E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos se on tosiaan tehtaan biopower, niin etanolia tankkiin sitten vaan :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Bäri01
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Viesti Kirjoittaja Bäri01 »

Moi. Osaisko kukaan vastata kun B205 2krt ”elämänsä” aikana avattu öljypohja ja viimeisin oli n.4tkm sitten ennenkun ostin auton. Puhdistuksen jälkeen ajettu n.1,5tankkia etanolia ja sitten n.3t kilometriä ysikasilla, koska pelkään öljysihdin tukkeutumista. Jos nyt taas laittaisin viinaa tankkiin voisiko siellä olla jo karstaa paljon ja kannattaako jatkaa 98n tankkaamista kun päivässä tulee aamulla kodista työpaikalle n.3km (eli kone ei läheskään lämpimäksi) ja töitten jälkeen yritän ajaa edes 20km ”lenkin” ja auto taas odottamaan seuraavaa päivää. N.kerran-2 viikossa tulee yli 100km lenkki tehtyä.
MB
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eihän näitä voi mitenkään tietää. Meidän 9-5:n konvertoin viinalle ja sillä on ajettu pian 10 vuotta ja nyt jo yli 200tkm. Öljypohjaa ei ole avattu. Se että koneesi on avattu on hyvä juttu. Jos se oli kovin karstainen sisältä, silloin on syytä olla varovaisempi. Tuo meidän auto oli esimerkiksi venttiilikopan sisältä ihan puhdas ja karstaton. Siksi en ole öljypohjaa viitsinyt avata. 9-3:n koneen avasin, kun söi öljyä. Karstaa oli öljypohjassa ja niin myös lohkon sisäpinnoilla, jakopään kopan sisäpinnoilla ja venttiilikopassa. Nämä on niin yksilöitä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Bäri01
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Viesti Kirjoittaja Bäri01 »

Mertmi kirjoitti:
Pe Kesä 16, 2023 19:45
Eihän näitä voi mitenkään tietää. Meidän 9-5:n konvertoin viinalle ja sillä on ajettu pian 10 vuotta ja nyt jo yli 200tkm. Öljypohjaa ei ole avattu. Se että koneesi on avattu on hyvä juttu. Jos se oli kovin karstainen sisältä, silloin on syytä olla varovaisempi. Tuo meidän auto oli esimerkiksi venttiilikopan sisältä ihan puhdas ja karstaton. Siksi en ole öljypohjaa viitsinyt avata. 9-3:n koneen avasin, kun söi öljyä. Karstaa oli öljypohjassa ja niin myös lohkon sisäpinnoilla, jakopään kopan sisäpinnoilla ja venttiilikopassa. Nämä on niin yksilöitä...
Enpä luottaisi tuohonkaan, oma venakoppa oli auki edellisessä autossa ja oli todella puhtaan näköinen, alle 15tkm siitä ja öljynpaine valo alkoi vilkkumaan ja sihti oli tukkeutunut.
MB
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No sitä yritin sanoa, että ei voi tietää. Ite olen riskillä ajanut viinoituksen jälkeen 200tkm. Taidan jatkaa samalla riskillä. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin