9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
XJ-JJJ
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 13:30
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja XJ-JJJ »

Oletko kulutusta seurannut yhtään? Mitä EDU kertoo keskikulutukseksi kun ajelee RE85:sella?
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
fxtri
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2012 12:46

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja fxtri »

XJ-JJJ kirjoitti:Oletko kulutusta seurannut yhtään? Mitä EDU kertoo keskikulutukseksi kun ajelee RE85:sella?
Vähän aikaista sanoa tarkempaa tilastoa, mutta karkeasti ottaen bensalla pyöri n. 9 litran tuntumassa, nyt RE85:lla 11 paikkeilla.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Noin 8tkm matkalta todellinen 11,5. Varmaan alle puolet matka-ajoa. Harmittaa kun ei tullu bensalla seurattua koskaan pidemmälti, ei pysty erosta sanomaan paljoa.
M97CSB234EFM57001 RE85
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Nyt n. 500 km takana RE85 softalla. Tankkauksen yhteydessä laskettu kulutus 10,7 l, bensalla samanlaiset ajot n. 8 l.
Hyvin kulkee ja käynnistyy sekä kylmänä että lämpimänä. Ei mitään moitittavaa.
9-5 Aero Wagon A -03
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

XJ-JJJ kirjoitti:Oletko kulutusta seurannut yhtään? Mitä EDU kertoo keskikulutukseksi kun ajelee RE85:sella?
Erään paikallisen saabistin 2.0t 9000 -98 manuaali laitettiin E85 softa sisään viikko sitten ja Pääsiäisen menoliikenteessä matkakulutus Tampere - Lappland navigaattorin etäisyysmittauksella ja tankkaukseen perustuvalla täydennyksellä 8,5L/100km . Keskinopeus 82 km/h
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Alle ysin alkaa olee jo pihit lukemat. Oliko puhdasta kasivitosta?
M97CSB234EFM57001 RE85
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Äsken otin ensimmäisen tankillisen etanolia. 60 litraa meni, oli jonkin verran bensaa pohjalla. Pitää seurata kulutusta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

ysikoo kirjoitti:Alle ysin alkaa olee jo pihit lukemat. Oliko puhdasta kasivitosta?
No sitähän ei tiedä mitä suhdetta tankkauspistoolista tulee mutta kyllähän tuo lukema on aika vaikuttava.
Sen olen huomannut että lämpimällä koneella lennosta nollaamalla ysiin pääsee T5 kolkilla SIDin näyttämän mukaan talvirajoituksilla. ko. SIDin näyttämä tässä tapauksessa on todettu tankkausten yhteydessä yllättävän tarkaksi silloin kun keskiarvoksi on tullut 10-11L välissä olevat lukemat.
Suuttimissa vs. SIDin algoritmissa on epälineaarisuutta todella pienillä suutinajoilla, bensalla ajaessa kun SID näyttää 6,5L/100km niin totuus on luokkaa 7,2-7,3
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mawerick kirjoitti:Äsken otin ensimmäisen tankillisen etanolia. 60 litraa meni, oli jonkin verran bensaa pohjalla. Pitää seurata kulutusta.
Mäntsälä-Espoo-Messukeskus-Espoo-Hyvinkää-Mäntsälä-Lahti, EDU näyttää tasan 13 litran kulutusta. Mitenkään ei hissuteltu, rajoitus+kymppi todellista käytännössä koko ajan, välillä enemmänkin. Bensaa olisi mennyt varmaan reilun kympin verran tolla lenkillä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Tarkotin puhtaalla lähinnä sitä, että se pienikin määrä bensaa pohjalla vaikuttaa aika pitkään. Itsekin ihmettelin jotain reilun kasin kulutusta vaikka oli jo useampi melkein täysi tankillinen kulunut viinaa. Pitääpä muuten kalibroida mittari gepsiä vasten..

http://www.iltasanomat.fi/autot/jos-tan ... 74913.html

Taas tätä, hui kauhia :)
M97CSB234EFM57001 RE85
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ysikoo kirjoitti:Tarkotin puhtaalla lähinnä sitä, että se pienikin määrä bensaa pohjalla vaikuttaa aika pitkään. Itsekin ihmettelin jotain reilun kasin kulutusta vaikka oli jo useampi melkein täysi tankillinen kulunut viinaa. Pitääpä muuten kalibroida mittari gepsiä vasten..
Tosi säästäjä sitten laskee hinnaltaan edullisimman seossuhteen jos pienikin määrä bensaa pienentää kulutusta merkittävästi.
Juuseri
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 14:07

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Juuseri »

Täällä aiemmin puhuttiin että vm 94--> eteenpäin olisi helppo toteuttaa e85 muunnos. No entä näihin vanhempiin? esim -92 2.3i?
Saab 9000 2.3i -92
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Riippuu minkä helpoksi määrittelee. Softaa on noihin turha alkaa opetella puukottamaan, bensapaineen tai suuttimien kasvattaminen ja lämpimät kelit tai sitten noita huijausbokseja kokeilemalla vois päästä johonkin tulokseen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Juuseri
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 14:07

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Juuseri »

Ilmeisesti tarkoitat huijausbokseilla noita Flexfuel, Bioadapter jne? No jos tuollaisen hommaa niin tarviiko siinä muuta vaihdella? Valmistajien mukaan ei, mutta luotan enemmän foorumin asiantuntemukseen.
Saab 9000 2.3i -92
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Minuteman kirjoitti:Ja tokihan on sitten ne -93 2,3T:t pitkälohkolla mutta jo ensimmäisellä 5.2 Trionicilla (myöhempi "lyhytlohko" siis versio5.5), jotka ovat myös muutettavissa RE85:lle.

Pitkälohkoja en kyllä omien sekä ropaamieni kokemusten perusteella suosittele kenellekään, etenkään kylmiltäänpolkijoille.. :wink:
fxtri kirjoitti:Tuollainen -93 2.3T pitkälohko tuli pari viikkoa sitten muunnettua RE85:lle vesa67:n pajalla. Siitä tuli "flexifuel", eli alkuperäinen 5.2 boksi takakonttiin mahdollisia bensa-ajeluita varten ja "uuteen" 5.5 boksiin etanoliviritykset, toki 5.2 softalla :wink:

Onko pitkälohkossa jotain erityistä varottavaa juuri kylmiltään poljettaessa?
Tuo on ollut uudesta saakka, ja ehkä on tullut varovasti poljettua, ainakin kylmänä, kun ei ole vielä hajonnut. Kilometrejäkään ei ole kyllä vielä kovin paljoa...
http://www.blocket.se/lund/Saab_9000_cs ... ?ca=11&w=3
Tämä on siis ilmeisesti pitkälohko trionic 5.2:lla? Kertokaas nyt, kaivaako tuollaisen ostamalla verta nenästään vai olisiko se tiettyä varovaisuutta noudattaen ihan toimiva ratkaisu? :D Hintataso ja verot ovat ratkaisevasti alempana verrattuna uudempiin...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin