Mulla on ollut huonoa säkää pumppujen kanssa. 9-5 Aero päivitettiin etanolille noin 130 tkm sitten ja vain kaksi kertaa olen tankannut bensaa.
Ensin kuoli DW200. Sitten kuoli Aeroflow. Seuraavaksi kuoli Henko. Nyt on ollut viimeiset reilu 80 tkm Walbro ja vielä toimii. Pari kertaa on suodatinkin vaihdettu ja mielenkiinnosta avasinkin suodattimen. Ei näyttänyt kovin pahalta. Polttoaineen paineensäädin on 4 bar ja ahdot reilun barin.
Tumtum kirjoitti:AEMin 320lph E85 speksattu pumppu on myös luotettava peli viinan kanssa läträtessä
Näin on. Elokuussa 2014 asennettu, noin 80 000 kilsaa etanolilla ja matka jatkuu
Eihän tuo mikään kova lukema ole, mutta todella vähän löytyy raporttia AEM:n porsimisista foorumin keskusteluissa. Näitä on käsittääkseni käytössä kuitenkin aika paljon.
100 tkm kesti tuo yllä kehuttu AEM. Nyt tilalla Walbron orkkis ja matka jatkuu...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Tumtum kirjoitti:AEMin 320lph E85 speksattu pumppu on myös luotettava peli viinan kanssa läträtessä
Näin on. Elokuussa 2014 asennettu, noin 80 000 kilsaa etanolilla ja matka jatkuu
Eihän tuo mikään kova lukema ole, mutta todella vähän löytyy raporttia AEM:n porsimisista foorumin keskusteluissa. Näitä on käsittääkseni käytössä kuitenkin aika paljon.
100 tkm kesti tuo yllä kehuttu AEM. Nyt tilalla Walbron orkkis ja matka jatkuu...
No höh, pitääpä tarkistaa takakontissa lojuneen varapumpun kunto ja asennustarvikkeiden tallellaolo
120 tkm matkan verran on AEM nyt pumpannut lähestulkoon pelkkää viinaa. Kuoliko sulla AEM laakista, vai varoitteliko mitenkään?
Näin on. Elokuussa 2014 asennettu, noin 80 000 kilsaa etanolilla ja matka jatkuu
Eihän tuo mikään kova lukema ole, mutta todella vähän löytyy raporttia AEM:n porsimisista foorumin keskusteluissa. Näitä on käsittääkseni käytössä kuitenkin aika paljon.
100 tkm kesti tuo yllä kehuttu AEM. Nyt tilalla Walbron orkkis ja matka jatkuu...
No höh, pitääpä tarkistaa takakontissa lojuneen varapumpun kunto ja asennustarvikkeiden tallellaolo
120 tkm matkan verran on AEM nyt pumpannut lähestulkoon pelkkää viinaa. Kuoliko sulla AEM laakista, vai varoitteliko mitenkään?
22 vuotta vanha Nissan Almera ja alkuperäisellä pumpulla ajettu 150tkm RE85:llä.
Tosin viime aikona on mennyt bensaa, kun on nyt poikkeuksellisen halpaa.
Näin on. Elokuussa 2014 asennettu, noin 80 000 kilsaa etanolilla ja matka jatkuu
Eihän tuo mikään kova lukema ole, mutta todella vähän löytyy raporttia AEM:n porsimisista foorumin keskusteluissa. Näitä on käsittääkseni käytössä kuitenkin aika paljon.
100 tkm kesti tuo yllä kehuttu AEM. Nyt tilalla Walbron orkkis ja matka jatkuu...
No höh, pitääpä tarkistaa takakontissa lojuneen varapumpun kunto ja asennustarvikkeiden tallellaolo
120 tkm matkan verran on AEM nyt pumpannut lähestulkoon pelkkää viinaa. Kuoliko sulla AEM laakista, vai varoitteliko mitenkään?
Ei ollut äkkikuolema - kopistelemalla sain vielä pumpun käyntiin, jonka jälkeen saattoi toimia moitteetta taas muutaman päivän. Ajossa
näytti toimivan normaalisti.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Täällä meni kokeiluun sigun aeroon walbron gst302 E85 pumppu. Etanolilla tulee todennäköisesti ajettua ainoastaan. Finjectorilta tilasin cohlinen 2240 letkun ja parin aba-liittimen kera. Syy miksi päädyin tähän pumppuun oli orkkispumpun kanssa samat fyysiset mitat. Piuhojen päihin tarvi liittimet vaihtaa.
Bensapumppu lopetti toimintansa lokakuussa ja Kangasalan Mekonomen vaihtoi sinne jonkun toimivan vehkeen. No ei toiminut kuin 2,5kk. Eilen loppui bensan saanti kauppareissun jälkeen. Ei kai etanoli tässä ajassa ja parin tuhannen km ajon jälkeen ehdi tuhoa tekemään?
Saab elää muistoissa. Sähköhärpätin kulkupelinä nykyään.
Ehtii hyvinkin, jos polttoainepumppu ei sovi etanolille. Itellä NG93:ssa Boschin pumppu, jonka edellinen omistaja oli laittanut kesti vajaa 5tkm etanolia.
Näinhän siinä kävi. Mekonomenilla oli tieto siitä mitä tankista löytyy, mutta silti laittoivat tarjolla olevista kahdesta vaihtoehdosta sen pumpun, joka ei viinaa kestä. Varaosatakuulla sain uuden pumpun saappiin ja taas mennään. Hinauksen jouduin itse maksamaan.
Saab elää muistoissa. Sähköhärpätin kulkupelinä nykyään.
Mistä olette tilanneet aitoja toimiviksi todettuja Walbron 255 pumppuja? Hajosi alkuperäinen(252tkm) lomareissulla ja joutui tarvikepumpun laittamaan tilalle että päästiin kotia. Tuo aitohan ilmeisesti kestää etanolia hyvin?
Onko teillä niin kovat viripelit tai suunnitelmat tehdä sellaiset, että tarvitaan noin suurituottoinen pumppu? Koska en oikein näe muutoin syytä panostaa noin suuriin litroihin tunnissa.