E85 Ja OG satku

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Padesukka
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 12:11

E85 Ja OG satku

Viesti Kirjoittaja Padesukka »

Kesäksi ois tarkotus alkaa juottaan e85 Saabille. Tarvis vinkejä miten säätäis helpoiten sykän ja mitkä suuttimet on sopivat? Tarviiko pumppuun koskea?
Ilmeisesti 50% seoksella pysyy ajeleen ilman muutoksia mutta oishan se liian helppoa...
Hanna T
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Huhti 21, 2019 08:30

Re: E85 Ja OG satku

Viesti Kirjoittaja Hanna T »

Olen miettinyt tosi tarkoituksella og 900 vm - 92. Mahtaako kulkea bioetanolilla?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5246
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: E85 Ja OG satku

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Riippuu paljonko tuohon viinan juottamisen valmisteluun haluaa käyttää rahaa.
LH-jet ja lucas onnistunee softamuutokset helpohkosti myös isommille suuttimille. Kannattaa kysyä jcarlsonilta näistä.
K-jetillisen tai kaasarillisen "konversion" unohtaisin, ehkä 50/50 seoksella voi toimia sellaisenaan.

Jos sytytys on EZK, niin sen säätäminen on hankalampi tapaus, ei onnistu virranjakajaa pyörittelemällä.

Yksi vaihtoehto on tehdä trionic5-konversio, jolloin etanolista saadaan suunnilleen kaikki hyöty irti. Tämä tosin fiksuinta turbollisissa, mutta toimii vaparissakin. Tämä toki vaatii aikaa, rahaa ja taitoakin, jos itse toteuttaa. Valmis muutossarjakin on saatavilla ulkomailta, mutta ei ole hetken homma senkään asennus.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin