Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Mikäs muuten tuossa B235R-koneessa on tulppien ja öljyn vaihtoväli E85 muokkauksen jälkeen?

Ja mitä öljyjä saabistit suosittelee, lähinnä mikä viskositeetti sekä synteettistä vai mitä litkua?
Viimeksi muokannut SledgeHammer, La Huhti 14, 2012 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja G-mies »

10tkm tulpat ja öljyt. Mobilin 5w-50 on mennyt täällä, mutta jokaisella varmaan omat mieltymyksensä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Mistä materiaalista siis muovi laadusta on tehty polttoaineputket?

:saab:
Saab 9-5 2.0t 1998
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

SledgeHammer kirjoitti:Mikäs muuten tuossa B235R-koneessa on tulppien ja öljyn vaihtoväli E85 muokkauksen jälkeen?

Ja mitä öljyjä saabistit suosittelee, lähinnä mikä viskositeetti sekä synteettistä vai mitä litkua?
10tkm öljyt, 20tkm tulpat yleisesti sanoisin. B235R koneissa voi joutua tulppien vaihtoon jo 10tkm väleinkin riippuen moottoriyksilöstä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Termos »

Minkähän verran voimaa E85 -liemellä + Biopower softalla sais irti -98 2,3t manuaalifemmasta?
Autossa on <=06 Aeron Mitsu + cobra, 3" downpipe 200cell katilla, 2,5" catback ja 3,5bar bensaregu.

Entä paljonko pitäis huolestua mahdollisesta karstan irtoamisesta öljysihdin tukkeeksi?

PCS remppasi jakopään 41 tkm sitten, siinä yhteydessä öljysihti putsattiin. Oli kuulemma sihti ihan mukavan puhdas, silloin ajettu 224 tkm.
Tuonkin jälkeen ajettu hyvillä öljyillä max. kymppitonnin vaihtoväleillä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tolla setillä voi 300hp mennä rikki, jc sen sulle säätää kuntoon.

En olisi tuolla kuvatulla historialla huolissaan karstasta, bensasuodattimen voisit kyllä vaihtaa parin tankillisen jälkeen. Jotain pientä käynnistys/käyntiongelmaa on aikaa myöten muodostunut osalle niistä kavereista jotka ei ole bensapumppuun tai filtteriin koskeneet RE85:n käyttöönoton jälkeen. Siis joidenkin viikkojen käytön jälkeen eli joitakin tankillisia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tietääkös vesa paljon suurinpiirtein pitäis tällä setillä tulla BioPower

Auto 9-3 T7 vm.2002
Autoon tulee:
Aeron T15 turbo, 870cc suuttimet, 9-5 Aeron imuputki 2006->

Paljonko tuolla putkistolla tulee lisää hevosia, jos se on sillä kisakatilla ja 2,5" putkella...
Ilmeisesti tuo putki ja välijäähy siihen esimmäiseksi tulee ostaa...? Vai onko jotain muuta vielä mitä kannattais hommata?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Taidan korjata tuota Termoksen arviota kun luin sen uudestaan, onko siis imukobra pre 2006 mallia ja vakiosuuttimet 3,5 bar bensapaineilla ? Ei sillä saa sitten kuin 280 aikaan, loppuu kyllä polttoaine ja pidemmässä vedossa imuilma alkaa lämmetä

Loyalille lottokone arpoo vakioputkella jonku 260hp ja kunnon putkistolla 300hp hetkellisesti ennenkuin imuilma muuttuu polttavaksi vakiocoolerilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Pyöritä pingpongiasi minullekkin :)
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Piisaako muka vakiosuuttimet ja 3,5bar fpr 280 heppaan E85:llä?
9-3 TurboJubilee -02
#2403
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Termos »

vesa67 kirjoitti:Taidan korjata tuota Termoksen arviota kun luin sen uudestaan, onko siis imukobra pre 2006 mallia ja vakiosuuttimet 3,5 bar bensapaineilla ? Ei sillä saa sitten kuin 280 aikaan, loppuu kyllä polttoaine ja pidemmässä vedossa imuilma alkaa lämmetä
Jep, ahdin ja kobra on pre 2006 mallia. Autossa on 170 heppaisen -98 femman Steg 4 -listaviri Maptunilta.
285Hp/440Nm bensalla, tiedä sitten millä perusteilla moiset lukemat toteutuu :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

sqrt(3,5/3,0) = 1,08 eli lähes 10% enemmän soppaa.
Eiköhän hyvällä sytkäsäädöllä tuolla kokoonpanolla se 250hp ole vakiopaineilla realistisesti saavutettavissa ja koska etanoli ei lisärikastusta vaadi niin pyöristetään tuo luku sinne 280hp lukemiin.
Olihan jcarlson penkittänyt T5 kolkistaan 274 hp 3,5 bar rutatulla bensasäätimellä E85:lla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, 274hp penkitin 3,5 bar säätimellä ja orkkissuuttimilla (tarkassa penkissä). Hieman viritetyillä rullilla 280 voi onnistua ;) mutta tuossa omassa penkityksessä oli kyllä kaikki irrotettu.. lambda oli luokkaa 1,05 joten tuskin oli misfire kauhean kaukana enää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Kuinkahan vakavaa on Re85 ajellessa , jos tulee nakuja?
Nyt on tullu viimme tankillisella 2-5 pytystä riippuen.
Muistaakseni aikaisemmin puhtaalla pontikka tankillisella on nakut pysyny nollassa.

[/quote]10tkm öljyt, 20tkm tulpat yleisesti sanoisin. B235R koneissa voi joutua tulppien vaihtoon jo 10tkm väleinkin riippuen moottoriyksilöstä.[/quote]

Juurikin omassa JC:n asentamassa 46S softassa ei ainakaan ole tulpat tuottaneet
ongelmia. Softauksen jälkeen ajelin kutosen tulpilla melko pitkään ennen vaihtoa seiskoihin. Kutosilla ei ongelmia. Seiskoilla on välillä lipsahtanut yli 20tkm ilman missfirejä tai muita ongelmia.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä se vaarallista ole jos niitä pari trionicin tunnistamaa on, kun on ollut bensaa seassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin