Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Omassa ei tullut edes check engine -valoa, vaikka lambda oli rikki. Tehot oli tosi mopot. Meni vissin jonkinlaiseen vikatilaan kuitenkin. Tosi huohosti vetoja. Kiihtyi hätäisesti maantievauhtiin. Antoi kuitenkin vikakoodin, eli vähän eri keissi siis.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Kysytääs viisaammilta apuja vittumaiseen ongelmaan, eli kylmällä moottorila auto lähee käyntiin ilman mitään ongemaa... joka ikinen kerta.
Jos auto makaa paikoillaan ajonjälkeen ja koittaa esim 25min päästä startata ni ei lähde yleensä käymään... toisinaan yskäsee muutaman kerran ja siinä kaikki. Tunnin tappelunjälkeen eilen lähti käymään. Sit ku suostuu lähteen, ni ei ongelmaa.
Tänään ei ole ollut taas minkäänlaisia ongelmia, eli lähtee käymään koko ajan ihan normaalisti ja lämpötiloilla ei ole mitään väliä.

Vika tulee siis silloin ku huvittaa ja en ole sitä löytänyt!
Kokeiltu on toisella immulla, kampiakselin asennontunnistimella, tulpilla, kasetilla, lambaadalla ja kaikella, mikä lähtee irti repimällä... ei vaikutusta! Ecun resetoimalla saattaa auton saada käymään.

Sitten toinen ongelma. Onko sid-infossa joku parametri, josta näkee mikä rajottaa ilmamäärää. Pyynnit on 1600, mut viimeistään 1400 (joku rajoittaa siihen) lakkaa nouseminen. mReq ja mAir seuraa kokoajan toisiaan.
Ad85 ja Ca85 on 850, Amul seikkailee välillä -300-0. Mikä on Me85 ja mitä sen pitäisi olla?

Ja pieni tilanne päivitys, eli 25min tuon alkupään tekstin kirjoittamisen jälkeen alkoi sataan vettä ja kävelin autolle koittaan lähteekö käymään... no eipä lähteny, eli ilman kosteudella saattaa olla jotain tekemistä ongelman kanssa, koska muuten koko päivän on paistanu aurinko ja auto on käynnistyny hienosti. Nyt kun vettä on ripotellut pitkin iltaa, ni ei kertaakaan ole käynnistynyt normaalisti. Eli 20min ajon jälkeen ei lähde käymään. Jos käynnistää uudestaan heti, kun on sammuttanut, niin ei mitään ongelmaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Luulis jotain vikakoodeja tulevan sentäs?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Santeri »

ECMStat.ST_ActiveAirDem näyttää mikä rajoittaa ilmamassaa.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Eipä tuosta ongelmasta mitään koodeja tule. Sit kun suostuu käynnistyyn, niin pelaa ok.
Joskus tulee vikakoodi lambdasta... kestää liian kauan et se heräilee ja joskus vilkuttaa vikavaloa Mifin takia, mut niillä ei ole vaikutusta tuohon käynnistämiseen.

Tarvii tuolla parametrilla kattella, jos joku rajoitin jostain löytyy... kunhan ensin saan omegaan koneen ja laatikon paikoilleen.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Taas ilmenee 9-3:ssa kylmäkäynnistys ongelmaa. Vasta 2:lla tai 3:lla startilla lähtee käyntiin. Tankissa pelkkää E85:sta ja AD85 ja Ca on 850.. ilman pyynnit ja saannit ovat samoja. Nyt on niin moni vinkannu vikaa noihin mun Dekan 870cc suuttimiin, että ne lähtee vaihtoon. Ilmeisesti lukemani perusteella nuo EV14 suuttimet ovat laadukkaat..? Vai onko? Ei tule oikein mitään mahdollista syytä mieleen tuohon vikaan, kun letkutkin ovat kunnossa. Bensapumppu on vaihdettu (Henko), suodatin myös ja tulpat on vaihdettu. Huohotinpäivitys tehty.
Heti tuon softauksen jälkeen tuota puutumista oli n.3vk ja sit oli pari viikkoa ihan normaali käynnistymistä. Luulin jo vian häipyneen... Ilman kosteus ja lämpötila vaikuttaa tuohon käynnistymiseen. Onkohan DI-kasetilla mitään tekemistä tuon huonon käynnistymisen kanssa? Sillä on ajettu jo kumminkin 245000km...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Thetic
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:19
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Voinko vaihtaa nuo NGK BCPR7ES-11 tulpat paikalleen jo viikkoa / paria ennen RE85 ohjelmaa?
9-5 2.3t
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Toki voi. Ne on ihan käypäiset tulpat bensalla ajoon. Ihan vakionakin. Noita käytin omassa 9-5:ssä jo monta vuotta ennenkuin edes tiesin softan päivityksestä. Parasta niissä on että satsi maksaa samanverran, kuin yksi platinatulppa. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Thetic
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:19
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Sellaiset siis tänään hakemaan, kiitos.
9-5 2.3t
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Loyal kirjoitti:Taas ilmenee 9-3:ssa kylmäkäynnistys ongelmaa. Vasta 2:lla tai 3:lla startilla lähtee käyntiin. Tankissa pelkkää E85:sta ja AD85 ja Ca on 850.. ilman pyynnit ja saannit ovat samoja. Nyt on niin moni vinkannu vikaa noihin mun Dekan 870cc suuttimiin, että ne lähtee vaihtoon.
En jaksa uskoa suutinvikaan, onko arvuuttelijat perustelleet arvauksiaan mitenkään? Aika monesta sarjasta ko. suuttimia on kokemuksia eikä tuollaisia ongelmia ole ilmennyt.
Jos kosteus vaikuttaa, niin johtosarjavika on todennäköisintä, muuten olisin veikannut polttoainepumppua tai polttoainelinjoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Amul arvo on kylmäkäynnistyksellä 1300 paikkeilla ja lämpimänä se
pyörii 500-700 nurkilla näköjään... Pitikös tuon arvon pyöriä 0 paikkeilla, jos mulla on Ac ja Ad arvo 850 etanolilla
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Amul +-500 on kuulemma ok.

Maantietä tuli matkattua täyteen ahdetulla 9-5:llämme. Nopeudet rajoituksista 0-15km/h ylittäen aina tilaisuuden koittaessa ja ohituksia tarpeen mukaan. Keskikulutus 10.5/100km. Vastaavassa ajossa 98E bensiiniä on mennyt noin 8.4L/100km.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Riski
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 12, 2012 18:09
Paikkakunta: Salo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Riski »

Tervehdys.

Työmatka pitetenee ja sitä myöden autokin vaihtuu. Dieselin rinnalle toiseksi vaihtoehdoksi nousi 9-5 bensa saabi, jonka konvertoisi viinalle.

Kiikarissa olisi 2003 2.0 turbo automaatti, jolla suhattu reilu 160tkm. Jossain lähteessä tähän riittää pelkkä softaus, ja toisaalla käsketään vaihtamaan johtosarjaa yms. Mikä mahtaa olla oikea tieto?

Öljysihdin putsaus ja alkuun tiheämpi vaihtoväli on jo tiedossa.

Miten mahtaa löytyä softaajia Turun talousalueelta.


T. kenties tuleva saabisti
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja CDTA »

No ei tarvii 9-5 muuta kuin ohjelman. Tuon ikäiseen 9-3 joutuu vaihtamaan rautaa mutta ei 9-5:n :wink:
Jos olet valmis ajelemaan jonnekin softauksen takian niin kerro se. Samoin jos voit postittaa ECU:n boksin muutamaksi päivää johonkin ohjelmoitavaksi.
Sinuun otetaan lähiaikoina varmaankin yhteyttä asian tiimoilta :wink:
Riski
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 12, 2012 18:09
Paikkakunta: Salo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Riski »

Ok, eli aika pienillä muutoksillä pääsee.

Ja tosiaan softaukseen voin hyvinkin ajella, jos jollain löytyy kotitallista vehkeet. Eikä toki tarvitse ihan talkoillakaan tehdä.

Mites tuo öjypohjan irroitus/sihdin putsaus. Ei pitäisi olla mikään amerikantemppu.
Toki jos olisi joku jolla olisi tallissa vehkeet valmiina ja jopa viitsisi jeesata, niin apu otettaisiin kiitollisena vastaan. Monesti kun ekalla kerralla tekee ne kaikki ylimääräiset virheet....
Vastaa Viestiin