Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
Sen tässä huomannu että joskus kyllä tuo tyhjäkäynti humppaa sekä 630cc että 870 ruutilla, vakioilla "ruskeilla" ei tuota ongelmaa ole ollut ainakaan noin "pahana" ja autot meillä 2.3T 9-5 870cc "broidin kiesi" ja 9-3 2.0T 630cc.
9-3.1972
Re: Biopower & RE85
Ei tehdä kärpäsestä härkästä
Ei vaan kyllä itelläki on ollut tuota pientä humppaamista niin vakio kuin tämän hetkisillä 630cc:llä. Mutta ei vaikuta kyl mitenkään ajoon. Pienet viat sallittakoon 12v vanhassa autossa. Kaikin puolin muuten toimii erittäin hienosti biopower softa aerossa =)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Biopower & RE85
Polttoainepumppu porsi tänään. Kyseisellä pumpulla oli ajettu 20tkm bensalla ja kaksi tankillista E85:lla. Kyljessä lukee PPS eli vissiin Pro Parts Sweden ? En tiedä onko tää yksittäistapaus vai onko ko. puljun tavara sitä itteään aina. Kannattaisko tilalle panna orkkis Walbro vai onko muita parempia vaihtoehtoja pienillä muutoksilla saatavilla ?
Onneksi olin säästänyt vanhan Walbron (200tkm) niin sain auton heti takaisin ajoon.
Onneksi olin säästänyt vanhan Walbron (200tkm) niin sain auton heti takaisin ajoon.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: Biopower & RE85
PPS on sitä itseään.. DW pumppu on varmaan paras mutta aito Walbrokin pitäisi mennä ihan hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
täällä porsi bensapumppu kun e85 ajettu reippaasti alle sata km.. Sattumaa vai ei, en tiedä mutta olihan tuo tiedossa että näin voi käydä. Nyt DW ämpärissä ja hyvin kulkeematsson kirjoitti:Polttoainepumppu porsi tänään. Kyseisellä pumpulla oli ajettu 20tkm bensalla ja kaksi tankillista E85:lla. Kyljessä lukee PPS eli vissiin Pro Parts Sweden ? En tiedä onko tää yksittäistapaus vai onko ko. puljun tavara sitä itteään aina. Kannattaisko tilalle panna orkkis Walbro vai onko muita parempia vaihtoehtoja pienillä muutoksilla saatavilla ?
Onneksi olin säästänyt vanhan Walbron (200tkm) niin sain auton heti takaisin ajoon.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Biopower & RE85
Jep ei todellakaan härkäsiä tehäjeippo kirjoitti:Ei tehdä kärpäsestä härkästäEi vaan kyllä itelläki on ollut tuota pientä humppaamista niin vakio kuin tämän hetkisillä 630cc:llä. Mutta ei vaikuta kyl mitenkään ajoon. Pienet viat sallittakoon 12v vanhassa autossa. Kaikin puolin muuten toimii erittäin hienosti biopower softa aerossa =)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3.1972
Re: Biopower & RE85
Avasin mielenkiinnosta tuon PPS polttoainepumpun, kun teki mieli katsoa mikä ihme hajottaa 20tkm ajetun pumpun.
Huomiot:
-laakerit ehjät
-hiiliharjat ehjät
-ankkuri sähköisesti ehjä
-kommutaattorin kontaktit ainoa selvästi kulahtanut paikka
Tuomio:
Ilmeisesti kommutaattori on kopiowalbrossa tehty liian pehmeästä tavarasta ja hajoamista edistää tuo E85:n huonompi voitelevuus.
Huomiot:
-laakerit ehjät
-hiiliharjat ehjät
-ankkuri sähköisesti ehjä
-kommutaattorin kontaktit ainoa selvästi kulahtanut paikka
Tuomio:
Ilmeisesti kommutaattori on kopiowalbrossa tehty liian pehmeästä tavarasta ja hajoamista edistää tuo E85:n huonompi voitelevuus.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: Biopower & RE85
Kiitos vaivannäöstä, on aina mielenkiintoista tietää tarkalleen mihin ne pumput kuolee. Hajoamisen syy oli siis se sama mikä yleensäkin, käytännössä aina nuo bensapumput on hajonneet kommutaattorin loppumiseen. Varovainen johtopäätös voisi olla, että halvat kiinakopiopumput kannattaa edelleenkin jättää hyllyyn ja jo väsähtämässä oleva pumppu väsähtää nopeammin E85:lla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Itselläni porsi PPS:n pumppu reilu vuosi sitten n. 4 tkm ajon jälkeen. Pelkällä bensalla sitä oli kiusattu. Meni takuuseen, mutta laittoivat tilalle tietenkin PPS:n. Se on nyt kestänyt n. 12 tkm, osa matkasta viinalla ajaen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Biopower & RE85
Nyt on toi putki korjattu ja eipä vika ollut siinä ainakaan. Autossa ei mitään ilmavuotoja ennen ollut, toimi ihan hyvin. Kai mä nyt olisin auton ensin korjannut jos siinä olis jotain vikaa ollut. Myöskään en ole vielä etanolilla ajanut, kun en ole saanut vielä uutta bensa pumppua. Täytyy varmaan kokeilla tuota etanolia ensin ja päätellä sitten jotain..jcarlson kirjoitti:Kyllä 875cc suuttimilla kylmäkäynnistykset toimii ihan OK jos auto on kunnossa. Jos ei ole, niin ei toimi. Jos aikoo virittää ja/tai ajaa flexifuel-autolla niin mitään ilmavuotoja ja muita vikoja ei saa olla. Vakio bensasoftat antaa anteeksi, biopower ei. Rikkinäistä autoa on myös aika turhaa virittää.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Biopower & RE85
Vakiosoftilla antaa anteeksi vuodot ja mittausvirheet koska 25% adaptaatiovaraa on. Biopower-softilla varaa ei ole, koska lambdakorjaus menee etanolipitoisuuden päättelyyn. Kostealla kelillä oireilu tosin viittaa johonkin sähkövikaan. Suutinasennus kannattaa myös tarkistaa, ettei suuttimen o-renkaasta pääse vuotamaan.
Et ole kertonut mitä se Ad85 näyttää?
Et ole kertonut mitä se Ad85 näyttää?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Mulla on sid näyttö korjauksessa, niin en näe lukuja. Infoan kun saan sen kiinni.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Biopower & RE85
Sain ekan kerran ikinä CEL-valon vilkuttelemaan. Vikakoodi P0171. Eli saapas väittää olevansa laiha, mutta minusta se on kyllä aika läski tuolla liki 18l/100km (E85)kulutuksella. Lähes täysin kaupunkiajoa, mutta epäilenpä että rikkinäinen lambaada siellä oirehtii. Minkä verran on adaptaatiovaraa E85:llä Trionic5:ssä ? Ja kertooko tuo vikakoodi siitä että adaptaatio on käynyt hetkellisesti tapissa ? Samapa tuo lambda on jo vaihtaa kun sillä on kelattu rapiat 200tkm.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: Biopower & RE85
T5:ssä tarkoittaa että adaptaatio on tapissa eli rikastetaan maksimi +25% globaalia adaptiota.
Usein tuon aiheuttaa väsähtänyt lambda.
Usein tuon aiheuttaa väsähtänyt lambda.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Vaihdoin Boschin yleismallisen lambdan ja kyllähän se keskikulutus tipahti. Samaa työmatka-ajoa nyt kulutus ~14l eli melko tarkasti 25% tipahti kulutus. En nollannut boksia, joten adptaatio toimii kuten oletinkin... molempiin suuntiin ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99