Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
Kai siitä motronicistakin saa trimmit OBD:n kautta ulos, siitä näkee mihin suuntaa ja paljonko on joutunut adaptoimaan.
Jos tuo 20% auto tarkoittaa kakskyt pinnaa lisää polttoainetta niin aivan liian vähän jos tankissa lähes puhdasta RE85:sta. Eikä kulkukaan ole sen kummempaa jos sytkää ei pääse parantamaan
Jos tuo 20% auto tarkoittaa kakskyt pinnaa lisää polttoainetta niin aivan liian vähän jos tankissa lähes puhdasta RE85:sta. Eikä kulkukaan ole sen kummempaa jos sytkää ei pääse parantamaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
jcarlson olit täysin oikeassa, nyt on softa korjattuna ( kiitokset Kimmo ) ja vääntää ihan eritapaan. pinl luku täyskaasulla 2000 ja samalla automaattilootan käytös muuttui vaikka ei puututtu käyrään ollenkaan. Ei vaihtele niin levottomasti pienempää jokaisesta kaasun painalluksesta.. Mielekkäämpi ajaa.piva kirjoitti:Tomaattihan tämä on..jcarlson kirjoitti:Vaikuttaa, joskin kun jää 1400 paikkeille niin vaikuttaisi että on biopower-pohjissa oleva rajoitin päällä etanolilla. Se pitäisi sieltä softasta poistaa että saa etanolillakin vääntöjä. Koskee vain automaattivaihteisia.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: Biopower & RE85
Missä kohdilla pyörii ABC Lielahden RE85 hinta?
Re: Biopower & RE85
0.997€/l oli aamulla.
Re: Biopower & RE85
Hmm, meinaatko tällä nyt sitä että jos olisi 2 uutta pumppua, walbro ja henko niin walbro (ainakin kolkin orkkismalli) selkeästi ennemmin porsii etanolilla kuin henko?vesa67 kirjoitti:Eikä se sitä Henkoakaan vaadi jos on urheilijamieltä, siis työntää sammunut auto pois hankalasta paikasta tarvittaessa. Ei kukaan osaa sanoa tarkasti miten hyvin walbron orkkispummpu kestää pidemmän päälle E85:sta, suurin osa on kuitenkin jo 5 kertaa maapallon ympäri ajettuja joihin tuota viinasta aletaan syöttämään joten ne on jo valmiiksi loppusuoralla.
Vai meinaatko sitä että pumput ylipäätään on näissä paljon ajetuissa jo ihan loppu ja etanoliin vaihto on vain viimeinen niitti sille walbrolle?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
Re: Biopower & RE85
Kyllä ne pumput käytännössä aina laukeaa hiilien tai kommutaattorin loppumiseen, ts. sähkömoottori tulee tiensä päähän eikä itse pumpun rattaat. Tähän ei ole etanolilla osaa eikä arpaa, tunnit on vaan pumpulla tulleet täyteen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Eilen tuli omaankin autoon etanolisofta ja isot suuttimet. Tankissa on vielä pelkästään 98-löpöä ja eilen adaptaatio "haistelija" ilmoitti etanolimääräksi 4%. Tänään aamulla näytti 10% ja äskeisellä pitemmällä ajolla jo 14%. Mistähän tuo voisi indikoida ja vaatiiko toimenpiteitä?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Biopower & RE85
Kartat ei ole 100% kohdallaan isommilla suuttimilla, mutta tuon suuruinen virhe ei vielä aiheuta huolta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
mulla noilla 630sillä ruutilla amul huitelee +/-150 tjsp. että kartat hyvinkin kohillaan.
9-3.1972
Re: Biopower & RE85
Nyt on tullut jonkin aikaa ajeltua tuolla 85:llä. Kulutus on pyörinyt minun ajoillani melko tasan 10 litran kohdalla, kun bensa steg 1 vei siinä 8,5 litraa.
Mut kulkeepa hienosti tuolla softalla, voimaa on ainakin se 220 heppaa mitä bensallakin.
Jos tämä näin nätisti toimii jatkossakin, niin ei raatsi kyllä tuosta autosta luopua.
Mut kulkeepa hienosti tuolla softalla, voimaa on ainakin se 220 heppaa mitä bensallakin.
Jos tämä näin nätisti toimii jatkossakin, niin ei raatsi kyllä tuosta autosta luopua.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Re: Biopower & RE85
240hv melkein väittäisin omalla 2.0 T5 E85 stage1:llä. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Mites noi hepat menee suunnilleen, kun tankissa vaikka 50/50% seos ? - siis esim. jos softa (+suuttimet), jolla saa pelkällä bensalla 215 hp ja etanolilla n. 260 hp. Niin meneekö hepat tuohon puoleen väliin n. 237 vai jonkun eri kaavan mukaan?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Biopower & RE85
Erikoinen softa jos luvataan bensalla 215 ja etanolilla 260? 50/50 seoksella ollaan varmaan lähempänä etanolitehoja kuin bensa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Mulla auto sammahtelee kylmänä ja nyykiikin jonkin verran, 200metriä kun pääsee eteen päin niin sitten toimii normaalisti. Onkohan tuolle olemassa mitään lääkettä? oireet kuitenkin alkoi etanoliin siirtyessä.
Re: Biopower & RE85
Kauanko käytät autoa paikallaan ennen liikkeellelähtöä? Tekeekö samaa jos on lohkolämmittimessä?MrG kirjoitti:Mulla auto sammahtelee kylmänä ja nyykiikin jonkin verran, 200metriä kun pääsee eteen päin niin sitten toimii normaalisti. Onkohan tuolle olemassa mitään lääkettä? oireet kuitenkin alkoi etanoliin siirtyessä.