitavat VAGin dieselit olla nykyaikaisista dieseleistä kaikista kovaäänisimpiä :roll:

Muistan kun minulla oli Skoda SuperB -farkku työsuhdeautona, ja työkaverini oli juuri saanut Ford Kugan työsuhdeautoksi.
Istui sitten hetken kyydissäni, jonka jälkeen totesi: "olipa hyvä, että otin Fordin esimerkiksi Skodan sijasta, sillä tuo dieselmoottorin ääni on aivan hirveä" :wink:

Siitä, että SAABit eivät niiden valmistusaikana "kelvanneet": hinnoittelu oli aivan hanurista. Vaikka kyseessä olikin "premium -luokan" auto, niin esim. OG9-5:n 12 vuoden elinkaarena olisivat voineet kohtuullistaa hintaa mallin vanhetessa, niin autoja olisi voinut mennä enemmän kaupaksi.

Sitten NG9-5:n hinta oli aivan liian korkea. Otin Herttoniemen Laakkoselta sellaisen koeajoon 2010 ja mietin, että minulla tuskin koskaan tulee olemaan varaa hankkia sellaista. Jos olisivat uutena hinnoitelleet sen hieman Insigniaa kalliimmaksi, niin ehkä niitä olisi mennyt paremmin kaupaksi :roll: Nyt niitä myytiin 2010 ja 2011 Suomeen noin 130 kpl, joista minulla on nyt yksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tämä lähtee aika rajusti sivuun otsikon aiheesta, mutta sellainen komentti vielä, että GM:n olisi pitänyt panostaa Saabin huomattavasti enemmän ja uudistaa malleja nopeammin. OG9-5:n piti uudistua jo monta kertaa, mutta homma vain viivästyi ja lopulta kävi huonosti. Uusi 9-5 olisi pitänyt ehdottomasti tuoda markkinoille ennen Insigniaa, koska Saab oli GM:n premium-merkki. Tietenkin ooppeli-osasto halusi kerätä rusinat pullasta ja saivat insignialla vuoden auto -palkinnot yms. Miksi opelin edes piti tehdä insignia ja kilpailla saabin rinnalla? Opeli olisi voinut keskittyä pienempiin ja halvempiin kotteroihin ja saab olisi vastannut premiumista. Saabilla oli toki ongelmia malliston uudistamisessa jo ennen GM:ää, kun OG900:sta valmistettiin vielä 90-luvulla ja lopulta GM tavallaan pelasti tilanteen, kun antoi Saabille vectran platformin uuden 900:n pohjaksi...

Ford teki panosti volvoon ihan eri tavalla ja volvon merkki on yhä elossa, tosin volvokin meni kiinalaisomistukseen, mutta autot ovat vieläkin ihan asiallisia, eikä niitä tehdä kiinassa :twisted:

Tänään oli Vaajakosken ABC:lla RE85 hintaan 0,974e.

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja AZP »

^kyllä ainakin XC40:ää, XC60:a ja S90:ää valmistetaan Kiinassa. Mutta ei se niistä huonoja autoja tee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Eski »

Allsprait, itse olen kuvitellut, että kiinassa valmistettuja ei kuskata tänne pohjolaan.
Eli korjataan teksti muotoon kaikkia Volvoja ei onneksi valmisteta kiinassa :D

Eski
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^ Joo kiinasta roudataan junalla noita volvoja tänne eurooppaan konttitolkulla.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minä kyllä mieleni pahoitin kun aatteellisen yhdistyksen foorumilla puhutaan muista merkeistä kuin Saabeista. Pitäisi olla kiellettyä osallistua keskusteluun muilla aiheilla kuin sellaisilla jotka koskettavat Saabia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minähän nimenomaan rinnastin Volvon ja saapin historian, joten kyllä keskustelu sikäli liittyi saappiin. Et ilmeisesti ole liiemmin seurannut näitä foorumin viime aikojen suosituimpia ketjuja, joissa ovat esillä hiase yms tai xc90 tai v60 hybrid jne.

Tänään viinan hinta laukaassa 0.967e.

Eski
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Haiseeko ne kiinanihmeet samalle säilöntärasvalle, kuin kiinalaiset rautasahan terät?

Viinan hinta Kuopiossa pysynyt samoissa 1.079 vuoden alusta asti, vaikka bensa tullut alas huipusta vajaat 10 senttiä.
Kuopiossa edelleen nähtävissä edelleen tämä erikoisuus, että hintaero etanolin ja bensan välillä 10-15 pienempi kuin muualla Suomessa.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eski kirjoitti:
Ti Kesä 25, 2019 19:42
Et ilmeisesti ole liiemmin seurannut näitä foorumin viime aikojen suosituimpia ketjuja, joissa ovat esillä hiase yms tai xc90 tai v60 hybrid jne.

Tänään viinan hinta laukaassa 0.967e.

Eski
En ole.. ja sitä suuremmalla syyllä ja enemmän mieleni pahoitin. Hallitukselta vaadittaisiin toimenpiteitä ja monisivuinen vastine, jotta tälläinen haitallinen keskustelu aatteellisen yhdistyksen foorumilla saataisiin loppumaan.

Elävältä legendalta Juha Kankkuselta kun kysyttiin aikoinaan, että onko se Laukaassa vai Laukaalla... niin Legenda vastasi että on muuten ihan eri asia olla kusessa kuin kusella... Kummassako itse olisit mieluummin.. Siksi Laukaalla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Eski »

Hyvä homma. Minä voin poistua foorumilta, jos niin tämä aatteellisuus on näin vakavaa.

Minä muuten asun Laukaassa, joka on täällä yleisesti käytetty muoto. Kankkunen oli todnäk kännissä ja vastasi väärin :twisted:

Eski
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja aero »

Juhahan ei tuossa suoraan kertonut oikeata vastausta, vaan pelkän vertauskuvan, josta ikävä kyllä voi myös päätellä väärin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Iso-J kirjoitti:
Ti Kesä 25, 2019 19:51
Haiseeko ne kiinanihmeet samalle säilöntärasvalle, kuin kiinalaiset rautasahan terät?
Toivottavasti ei. Aikoinaan weckmanille tuli kiinasta teräsrullia ja ne haisi ihan märänneelle v**ulle... Ei kiinnostanut ilman suojavarusteita mennä lähellekään. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: E85 asemat

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joensuu 1,154€
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin