9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

tempkomp_konst:ia pikkasen suurennat sinä nollacelsiuksen nurkilla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

vesa67 kirjoitti:tempkomp_konst:ia pikkasen suurennat sinä nollacelsiuksen nurkilla
Roger, kokeilen seuraavaski 0C/64, 7C/47 ja 12C/33. nyt näyttää käyrä jouhevalta
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

mitä ? käytätkö sä hexanäkymää ? taidat olla melkoinen hardcore
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

vesa67 kirjoitti:mitä ? käytätkö sä hexanäkymää ? taidat olla melkoinen hardcore
Eiku ihan suitella muokkasin käyrää
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ainakin viime syksynä meni stage kolmosen kanssa heittämällä läpi leimasta. Ihan bensalla siis.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

kulutusmittari on säädetty vakiosuuttimille eikä niille paloruiskuille mitkä sulla on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
teamjakari
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
Paikkakunta: keskisuomi

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja teamjakari »

joo nyt muutama etanolia päivä takana ja kilometrejä joku 300, hyvin pelittää (toistaiseksi) kulutus 9litran tuntumassa ja ohjelma vesalta.

bensasuodatin menee vaihtoon varuilta parin tankillisen jälkeen. muilla sen suhteen kommentteja?
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
AkiZZa
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 22:58

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja AkiZZa »

En tiedä onko joku tässä keskustelussa kysynyt asiaa aikaisemmin, mutta kuinka suuri töinen urakka olisi muuttaa LH 2.4.2 DI/APC moottorin ohjauksella oleva tonnari käymään RE 85 polttoaineella ?

Tiedän, että yksinkertaisimmalla tavalla muutoksen voi hoitaa polttoaineen painetta kohottamalla tai suuttimien kokoa suurentamalla, mutta tällöin toimivuus alhaisissa lämpötiloissa kärsii huomattavasti, koska etanoli vaatii prosentuaalisesti huomattavasti suuremmat kylmärikastukset kuin bensa. Edellä mainituista syistä haluaisin hoitaa muutoksen ohjalmallisesti moottorinohjauksen polttoaine puoleen puuttumalla.

Olen tietoinen, että näihin LH ruiskullisiin on saatavilla bensalastuja ja niitä on tehty ainakin 630cc suuttimia varten ja vakiosuuttimille jne. En äkkiseltään keksi mitään syytä, minkävuoksi muutosta etanolille ei voisi hoitaa kirjoittamalla sopivan lastun moottorin polttoainepuolta ohjaamaan. Onko joku tehnyt näitä muutoksia täällä lastun avulla LH-ruiskullisiin ? Saako niitä ylipäätään toimimaan kunnollisesti ? Kannattaako samaan syssyyn laittaa myös suuremmat suuttimet ?

Onko kukaan ylipäätään muuttanut LH ruiskullista turpotonnaria etanolilla käyväksi ?
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

3 tankillista RE-85 ja polttoainepumppu paukahti kerrasta. Alkuperäinen 220k ajettu
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Movetron kirjoitti:Takana useampi viikko ongelmatonta re85-autoilua mutta viime päivinä on alkanut olla jännää: kelien kostumisen myötä on ollut käynnissäpysymisvaikeuksia kylmäkäynnistyksen jälkeen ja tänä aamuna säikähdin että jääkö auto pihaan. Jouduin nimittäin sahaamaan sitä useita kymmeniä kertoja eikä se edes hörähtänyt ennen kuin lopulta käynnistyi "kerrasta" ja jäi käymään ihan ok. Tankkasin tankin ihan täyteen tuossa vähän alta pari viikkoa sitten ja nyt tankki on noin puolillaan. Joko sinne on tässä ajassa kondensoitunut vettä niin paljon ettei meinaa menovesi enää syttyä?
Mulla teki loppuviikosta sateiden jälkeen samaa.
Nyt sitten viikonloppureissulta vaimo nilkutti auton kotiin, käy vain kahdella pytyllä :(
Saas nähdä mitä on tapahtunut, alkuviikosta pääsee tutkimaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

dieselmies kirjoitti:3 tankillista RE-85 ja polttoainepumppu paukahti kerrasta. Alkuperäinen 220k ajettu
RE-85 ei tuota aiheuttanut, bensapumppu laukeaa suunnilleen noilla kilometreillä muutenkin.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tonnari mallia -97, alusta saakka omassa käytössä 270 tkm ajettu ja alkuperäinen pumppu vielä tankissa. Kolmas tankillinen RE85:sta menossa...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
rami22

.

Viesti Kirjoittaja rami22 »

.
Viimeksi muokannut rami22, To Kesä 13, 2013 04:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin