1. MIstä saa hankittua Etanolin/ RE85 uppoasennusta kestävää pa-letkua ? eli teollisuus Etrasta hommattu "etanolia kestävä" pa-letku sulaa ja tahmaten tukkii imusihtiä, ym. polttoainetankissa pa-pumpussa uppoasennettuna etanoliin.
eli vissiin kestää sisäistä etanolia, muttei upotusta siihen.
olisko joku wurth/ tms. parempaa.. mistähän lähtis kyselemään ?
2. Mistä sais kohtuu hintaan hommattua kuitutäytteisen/ vastaavan pa- suodattumen paperisen tilalle. kun etanolilla ajettaessa kondensoitunut vesi tukkii paperisen virtausta.. ?
Vaikkapa finjectorilta saa cohlinen re85 letkua ja noil kaikenlaisia suodattimiakin joista voi yrittää löytää.
Omaan otin noilta pumpun, letkua, klemmarit ja tuli myös sopiva suodatinkin mukana.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Procarilta sain viimeksi ko.letkua.
Ja kun tankki otettiin alas vuoden jälkeen,letkut olivat priimakunnossa.
RE85 turbiinipumppu ei ollut priimakunnossa.
Tein muuten itse uudet PA putket pumpulle, entiset putket halki ja uudet JAP-10 putkesta uudet tilalle.
Lämmittämällä tuo putki taipuu, taivuttamisen pitää tapahtua rauhallisesti, ei yhdellä kertaa.
Ja ainevahvuus on sen verran hyvä että kestää työntää siihen pumpun ja t-yhteen karalle lämmittämisen jälkeen.
Alkuperäisessä putkessa ainevahvuus on n.1mm, ja tuo tuppaa menemään luttuun lämmityksen yhteydessä.
kestääkö toi JAP-nailonjarruputki tankissa uppoasennettuna etanoliin/ RE85?
Ymmärsinkö oikein, että olit korvannyt ym. tuotteella kokonaan orkkikset mustat pvc- muoviset polttoainelinjan putket, jotka menee myös pa-suodattimelle asti? eli et siis ole vetänyt sisäkkeitä vanhoihin putkiin?
mulla meinaan halkes pa-suodattimen vaihdon yhteydessä kyseinen tankista pa-suodattimelle tuleva pvc-putki pituuttain. tämän 'HÄRÖ' korjasin vetämällä päälle pa-kumiletkua.. eli varmaan tarttis vetää uutta putkee, muttei jaksais irrottaa tankkia.
PA ( JAP ) Putki kestää etanoliin upotuksen.
Kyllä korvasin kaikki pa putket uusilla pa ( JAP ) putkilla.
Letkua ei tullut sentin senttiä tankkiin.
Ja muistaakseni puhaltimen lämpötila oli luokkaa 170-180°C
Ja taivuttelin putkea pyöreätä lestiä vasten.
Saman näkönen tuli myös oman pumpun putkista kuin kuvassa, tosin vähän loivemmalla mutkalla.
Mutta hyvin se sinne mahtui. https://productimages.biltema.com/v1/im ... _xxl_1.jpg
Cohlinen letku on kestänyt ämpärissä kohta 10 vuotta. Näissä letkuja koskevissa asioissa kannattaa muistaa se, että etanolin tai bensiinin kestävä letku ei tarkoita sitä, että se olisi upotuksen bensiiniin tai etanoliin kestävää. Eli vinkiksi se, että pitää olla upotuksen kestävää, että se siellä ämpärissä kestää, eli pintapuolen täytyy myös kestää polttoainetta. Monet polttoaineletkut kestävät vain sisäpuolelta polttoaineita, jonka vuoksi ne sulavat siellä polttoaineen seassa ja tästä syystä upotuksen kestävät letkut maksavat tyypillisesti melko paljon enemmän kuin vain sisäpuolelta polttoainetta kestävät.