Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja -pete »

^ Vaimon femmalla käytiin noin 1000 km reissu viime viikolla (Sjundeå - Lahti - Joensuu ja sama takaisin). Auto pakattuna liki kattoon asti.

Mennessä oli kulutus 11,2 ja tullessa 11,8. Eikä siinä nyt niin hirveän pihistellen ajettu.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mulla SID näyttää kulutukseksi 10,5 litraa kun pidän pitkään nollaamatta. Eli tuo lienee meikäläisen auton keskikulutus. Eipä ole ollut juuri eroa kesällä tai talvella. Talvella meinas sydän pysähtyä, kun katoin kaupungissa kulutusta. Taisi tuolloin 17,5 näyttää... Kevyessä maantieajossa voi kulutus olla kahdeksan litran paikkeilla. Mutta pidemmällä aikavälillä kulutus on tosiaan tuota reilua kymppiä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja östis »

mulla toi SID näytti kun ajoin kemiöstä - espooseen 3.7L ja vauhtia oli se 80-90km/h...
ei ole oikein luottamista mulla ainakaan tuohon SIDiin, varsinkaa bensakulutukseen :lol:
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5671
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

Aerossa pyörii kulutus siellä 13 litran tietämissä sekalaisessa ajossa etanolilla, Sid näyttää yleensä noin 1 litran optimistisempaa kulutusta. Bensalla on kulutus ollut karvan yli 10 litraa sadalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jape3
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 21:21

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jape3 »

Tietääkö kukaan onko kaikki polttoainesuodattimet E85 kestäviä?
Tuli fixukselta ostettua Hengsti ku ei siellä ollut muita.(bosch) Eikä jaksanut lähteä enää muualle ja sitäpaitsi fixuksel on mukava tyttö töissä :D
Pikselikorjausta 9-3
aylaoutinen
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja aylaoutinen »

jcarlson kirjoitti: Trionic 5 autoja ei saa flexifueliksi mutta etanolille kyllä. T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
Onko tämä suunnitelma edennyt mihinkään käytännön tasolle vielä?
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole vielä tullut autoa prototyypiksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tekis mieli kokeilla noita EV14 suuttimia, mutta kuulema niihin ei ole bensakarttoja?
Osaako joku tehdä niille kartat vai mitenkä sellaset sais itelle laitettua?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole valmiita ja paljon testattuja, mutta kyllä sellaisen voi tehdä. Etänä arvuuttelemalla vaan kovin työlästä, pitäisi olla auto penkissä mieluusti niin voisi tehdä hyvän kerralla. Teoriassa kartta on hyvin helppo tehdä koska EV14 on niin lineaariset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Tässä just yx 1000cc ruutilla, kartat tuntus olevan kohillaan ja kulkuukin siihen asti kunnes jostain syystä alkaa rajottaa kulkuu putoo mreg 1700->1400 kieppeille. Ja tuo tapahtyy jossain 4000-5000rpm kohdilla, siihen asti vetää kyllä hyvin kunnes.

Syytä en tiedä miksi näin tekee. Jos jollain hyviä ideoita niin otetaan vastaan.

Ahtimena holset hx40
9-3.1972
Tuvain
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Elo 18, 2012 00:58

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Tuvain »

Eura-Espoo välillä tyhjän kärryn kanssa meni 98E10 8.8L/100km. Espoossa tankkiin 50litraa E85. Nollasin sidin tankkauksen jälkeen. Kotipihassa näytti kulutukseksi 11.2L/100km. Kärryssä lastia n. 150-200kg. Mennessä ajoin vitosella cruise päällä ~83km/h, paluumatka meni nelonen silmässä samalla nopeudella. Auto 9-3 matalapaineturbo Jcarlsonin laittamalla biopower-softalla. Pikaisesti laskettuna tuon olisi pitänyt viedä enemmän, mutta sehän nyt on vain plussaa. :D
Tavallisesti tuo kulutus etanolilla siinä 11.5-12L satkulla, ja bensalla 9L/100km pintaan. Tosin vakiosoftalla ajaessa kulutus oli aika tarkalleen 8L/100km, jos ajoi kohtuu rauhallisesti. Aikaisemmalla autolla (Astra F) meni taas omalla ajotyylillä samanverran, kuin tämä 9-3 syö nyt, vaikka siinä olikin reilusti yli 100hp vähemmän. :lol:
Ruotsin puolella tehdyllä reissulla muistaakseni kulutus etanolilla oli n. 10L/100km, matkaa taitettiin Tukholmasta->Borgeby->Göteborg->Tukholma, keskinopeus oli peräti luokkaa 120km/h. Oli niillä kyllä hyvät tiet, saataisiinpa tännekkin. :)
Itse olen kaikinpuolin tyytyväinen biopower 9-3seeni, halpa pistää tankkitäyteen ja näyttää kalliimmalta mitä on. :lol:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo sigun automaatti kolkki meni maantiellä vähän alle 10litran sadalle ja seka-ajossa pyörii 12-13 näköjään tässä muutaman E85-tankillisen perusteella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
FinRipper
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2012 12:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja FinRipper »

Onkos ketään vienyt viimeaikoina etanolilla leimalle, miltä lähinnä nuo päästöt näyttivät?

allekirjoituksen snaabi on alkanut kettuilemaan CE-valoa katin osalta biopower-päivityksen jälkeen, ja mietinkin onko päästöt muka muuttuneet niin paljon huonommiksi vai palaako koneesta karstat pois...
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

FinRipper kirjoitti:Onkos ketään vienyt viimeaikoina etanolilla leimalle, miltä lähinnä nuo päästöt näyttivät?
No ei ny ihan viimeaikoina, mutta tänään 07.09.2012 aamusella näytti konttorilla mitatut arvot tältä:
Tyhjäkäynti:
HC [ppm] 5
CO % 0
O2 % 0,16
CO2 % 14,9
Lambda 0

> 2000rpm
HC [ppm] 7
CO % 0,02
O2 % 0,26
CO2 % 14,9
Lambda 1,008

Bensaa tankattu viimeksi arviolta joskus 3-4tkm sitten, eli melkosen puhtaasti viunalla mentiin. -01 kolkki T7 "Biopower".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

FinRipper kirjoitti:Onkos ketään vienyt viimeaikoina etanolilla leimalle, miltä lähinnä nuo päästöt näyttivät?

allekirjoituksen snaabi on alkanut kettuilemaan CE-valoa katin osalta biopower-päivityksen jälkeen, ja mietinkin onko päästöt muka muuttuneet niin paljon huonommiksi vai palaako koneesta karstat pois...
Kannattais varmaan poistaa kakkoslambdan diagnoosi käytöstä, voi aiheuttaa turhia vikavalohälytyksiä. Päästötestien tulokset tuntuu olevan hyviä ellei parempiakin kuin bensalla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin