9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Matalapaineisena keskikulutus oli 11.7 seka-ajo, uudesta etanolisoftasta ja magneettiventtiilistä innostuneena kulutus mittari näyttää 16.0 no hetken kävi .1, mut se on kyllä tulos paljosta polkemisesta ja tyhjäkäynnistä :) Silti se on laskujeni mukaan halvempi ku bensa tai dieseli.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Rattivaihde kirjoitti: http://www.blocket.se/lund/Saab_9000_cs ... ?ca=11&w=3
Tämä on siis ilmeisesti pitkälohko trionic 5.2:lla? Kertokaas nyt, kaivaako tuollaisen ostamalla verta nenästään vai olisiko se tiettyä varovaisuutta noudattaen ihan toimiva ratkaisu? :D Hintataso ja verot ovat ratkaisevasti alempana verrattuna uudempiin...
Kummasti vielä hintaa noin paljon ajetulla. Jos tuo on aidosti -93 ja 2.3T niin on T5.2 mutta joskus nää imoitukset ei vaan pidä paikkaansa.
Samaan hintaan löytyy hieman uudempaa aidosti lyhytlohkoista tonnaria takuulla.
Viimeksi muokannut vesa67, La Huhti 21, 2012 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tosiynnäri
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja tosiynnäri »

vesa67 kirjoitti: http://www.blocket.se/lund/Saab_9000_cs ... ?ca=11&w=3
Samaan hintaan löytyy hieman uudempaa aidosti lyhytlohkoista tonnaria takuulla.
Kyseessä siis:

Saab 9000 CSE 2,3Turbo 200 hv, vm -93
Mittarilukema 30 000 - 35 000 mil = 300 000 - 350 000 km
hintapyyntö 8500 SEK= 961 €

Eikö nuo ole ihan tyypilliset kilometrit tuon ikäiselle. Mistä saa uudemman, vähemmän ajetun ja kunnossaolevan (kyseisen tonnarin kunnosta en tosin tiedä) tuohon hintaan?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

no vaikkapa tämän ilmoituksen tietotekstit täyttävät tuon vaatimuksen:
http://www.blocket.se/kalmar/Rigtigt_fi ... ?ca=11&w=3
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tosiynnäri
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja tosiynnäri »

Joo, jos tuo kunnossa on, niin tuohan on melkein ilmainen (-97 Aero, 340 €). Enpä ole Suomessa vastaavia nähnyt.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Oletan että tuossa on joku kompa mukana. Tarkoitin lähinnä sanoa että blocket on pullollaan vanhoja tonnareita melko edullisesti ja kun sieltä löytyy runsaasti lyhytlohkoja, katsastettuina tai projekteina niin 300tkm+ ajettu pitkälohko ei ainakaan itseä houkuttaisi. Verothan näissä ei juuri rekisteröintikatsastusta enempää maksa enää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tuohan ei tosiaan ole Aero vaan vastaava varustus (eli kuvasta päätellen lepakkopenkit), tuolla hinnalla jotain on vialla joko autossa tai myyjän aivojen hinnoitteluosiossa...

Tuolloin kun tuon -93 2.3T:n bongasin tuntui että ei ole oikein mitään mielenkiintoista uudempaa tonnaria myynnissä, nyt tilanne on luultavasti muuttunut. Verothan tosiaan jäävät jotain vähän ajettua Aeroa lukuunottamatta alle tonniin ja sopivissa yksilöissä alle viiteensataan mutta varsinkin tuon veromuutoksen jälkeen veroa joutuu kyllä maksamaan suhteettoman paljon ostohintaan suhteutettuna mutta minkäs teet... Ei varmaankaan pitäisi taas ruveta tutkimaan Blocketin tarjontaa, menee uniaika ohi ja autokuume tulee keula edellä kahtasataa takaraivoon mutta mutta...

Googlen kääntäjä muuten kääntää aeron muotoon aerosol :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Movetron
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Movetron »

Takana useampi viikko ongelmatonta re85-autoilua mutta viime päivinä on alkanut olla jännää: kelien kostumisen myötä on ollut käynnissäpysymisvaikeuksia kylmäkäynnistyksen jälkeen ja tänä aamuna säikähdin että jääkö auto pihaan. Jouduin nimittäin sahaamaan sitä useita kymmeniä kertoja eikä se edes hörähtänyt ennen kuin lopulta käynnistyi "kerrasta" ja jäi käymään ihan ok. Tankkasin tankin ihan täyteen tuossa vähän alta pari viikkoa sitten ja nyt tankki on noin puolillaan. Joko sinne on tässä ajassa kondensoitunut vettä niin paljon ettei meinaa menovesi enää syttyä?
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Onko filtteri vaihdettu?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vesi sitoutuu etanoliin joten sitä ei keräänny kun menee polttoaineen mukana, eikä se sitoutuminen tiiviissä tankissa ole kovinkaan kummoista.
Bensapumppu ja suodin ekana epäilyttää, mutta on kyllä tullut havaintoja että lämpötilarikastuskarttaa voisi pikkasen lihavoittaa näillä nollan päällisillä asteluvuilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Movetron
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Movetron »

Bensansuodatin on vaihdettu alle vuosi sitten muttei sen jälkeen kun siirryin ajamaan viinalla. Ja jos ongelma olisi pumpussa tai suodattimessa niin eikö ongelmia pitäisi esiintyä täyskaasukiihdytyksissä sekä muussa hana auki ja reikä päässä-ajamisessa? Hyvin kiihtyy ja kulkee, ainoastaan tuo kylmäkäynnistys kostealla aiheuttaa päänvaivaa.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Poy »

Oletko katsonut paljonko on ollut lämmintä, kun on ollut starttaus vaikeuksia?

Mulla on +2 - +5 kelellä välillä tehnyt silleen, että ensin starttaa ihan hyvin mutta sammuu välittömästi, kun kierrokset ovat tippuneet alle 1k. Toka startilla käynnistyy ihan hyvin eikä sammu. Ehkä myös pientä alaväännön puutetta kylmänä verrattuna normaaliin etanolin alavääntöön.
Aluksi tuota ei tullut aamuisin, koska silloin yleensä ollut yöllä pakkasta (moottori kylmempi). Ensimmäisillä kerroilla tuli ainoastaan töistä lähtiessä. Tuo ei ole kuitenkaan minua haitannut.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

käyppäs movetron tohtorilla niin laitetaan sinne pikkasen lisää rikastusta startin jälkeen niin pääset testaajaksi (taas).
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla on ollut ihan samaa, eli kylmästartin jälkeen sammuu kerran tai kaksi ennenkuin jää käymään. Tohtorillehan tuo on muutenkin huomenna tulossa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Mawerick kirjoitti:Mulla on ollut ihan samaa, eli kylmästartin jälkeen sammuu kerran tai kaksi ennenkuin jää käymään. Tohtorillehan tuo on muutenkin huomenna tulossa.
Samoin eli vesa67, laita mullekin tietoa miten rukata sitä rikastuskartaa niin teen suitella muutokset ja testaan
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Vastaa Viestiin