9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

aero kirjoitti:Se turboversio
Itse olen jo niin syvällä sairaudessa että jos saabeista puhutaan niin se vaparihan on se "versio".
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Minuteman kirjoitti:Ja samalla saatat saada kilpailijoita tajuamatta itse "kilpailevasi". Nääs keppivaihteet ja tavallisen monttu-auki-almeerakuskin refleksit, sekä ärsykkeenään edeltä "kaahaava" automaattipeli.. :lol:
Joo. Kun on sopivasti pitoa, pääsee turbo-automaatti -yhdistelmällä korttelin päähän siinä ajassa kun almeerakuski vielä ihmettelee missä kohtaa se kytkin taas ottikaan kiinni... :lol:

Eikä tosiaan tarvitse painaa kaasua mitenkään reilusti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
aero
-
Viestit: 8752
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja aero »

Minuteman kirjoitti:Itse olen jo niin syvällä sairaudessa että jos saabeista puhutaan niin se vaparihan on se "versio".
Mä oonkin nörtti, versio se on se oikeakin versio :D.
Mawerick kirjoitti:Joo. Kun on sopivasti pitoa, pääsee turbo-automaatti -yhdistelmällä korttelin päähän siinä ajassa kun almeerakuski vielä ihmettelee missä kohtaa se kytkin taas ottikaan kiinni... :lol:
Ei siihen tarvita edes turboa eikä automaattia, vaikka niillä luonnostaan helposti nopea lähtö tuleekin. Kun on sen verran hereillä, että nostaa jarrua ja/tai kytkintä ennenkö valot vaihtuu vihreältä keltaiselle, on jo hyvillä kirjoilla ja jos ajoittaa tuon toiminnan lähemmäs sitä hetkeä kun valot vaihtuu keltaiselta vihreälle, on jo lähes varma kaahar*khöh*voittaja.

Edit: ylläoleva teksti on ilmeisesti hieman epäselvästi kirjoitettu, se on tarkoitettu aika karrikoivaksi. Useimmat niistä kaaharia ihmettelevistä, mainituista Almera -kuskeista siis lähinnä "nukkuu" siinä valoissa eikä vaan lähde liikkeelle vihreän vaihtuessa. Jos on sen verran hereillä että seuraa valoja ja lähtee liikkeelle vihreän syttyessä, on suorastaan harmittavan todennäköisesti ekana risteyksen tuolla puolen, vaikka alla olisi litranen micra, jossa kytkin luistaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

aero kirjoitti:Jos on sen verran hereillä että seuraa valoja ja lähtee liikkeelle vihreän syttyessä, on suorastaan harmittavan todennäköisesti ekana risteyksen tuolla puolen, vaikka alla olisi litranen micra, jossa kytkin luistaa.
Ilmiö ei ole ainoastaan risteyksistä/valoista tms. (paikaltaan) lähteminen. Tuntuu tuo kiihdyttäminen olevan monille melekonen mörkö, kun vauhdin kerääminen kestää ja kestää. Tai ehkä toi 1,2 litranen 60 heppanen fiude on vaan sen verran ferraarin sukua, että tehoa on reservissä raakasti liikaa ja siksi tulee koko ajan jengiä perä edellä vastaan, saa olla kiihdytyskaistoilla himmailemassa, polttaa päreensä siihen edellä menevien tahmaiseen kiihdyttämiseen jos useampi auto ohittaa jtn traktoria tms...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tonttu-ukko
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 21:09
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja tonttu-ukko »

Voikos tuon biopower-päivityksen tehdä jos haluaa säilyttää auton matalapaineisena? Tehot silloin 150 hv?
9-5 2,3t Vector -06

#4971
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Voihan sen niinkin tehdä, tehot ja vääntö pikkasen voi nousta mutta eipä kukaan ole käynyt dynottamassa vielä tuota yhdistelmää.
Jos siis tarkoitit tonnarin matalapainetta, siihenhän ei varsinaisesti biopower softaa saa vaan yksipolttoainemuutokset siten että E85 kelpaa pelkällä softapäivityksellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tonttu-ukko
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 21:09
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja tonttu-ukko »

Joo tuota allekirjoituksen kulkinetta. Lähinnä aattelin että kestäs vielä tuo pikkukytkin. Toisaalta kohta varmaan kytkinremontti eessä kun kilometrejä 237tkm. Eikä se lisäteho tietenkään pahaa tekis jos täyspaineiseks muuttas.. :)
9-5 2,3t Vector -06

#4971
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

tonttu-ukko kirjoitti:Joo tuota allekirjoituksen kulkinetta. Lähinnä aattelin että kestäs vielä tuo pikkukytkin. Toisaalta kohta varmaan kytkinremontti eessä kun kilometrejä 237tkm. Eikä se lisäteho tietenkään pahaa tekis jos täyspaineiseks muuttas.. :)
ja sit sanoo kytkin moro! ;8) mut sen saa laitettu
Sobrealimentación es la ostia.
Krisu79
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2011 18:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Krisu79 »

Mä otin tänään omaan tonnariini ekan kerran tuota 85 ja toimii hyvin kun säädätin sytkää sen myötä ja lähtee kylmänäkin hyvin käyntiin ja huomasin et lähtee paremmin muutenkin käyntiin paremmin kuin bensalla.

Autoni on vm:88 2.0 tic automaatti katilla varustettuna.
Movetron
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Movetron »

Minuteman kirjoitti:Ja tokihan on sitten ne -93 2,3T:t pitkälohkolla mutta jo ensimmäisellä 5.2 Trionicilla (myöhempi "lyhytlohko" siis versio5.5), jotka ovat myös muutettavissa RE85:lle.

Pitkälohkoja en kyllä omien sekä ropaamieni kokemusten perusteella suosittele kenellekään, etenkään kylmiltäänpolkijoille.. :wink:
Nyt maistuu kuitti :lol:
fxtri
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2012 12:46

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja fxtri »

Minuteman kirjoitti:Ja tokihan on sitten ne -93 2,3T:t pitkälohkolla mutta jo ensimmäisellä 5.2 Trionicilla (myöhempi "lyhytlohko" siis versio5.5), jotka ovat myös muutettavissa RE85:lle.

Pitkälohkoja en kyllä omien sekä ropaamieni kokemusten perusteella suosittele kenellekään, etenkään kylmiltäänpolkijoille.. :wink:
Tuollainen -93 2.3T pitkälohko tuli pari viikkoa sitten muunnettua RE85:lle vesa67:n pajalla. Siitä tuli "flexifuel", eli alkuperäinen 5.2 boksi takakonttiin mahdollisia bensa-ajeluita varten ja "uuteen" 5.5 boksiin etanoliviritykset, toki 5.2 softalla :wink:

Onko pitkälohkossa jotain erityistä varottavaa juuri kylmiltään poljettaessa?
Tuo on ollut uudesta saakka, ja ehkä on tullut varovasti poljettua, ainakin kylmänä, kun ei ole vielä hajonnut. Kilometrejäkään ei ole kyllä vielä kovin paljoa...
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei mitään autoa kannata polkea kylmänä, luulisi sen jo järkikin sanovan :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Tuollainen -93 2.3T pitkälohko tuli pari viikkoa sitten muunnettua RE85:lle vesa67:n pajalla. Siitä tuli "flexifuel", eli alkuperäinen 5.2 boksi takakonttiin mahdollisia bensa-ajeluita varten ja "uuteen" 5.5 boksiin etanoliviritykset, toki 5.2 softalla :wink:
Ihan mielenkiinnon heräämisen takia kysyisin, että miten on homma toiminut?
Käynnistyykö aamulla? Tuntuuko ajossa mitenkään? Mitä tuli muutos maksamaan?

Itselläni -93 Griffin, siis 2.3T, jonka voisi softata myös sopivaksi RE85:selle.
Kannattaisiko ostaa ylimääräinen boksi?
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Coltti kirjoitti:Ei mitään autoa kannata polkea kylmänä, luulisi sen jo järkikin sanovan :).
Itse olen ihan "ylitarkka" tämän kanssa, ajan pappatyyliin kunnes vähän roikkuva neula on noussut sinne vajaaseen puoleen väliin...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
fxtri
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2012 12:46

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja fxtri »

XJ-JJJ kirjoitti:
Tuollainen -93 2.3T pitkälohko tuli pari viikkoa sitten muunnettua RE85:lle vesa67:n pajalla. Siitä tuli "flexifuel", eli alkuperäinen 5.2 boksi takakonttiin mahdollisia bensa-ajeluita varten ja "uuteen" 5.5 boksiin etanoliviritykset, toki 5.2 softalla :wink:
Ihan mielenkiinnon heräämisen takia kysyisin, että miten on homma toiminut?
Käynnistyykö aamulla? Tuntuuko ajossa mitenkään? Mitä tuli muutos maksamaan?

Itselläni -93 Griffin, siis 2.3T, jonka voisi softata myös sopivaksi RE85:selle.
Kannattaisiko ostaa ylimääräinen boksi?
Hyvin on toiminut, tosin pientä säätöä kaipaisi vielä puolilämpimänä käynnistykseen. Muutaman kerran on sammunut tuolloin käynnistyksen jälkeen. Tilanne parani, kun otettiin vielä jcarlsonin uusimmat viritykset käyttöön, mutta 9000 käyttöön ne vaatisi vielä hiukan säätöä puolilämpimällä alueella, ne kun oli 9-3 T5:een optimoitu.
Kylmänä lähtee kyllä hyvin käyntiin.

Ajossa tuntuu huomattavasti parempana alavääntönä, siinä 1000-1500 kierrosta. Alunperin noilla kierroksilla tuli helposti värinöitä, kun hiukan lisäsi kaasua, mutta ei enää.

Vääntöä ja teho tuli kyllä muutenkin rutkasti lisää, kun lisättiin samalla stage1 viritys. Täytyy vaan nyt vielä vähän enemmän varoa, ettei hajota paikkoja, varsinkaan kylmänä. Mutta tuntuu tuosta lisätehosta olevan iloa, vaikkei sitä pedaalia siellä pohjassa kovin usein käyttäisikään.

Itse halusin säilyttää alkuperäisen boxin varmuuden vuoksi, en tiedä tuleeko koskaan laitettua paikalleen bensa-ajelun takia. Toisaalta teki mieli kokeilla tuota 5.5 boxin sopivuutta, nuo 5.2 boxit on vähän vaikeammin saatavilla, varsinkin Suomen romuttamoilta.
Vastaa Viestiin