tiaipe kirjoitti:
PCS:llä Riku kertoili, että jotkut on Isojoen Konehallista noita evapin takaiskuja tilailleet....mahtaiskohan jollain olla suoraan numeroa tms noille niin voisi purkamatta tilailla uudet ja sitten vasta vaihtaa? Mahtaiskohan tossa toimia ihan polttoaineen takaiskut vai onkohan liian kankeita?
Saakos noita volkkari liikkeistä vai kannattaako tilata tuolta. Miten olisi sitten kimppatilaus?
Hain tuossa pari takaiskua suoraan Volkkarilta ja maksoi 24 euroa kappale! Huhhahei..
Onko nämä takaiskut niinhin letkuihin mitkä kulkee 9-5 siinä vasemman lokarin päällä ja on eristetty. Varsin hankalassa paikassa?Pitää varmistaa kun ei ole varma.
Lienee sama homma kuin noitten moottorinpesuaineiden kanssa. Jos niiden mainoksia lukee niin saa kuvan ettei ole mahdollista auton toimia ilman niitä. Bensaahan siellä on talviaikaan neljännes joka tapauksessa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu kirjoitti:Lienee sama homma kuin noitten moottorinpesuaineiden kanssa. Jos niiden mainoksia lukee niin saa kuvan ettei ole mahdollista auton toimia ilman niitä. Bensaahan siellä on talviaikaan neljännes joka tapauksessa.
Ahaa, siis onko E85:stä olemassa ns. talvilaatu kuten diisselissä???
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
ST1:sen RE85:sen kohdalla olen ymmärtänyt että talvellakin olisi väh. 80% etanolia.
*RE85 sisältää 80-85% bioetanolia. Laskurin luvut on laskettu 80% pitoisuudella. Etanolin alhaisemmasta energiasisällöstä johtuen kulutuksen kasvuksi on arvioitu 30%. http://st1.fi/index.php?id=2798
Onkohan kellään ihan Flexifuelin käyttöohjekirjaa josta voisi luntata tämän "tankkaa välillä bensaa" asian tarkan sanamuodon, jos moista siellä edes on?
Rafu kirjoitti:Talvella on oikeasti 75% etanolia.
Viimeksi muokannut Passi, To Helmi 23, 2012 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
<10tkm välein öljynvaihdot ja bensaa kerran vuosineljänneksessä niin aika lähellä lienee totuutta, ainakin minun mielestä, tässä asiassa.
Noita lisäaineita voi lorottaa tankkiin sen minkä kerkeää, mitään hyötyä niistä en usko olevan. Jos siellä jotain paskaa on niin eiköhän se Etanoli ne luiruta pois, ja jos on happoa joka huuhtelisi Etanolin mahdollisesti aiheuttamat hapettumat, niin ei voi olla tervettä millekkään järjestelmälle.
Saab.96 kirjoitti:
Rafu kirjoitti:Talvella on oikeasti 75% etanolia.
Okei! se selittää sen ettei ajotietokoneen % luku noussu sinne 85% asti!
Mites kesällä? olisiko fiksua toisinaan laittaa tota lisäainetta jos ajaa jatkuvasti pelkällä etanolilla?
WIS:stä löytyy suositus ajaa silloin tällöin bensalla, etenkin jos esiintyy käyntihäiriöitä (suutinten tukkeutumista). Ei ole tässä sitä nyt saatavilla että voisi coypastea.
Suomen RE85 pitäisi olla talvellakin täydellä etanolipitoisuudella, mutta ehkä noiden isobutanolin ja butaanin osuutta kasvatetaan jotta höyrystyminen olisi parempaa. Oktaaniluku ei pitäisi siitä ainakaan heiketä, molemmillahan se on hyvin korkea.
Ruotsissa E85 on eri tavaraa ja siellä käytetään "talvilaatua". Suomen RE85:n paremmuus tulee mielestäni aika hyvin esille parempana tasalaatuisuutena sekä ongelmattomina kylmästarteilla (-25C heittämällä)..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Haparannasta saatavaa E85 käytetty yli kolme vuotta. Saab toimii ok! Polttoainelämmitin silloin tällöin ei käynnisty. Sen, ongelman korjaa laittamalla bensaa (V-power) tankkiin. Re 85 ei ole kokemuksia
Ollaan hieman saabin verstas poikien kanssa tiedusteltu täällä mitä E85 sisältää? ST1 antoi vastauksen, että Metyylitertiääributyylieetteriä eli MTBE, isobutanol ja nämä ovat ne ainoat lisäaineet tänään ja polttoaine on samaa niin kesällä kuin talvellakin.
Siis poistettu eri luokkaiset aineet kesä kontra talvi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.