Etanoli ja pakkanen
Etanoli ja pakkanen
Olen ajanut ysikolmostani vm. 2001 jo useita vuosia etanolilla ilman ongelmia. Tänä talvena kovien pakkasten tultua auto kyllä on käynnistynyt ensi väännöllä mutta on jäänyt käymään epätasaisesti, ikään kuin kolmella sylinterillä putputtaen. Vikavalo ei ole syttynyt, koodeja ei ole tullut eikä SID näyttänyt misfirejä. Kun moottori on ruvennut olemaan käyntilämmin, käyntikin on tasaantunut. Kokeeksi olen tankannut pari kertaa bensaa, ja silloin käynti on ollut startista lähtien tasaista. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, ja mistä huono käynti kylmänä etanolilla voisi johtua?
Re: Etanoli ja pakkanen
Vanha sytytyskasetti, huonot tulpat ja vanha ilmamassamittari. Tuossa alkuunsa listaa. Muiden syiden arvailuihin auttaisi jos näkisi polttoaineen syötön sopeutusarvot, viittaako ilmavuotoihin tai lambdan vanhenemiseen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Etanoli ja pakkanen
Mulla vastaavaa käytöstä välillä, ainoa mahdollinen syy itsellä noista vanha kasetti, lambda-anturikin äskettäin uusittu. Oletko lämmittänyt koneen lohkolämppärillä parin tunnin ajan ennen starttia vai tylysti vain ”raakana” käyntiin?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA