Biopower & RE85 (og93/ng900)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Biopower & RE85
Meidän 9-3 poikkesi tuossa Turun saaristossa, ja kilometreistä ja litroista laskettu etanolikulutus Järvenpää - Itäkeskus - motaria Saloon - Turun saaristo - Turun länsikeskus oli 9,5 litraa sataselle. En ajanut itse joten kuskin tuntien ajo sisälsi suhteellisen rauhallisia kiihdytyksiä, tarpeettoman pienellä vaihteella ajamista ja vapaalla rullaamista moottorijarrutuksen sijaan. Itse kyllä olisin veikannut jotain yhdentoista pintaan mutta näin
Yritin jossain vaiheessa selvitellä mutta sittemmin koko homma unohtui ja nyt en enää muista yhtään mitään lukemastani, joten pikakysymyksenä: kertooko tankkauksen jälkeen tulevan adaptaation etanoliprosentti ~75 jostain alipainevuodosta tms.? En tuosta lukemasta ole kovinkaan varma koska SID alkaa olemaan lähes lukukelvoton, ja kun son lisäksi ykkösmallia en kovin hyvin sid-infon moodejakaan pysty selaamaan, mutta ainakin pyydetty ja toteutunut ilmamassa ovat aina hyvin tarkkaan samoissa lukemissa. Viimeksi on tankattu bensaa puoli tankkia joskus toukokuun puolivälin paikkeilla, ja tankki on yleensä melko tyhjä täytettäessä joten ei pitäisi kovin paljoa bensaa olla pohjalla...
Yritin jossain vaiheessa selvitellä mutta sittemmin koko homma unohtui ja nyt en enää muista yhtään mitään lukemastani, joten pikakysymyksenä: kertooko tankkauksen jälkeen tulevan adaptaation etanoliprosentti ~75 jostain alipainevuodosta tms.? En tuosta lukemasta ole kovinkaan varma koska SID alkaa olemaan lähes lukukelvoton, ja kun son lisäksi ykkösmallia en kovin hyvin sid-infon moodejakaan pysty selaamaan, mutta ainakin pyydetty ja toteutunut ilmamassa ovat aina hyvin tarkkaan samoissa lukemissa. Viimeksi on tankattu bensaa puoli tankkia joskus toukokuun puolivälin paikkeilla, ja tankki on yleensä melko tyhjä täytettäessä joten ei pitäisi kovin paljoa bensaa olla pohjalla...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Biopower & RE85
Tässä tuli välillä tankattua pari tankillista bensaa kun ei tuota 85:sta ollut sopivasti lähellä saatavilla, tuntuu että bensalla ajaessa on puhti poissa viinaan verrattuna, ylhäältä kyllä jaksaa, mutta alarekisterissä E85 antaa paljon ennemmän tehoa ulos.
Bensan kanssa mulla näytti kulutus pyörivän jossain 9l/100km päällä ja E85:lla se on ollut vähän päälle 12, maantieajossa toki menee pienemmällä, mutta suurin osa ajamisista on kuitenkin kaupunkiajoa...
Bensan kanssa mulla näytti kulutus pyörivän jossain 9l/100km päällä ja E85:lla se on ollut vähän päälle 12, maantieajossa toki menee pienemmällä, mutta suurin osa ajamisista on kuitenkin kaupunkiajoa...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Biopower & RE85
Eikös tuo kerro vain sen että seos on etanolia 75 ja bensaa 25 rosenttia.Rattivaihde kirjoitti:kertooko tankkauksen jälkeen tulevan adaptaation etanoliprosentti ~75 jostain alipainevuodosta tms.?
Näinhän se meneeippe kirjoitti:Tässä tuli välillä tankattua pari tankillista bensaa kun ei tuota 85:sta ollut sopivasti lähellä saatavilla, tuntuu että bensalla ajaessa on puhti poissa viinaan verrattuna, ylhäältä kyllä jaksaa, mutta alarekisterissä E85 antaa paljon ennemmän tehoa ulos.
Re: Biopower & RE85
Täällä taas aivan päinvastoin nuo perstuntumat, bensaa kun laittaa 4-5 e85 tankillisen jälkeen niin tuntuu kuin auto heräisi eloon, kaasuun reagointi paranee huomattavasti ja muutenkin pirteämmältä tuntuu..siis perstuntumalta. Johtuneeko suuttimista tjs. en tiä.ippe kirjoitti:Tässä tuli välillä tankattua pari tankillista bensaa kun ei tuota 85:sta ollut sopivasti lähellä saatavilla, tuntuu että bensalla ajaessa on puhti poissa viinaan verrattuna, ylhäältä kyllä jaksaa, mutta alarekisterissä E85 antaa paljon ennemmän tehoa ulos.
Bensan kanssa mulla näytti kulutus pyörivän jossain 9l/100km päällä ja E85:lla se on ollut vähän päälle 12, maantieajossa toki menee pienemmällä, mutta suurin osa ajamisista on kuitenkin kaupunkiajoa...
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Biopower & RE85
Mitäs kummaa tapahtuu kun kulutus on noussu mahottomaks e85 ajaessa.. sid kertoo liki 20L / 100 km ja kyllä se oikeesti samaan tahtiin maistuu kaupungissa ajaessa. Sama se onko ilmastointi päällä vai ei.
Olen asiaa nyt muutaman sata kilometriä kaupunki ajossa seurannut ja vaikka ajan ihan "pintakaasulla" niin lukemaa ei alle tuon 18L saa.
Olen asiaa nyt muutaman sata kilometriä kaupunki ajossa seurannut ja vaikka ajan ihan "pintakaasulla" niin lukemaa ei alle tuon 18L saa.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: Biopower & RE85
Hyvin todennäköisesti lambda hajalla. Katso mitä sid infon lambdakorjaus näyttää. Todennäköisesti jumissa arvossa 2500.
Re: Biopower & RE85
Joo mulla oli 1 lambda hajalla ja kulutus nousi 16-18l lukemiin... Kannattaa tarkistaa.
Tosin nyt kun lambdat on kunnossa autolla pääs kaupunki ajoa vaan 400km tankillisella (9-3), eli onko tuo nyt 15l/100km...
Tosin nyt kun lambdat on kunnossa autolla pääs kaupunki ajoa vaan 400km tankillisella (9-3), eli onko tuo nyt 15l/100km...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Biopower & RE85
Jos on open sid ni millä merkinnällä lambda korjaus on
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: Biopower & RE85
Nyt en lähe sit kattomaan autosta mutta mielestäni sidissä ei tuota lamb arvoa ole.. sitä itsekin mietin heti kun alkoi tuo kulutus nousta.
Mutta jos näin on niin tämä ilmeisesti on se passeli.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/283422/105
Mutta jos näin on niin tämä ilmeisesti on se passeli.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/283422/105
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: Biopower & RE85
Ei ole passeli vaan roskaa. Merkkiosa on ainoa jota kannattaa lambdan kohdalla suosia, kuten Bosch.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
ja seuraava linkki on ?jcarlson kirjoitti:Ei ole passeli vaan roskaa. Merkkiosa on ainoa jota kannattaa lambdan kohdalla suosia, kuten Bosch.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: Biopower & RE85
Pihliksen varaosasta ostin juuri itselle ykkös lambdan, 142€ on hintaa ja on alkuperäinen
saabin liittimillä. Liike on tattarisuolla Helsingissä...
Motonetissä ei ole ykkös lambdaa ollenkaan vaan ne on kaikki kakkos lambdoja, mitkä ei sovi ykkösen tilalle. (tai ei saa laittaa siihen)
saabin liittimillä. Liike on tattarisuolla Helsingissä...
Motonetissä ei ole ykkös lambdaa ollenkaan vaan ne on kaikki kakkos lambdoja, mitkä ei sovi ykkösen tilalle. (tai ei saa laittaa siihen)
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Biopower & RE85
Siis joo.. vikavaloja ei oo tullu, pystyykö tuon jossai toteamaan enne kalikan hankkimista jotta onko se tuon lambda 1 vika?
Viimeksi muokannut piva, Su Heinä 29, 2012 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: Biopower & RE85
Ei ole samoja mutta kakkoslambda ei vaikuta kulutukseen ja vetoihin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com