Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

93aero kirjoitti:
Itellä viikonloppuna oulu-ylivieska-oulu väli 6,4L/100km, tosin polttoaineena 98E. Ei ihan mahdotonta säästöä tule re:llä verrattuna 98siin...
Luotatko SIDin näyttämään vai laskitko tankkauksen ja ajetun matkan perusteella ?
Oma sidi valehtelee lähes litran positiiviseksi kun ajelin oikein pintakaasulla bensalla joskus aikoinaan, eli näytöllä komeili kuuden litran pinnassa oleva lukema mutta totuus oli seiskan luokkaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pitäis pidemmällä välillä tarkastaa toi sid näyttämä, kun tankkauksessa jo voi tulla eroa, esim. kun eri asemilla pihan ja tankkauspisteen kallistukset vaihtelee aikatavalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja 93aero »

vesa67 kirjoitti:
93aero kirjoitti:
Itellä viikonloppuna oulu-ylivieska-oulu väli 6,4L/100km, tosin polttoaineena 98E. Ei ihan mahdotonta säästöä tule re:llä verrattuna 98siin...
Luotatko SIDin näyttämään vai laskitko tankkauksen ja ajetun matkan perusteella ?
Oma sidi valehtelee lähes litran positiiviseksi kun ajelin oikein pintakaasulla bensalla joskus aikoinaan, eli näytöllä komeili kuuden litran pinnassa oleva lukema mutta totuus oli seiskan luokkaa.
En luota SID:iin vaan tankaan aina tankin täyteen ja lasken itse keskikulutuksen.
Rajoitusten mukaan kun malttaa ajella niin nohin lukemiin pääsee. Viime kuussa Oulu-jyväskylä-oulu 6,5l kulutuksella.

autossa bsr:n stage 3
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1438
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja HEV »

93aero kirjoitti:
Itellä viikonloppuna oulu-ylivieska-oulu väli 6,4L/100km, tosin polttoaineena 98E. Ei ihan mahdotonta säästöä tule re:llä verrattuna 98siin...



En luota SID:iin vaan tankaan aina tankin täyteen ja lasken itse keskikulutuksen.
Rajoitusten mukaan kun malttaa ajella niin nohin lukemiin pääsee. Viime kuussa Oulu-jyväskylä-oulu 6,5l kulutuksella.

autossa bsr:n stage 3
Tuolla ajotavallahan RE85:n kulutus olisi 9 l/100km paikkeilla (polttoarvoista laskettuna) ja siis noin 9€/100km. 98:lla 6,5 x 1,7€/100km = 11€. Eikö 18% ole merkittävä säästö??

Itse en ole päässyt kuin hiukan alle 9,5 litran ja bensiinillä ajosta kolkilla ei ole valitettavasti metrinkään kokemusta.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mä kanssa laskeskellu itse tota muutaman kerra ja huomannu että sid heittää n. 2dl max :) ja 630cc ruutat pohjanen ohjelma eli...hyvin pitää kutinsa.
9-3.1972
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja karg »

SIDiä voi säädellä tech2:lla jos arvelee että se näyttää liikaa/liian vähän omien mittausten perusteella.
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja 93aero »

HEV kirjoitti:
93aero kirjoitti:
Tuolla ajotavallahan RE85:n kulutus olisi 9 l/100km paikkeilla (polttoarvoista laskettuna) ja siis noin 9€/100km. 98:lla 6,5 x 1,7€/100km = 11€. Eikö 18% ole merkittävä säästö??
Ei riittävä säästö näillä ajoilla (10 000km/vuosi) ja huomioiden että tarkoitus pitää nykyistä autoa 2-3 vuotta. Näillä hinnoilla säästö vs. aiheutuneet pakolliset kulut (ohjelmointi, pa-suodatin, tulpat) jää liian pieneksi.

Mutta ei tästä sen enempää. Jään seuraamaan mielenkiinnolla pitkän aikavälin re85 kokemuksia. Seuraavan auton hankinnassa valinta voi itelläki hyvinkin osua biopower pirssiin.
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

Täh, noita kynttilöitä ja pa suodattimiahan kannattaa muutenkin silloin tällöin vaihdella. Tuikut maksaa 2€ kpl, pa suodin varmaan kanssa ehkä 10€. Öljypohjan kurkistus ja putsaus kannattaa jokatapauksessa tehdä jossain vaiheessa, jos haluaa varmuudella välttää MOTORSCHADEN tai porsimus maksimuksen. Lisäksi viinalla saa enemmän tehoja :mrgreen: Mun mielestä viinalla ajosta saa vaan WIN WIN WIN kokemuksia :mrgreen:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itsellä tule myös n. 10 tkm vuodessa. Bensalla keskikulutus (tankkauksista mitattu 2,5 vuoden aikana) omassa käytössä ollut 11 L /100 km ja etanolilla 16,7 L/100 km. Etanolilla tosin tähän mennessä vain kesäkokemuksia, mutta toisaalta hieman enemmän kaupunkipainotteista ajoa.

Kun etanolia saa 0,998 €/L ja bensa maksaa 1,65 €/L, niin etanolilla säästyy polttoainekuluissa n. 300 €/v. Eli sanoisin, että softamuutoksen (100-200 €), suodattimen (Bosch 19,90 €) ja tulppien (yht. 14 €) vaihdon säästää 10 tkm/v ajava alle vuodessa takaisin.

Lisäetuna mm. SID info, lisätehot ja siirtyminen fossiilisista uusiutuviin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

AZP kulutuksiin viitaten ei vie sitten 630silläkään vie sen enempää, samoissa mennään, matka-ajossa suurin säästö. Toki riippuu aika paljon jos ajelee ihan pintakaasulla niin saa kulutusta vielä alas, mutta ei aina malta.
9-3.1972
Ali
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 21:24
Paikkakunta: Kotka

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Ali »

Olen pitänyt kirjaa kulutuksesta siitä lähtien kun softapäivityksen hankin, ja 6754km ja keskikulutus on 10.8l/100km. Ja kaupungissa en ole saanut kulutusta sidin mukaan kasvamaan yli 11,5l/100km eli se on aika samoissa kuin bensallakin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oletko siis antanut sid olla nollaamatta pitkän aikaa ja siitä tuo tulos?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja piva »

Onkos kukaan seurannut meneekö öljyä enemmän kun ajaa viinalla?
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Ali
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 21:24
Paikkakunta: Kotka

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Ali »

Kyllä Sidiä olen nollanut tankkausten välillä, olen käyttänyt Fuelmate kännykkä ohjelmaan polttoainekulutuksen seurantaan. Ja olen todella yllättynyt kulutuksesta kaupunkiajossa.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja torque »

Omalla menee 500km tankillisella kuin tankin huomiovalo syttyy.

Eli RE85sta noin 12L/100km. SID näyttää 12,4 kesän ajojen jäljiltä, täyskuorma autossa,
pääasiassa reipasta mottoritieajoa (+ilmastointi päällä koko ajan).
Kiltisti ajaen ja kevyellä kuormalla päässee 11,5L/100km, tai alle.

Huomioden tehonlisäyksen mikä tullut RE85 softan mukana tämä lienee kohtuullista.

Mielenkiintoinen huomio että vaihteiston Sport-asennossa on ihan eri luonne moottorissa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Vastaa Viestiin