Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Tero »

Itsekin juuri siirtynyt e85 käyttöön... Meinasin vaihdella bensansuodattimen muutaman tankillisen jälkeen. Ilmeisesti muuten voi huoletta ajella viinalla? Autoon tehty täydellinen moottoriremppa n. 15tkm sitten (männät, laakerit yms). Ei varmaan tarvii pelätä, että karsta tukkis sihdin ihan lähiaikoina? :roll:
Saab 9-5 Aero -00
ijutsin
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Maalis 22, 2012 10:01

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja ijutsin »

Päivää Naantalista!
Keneltähän saisi RE85 softan päivitystä (ja ehkä hieman tietoa että onnistuuko) Turun seudulla. Kyseessä 9-5 2,0t SE -00 (johon vaihdettiin moottori 1kk sitten).
-Kiitos-
Northern_Cruiser
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Northern_Cruiser »

Laiskana en jaksa lukea koko aluetta läpi, niin kysytään nyt suoraan; mitä kaikkea tuohon e85 konversioon tarvitaan? Onnistuuko ilman isoja säätöjä tuohon meikäläisen 2.3t Ecopoweriin? Kellään ei ilmeisesti ole ongelmia ollut tuon systeemin kanssa?

Eli yhteenveto; tarvittavat osat&muutokset, kannattavuus (30tkm/vuosi) "voittoa" ?€/1000km?

:saab:
Saab 9-3 2.0t "Jubilee"
Ex: Saab 9-5 2.3T Vector, Stage1
Ex: Saab 900
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Tuolla toisella foorumilla eräs pitkän linjan Saabisti on sanojensa mukaan ajellut softatulla versiolla kolme vuotta ilman ongelmia. Ja ajo 100%:sti pelkkää E85.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Northern_Cruiser kirjoitti:Laiskana en jaksa lukea koko aluetta läpi, niin kysytään nyt suoraan; mitä kaikkea tuohon e85 konversioon tarvitaan? Onnistuuko ilman isoja säätöjä tuohon meikäläisen 2.3t Ecopoweriin? Kellään ei ilmeisesti ole ongelmia ollut tuon systeemin kanssa?

Eli yhteenveto; tarvittavat osat&muutokset, kannattavuus (30tkm/vuosi) "voittoa" ?€/1000km?

:saab:
Laiskana ei jaksa kirjoittaa uudelleen mitä pari sivua aiemmin on jo kirjoitettu.
Ongelmia saattaa tulla jos ei vaihda ekan tankillisen jälkeen öljyjä, polttoaineen suodatinta ja mahdollisesti jopa puhdista öljysihtiä
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
lex
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 08:20

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja lex »

Itseäkin kiinnostaisi tuo RE85 käytön mahdollistava softa ja tyhmä kai olisin jos ei kiinnostaisi nykyisillä bensahinnoilla. Jos joku tietää Turun seudulla kuka pystyisi ja olisi valmis tuon päivityksen tekemään niin voi laittaa viestiä. Kiitoksia

PS. Miten käy aiemmin laitetun tehonlisäys softan kanssa, jyrääkö tämä sen kautta asetetut tehot ja palautuvat samoiksi kuin tehtaalta tullessa vai onko tällä sinällään mitään vaikutusta noihin asetuksiin?

95 2002 2.3t
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja suorsa »

lex kirjoitti:PS. Miten käy aiemmin laitetun tehonlisäys softan kanssa, jyrääkö tämä sen kautta asetetut tehot ja palautuvat samoiksi kuin tehtaalta tullessa vai onko tällä sinällään mitään vaikutusta noihin asetuksiin?
Vanha softa menee (biopower-)päivityksessä, mutta biopower-softaan saa tarvittaessa uudet ja uljaammat käppyrät. Turun seudulta en tiedä ohjelmointikykyistä porukkaa, mutta PKS on kohtuullisen matkan päässä ja postin kauttahan onnistuu muualtakin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
wepetus
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 10:32
Paikkakunta: Kajaani

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja wepetus »

Moikka!!
Minuakin on alkanut kiinnostaa kossulla ajo. Onkohan Kajaanissa taikka lähistöllä kaveria joka voisi /osaa / viitsi laittaa vermeet???? Autona on 95 farkku automaatti 2.0 vm 00
ajettu 262 000
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Pedri »

O-rengas vaihdettu imucobraan ja Ad85 arvo nyt luokkaa 700-780.
Voisiko väsynyt lambda-anturi aiheuttaa tuon etanoliprosentin vajaaksi jäämisen?
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lambda-anturi voi olla hyvinkin väsynyt mutta yleensä se aiheuttaa kyllä vikakoodin.. Ilmavuoto on todennäköisin syy hieman liian matalalle etanoliadaptaatiolle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

jcarlson kirjoitti:Lambda-anturi voi olla hyvinkin väsynyt mutta yleensä se aiheuttaa kyllä vikakoodin.. Ilmavuoto on todennäköisin syy hieman liian matalalle etanoliadaptaatiolle.
Eikös vuoto aiheuta sen että Mreq ja Mair ei täsmää? voisiko sitäkautta sulkea vuodon pois?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Saab.96 kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Lambda-anturi voi olla hyvinkin väsynyt mutta yleensä se aiheuttaa kyllä vikakoodin.. Ilmavuoto on todennäköisin syy hieman liian matalalle etanoliadaptaatiolle.
Eikös vuoto aiheuta sen että Mreq ja Mair ei täsmää? voisiko sitäkautta sulkea vuodon pois?
Omassa Mreq ja Mair ainakin täsmää.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
eba4
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 14:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja eba4 »

Pedri kirjoitti:O-rengas vaihdettu imucobraan ja Ad85 arvo nyt luokkaa 700-780.
Voisiko väsynyt lambda-anturi aiheuttaa tuon etanoliprosentin vajaaksi jäämisen?

paljo tuon ad85 arvon pitäis olla.?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jonkun verran on kelit lämmenneet, mutta eipä juur muutosta ole tullut nurkku-ajon kulutukseen viinalla
http://www.stcf.net/Kulutus2012.jpg
Vikan tankin kulutus reissusta huolimatta iso, kun reissu maantien sijaan kokonaan motarilla.
#1730
500whp.net member
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Mitäs E85-settiä suosittelette näistä kun olisi tarkoitus alkaa ajelemaan viinalla: Maptun, Speedparts, BSR vai Nordic?

Nordicia puoltaa se että paja olisi matkan varrella plus siellä laitetaan samalla isommat suuttimet, samaten BSR:n saisi autoon melkein joka kaupungista.

Autona -04 9-5 2.3T Aero 125tkm

e. Kuski ja auto on Ruotsissa, joten klubin virittelijät ei nyt käy
Viimeksi muokannut SledgeHammer, Su Huhti 08, 2012 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Vastaa Viestiin