Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
^ Vaimon femmalla käytiin noin 1000 km reissu viime viikolla (Sjundeå - Lahti - Joensuu ja sama takaisin). Auto pakattuna liki kattoon asti.
Mennessä oli kulutus 11,2 ja tullessa 11,8. Eikä siinä nyt niin hirveän pihistellen ajettu.
Mennessä oli kulutus 11,2 ja tullessa 11,8. Eikä siinä nyt niin hirveän pihistellen ajettu.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Biopower & RE85
Mulla SID näyttää kulutukseksi 10,5 litraa kun pidän pitkään nollaamatta. Eli tuo lienee meikäläisen auton keskikulutus. Eipä ole ollut juuri eroa kesällä tai talvella. Talvella meinas sydän pysähtyä, kun katoin kaupungissa kulutusta. Taisi tuolloin 17,5 näyttää... Kevyessä maantieajossa voi kulutus olla kahdeksan litran paikkeilla. Mutta pidemmällä aikavälillä kulutus on tosiaan tuota reilua kymppiä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Biopower & RE85
mulla toi SID näytti kun ajoin kemiöstä - espooseen 3.7L ja vauhtia oli se 80-90km/h...
ei ole oikein luottamista mulla ainakaan tuohon SIDiin, varsinkaa bensakulutukseen![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ei ole oikein luottamista mulla ainakaan tuohon SIDiin, varsinkaa bensakulutukseen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
www.garaget.org/oestis
Re: Biopower & RE85
Aerossa pyörii kulutus siellä 13 litran tietämissä sekalaisessa ajossa etanolilla, Sid näyttää yleensä noin 1 litran optimistisempaa kulutusta. Bensalla on kulutus ollut karvan yli 10 litraa sadalla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Biopower & RE85
Tietääkö kukaan onko kaikki polttoainesuodattimet E85 kestäviä?
Tuli fixukselta ostettua Hengsti ku ei siellä ollut muita.(bosch) Eikä jaksanut lähteä enää muualle ja sitäpaitsi fixuksel on mukava tyttö töissä![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuli fixukselta ostettua Hengsti ku ei siellä ollut muita.(bosch) Eikä jaksanut lähteä enää muualle ja sitäpaitsi fixuksel on mukava tyttö töissä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pikselikorjausta 9-3
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Maalis 20, 2012 16:28
Re: Biopower & RE85
Onko tämä suunnitelma edennyt mihinkään käytännön tasolle vielä?jcarlson kirjoitti: Trionic 5 autoja ei saa flexifueliksi mutta etanolille kyllä. T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
9-3SS -03 2.0T Aero
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
9-3SC -07 2.0T
9-3SS -08 1.9Tids (ex)
95 Griffin -01 (ex)
Re: Biopower & RE85
Ei ole vielä tullut autoa prototyypiksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Tekis mieli kokeilla noita EV14 suuttimia, mutta kuulema niihin ei ole bensakarttoja?
Osaako joku tehdä niille kartat vai mitenkä sellaset sais itelle laitettua?
Osaako joku tehdä niille kartat vai mitenkä sellaset sais itelle laitettua?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Biopower & RE85
Ei ole valmiita ja paljon testattuja, mutta kyllä sellaisen voi tehdä. Etänä arvuuttelemalla vaan kovin työlästä, pitäisi olla auto penkissä mieluusti niin voisi tehdä hyvän kerralla. Teoriassa kartta on hyvin helppo tehdä koska EV14 on niin lineaariset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Tässä just yx 1000cc ruutilla, kartat tuntus olevan kohillaan ja kulkuukin siihen asti kunnes jostain syystä alkaa rajottaa kulkuu putoo mreg 1700->1400 kieppeille. Ja tuo tapahtyy jossain 4000-5000rpm kohdilla, siihen asti vetää kyllä hyvin kunnes.
Syytä en tiedä miksi näin tekee. Jos jollain hyviä ideoita niin otetaan vastaan.
Ahtimena holset hx40
Syytä en tiedä miksi näin tekee. Jos jollain hyviä ideoita niin otetaan vastaan.
Ahtimena holset hx40
9-3.1972
Re: Biopower & RE85
Eura-Espoo välillä tyhjän kärryn kanssa meni 98E10 8.8L/100km. Espoossa tankkiin 50litraa E85. Nollasin sidin tankkauksen jälkeen. Kotipihassa näytti kulutukseksi 11.2L/100km. Kärryssä lastia n. 150-200kg. Mennessä ajoin vitosella cruise päällä ~83km/h, paluumatka meni nelonen silmässä samalla nopeudella. Auto 9-3 matalapaineturbo Jcarlsonin laittamalla biopower-softalla. Pikaisesti laskettuna tuon olisi pitänyt viedä enemmän, mutta sehän nyt on vain plussaa.
Tavallisesti tuo kulutus etanolilla siinä 11.5-12L satkulla, ja bensalla 9L/100km pintaan. Tosin vakiosoftalla ajaessa kulutus oli aika tarkalleen 8L/100km, jos ajoi kohtuu rauhallisesti. Aikaisemmalla autolla (Astra F) meni taas omalla ajotyylillä samanverran, kuin tämä 9-3 syö nyt, vaikka siinä olikin reilusti yli 100hp vähemmän.
Ruotsin puolella tehdyllä reissulla muistaakseni kulutus etanolilla oli n. 10L/100km, matkaa taitettiin Tukholmasta->Borgeby->Göteborg->Tukholma, keskinopeus oli peräti luokkaa 120km/h. Oli niillä kyllä hyvät tiet, saataisiinpa tännekkin.
Itse olen kaikinpuolin tyytyväinen biopower 9-3seeni, halpa pistää tankkitäyteen ja näyttää kalliimmalta mitä on.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tavallisesti tuo kulutus etanolilla siinä 11.5-12L satkulla, ja bensalla 9L/100km pintaan. Tosin vakiosoftalla ajaessa kulutus oli aika tarkalleen 8L/100km, jos ajoi kohtuu rauhallisesti. Aikaisemmalla autolla (Astra F) meni taas omalla ajotyylillä samanverran, kuin tämä 9-3 syö nyt, vaikka siinä olikin reilusti yli 100hp vähemmän.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ruotsin puolella tehdyllä reissulla muistaakseni kulutus etanolilla oli n. 10L/100km, matkaa taitettiin Tukholmasta->Borgeby->Göteborg->Tukholma, keskinopeus oli peräti luokkaa 120km/h. Oli niillä kyllä hyvät tiet, saataisiinpa tännekkin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse olen kaikinpuolin tyytyväinen biopower 9-3seeni, halpa pistää tankkitäyteen ja näyttää kalliimmalta mitä on.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Biopower & RE85
Tuo sigun automaatti kolkki meni maantiellä vähän alle 10litran sadalle ja seka-ajossa pyörii 12-13 näköjään tässä muutaman E85-tankillisen perusteella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Biopower & RE85
Onkos ketään vienyt viimeaikoina etanolilla leimalle, miltä lähinnä nuo päästöt näyttivät?
allekirjoituksen snaabi on alkanut kettuilemaan CE-valoa katin osalta biopower-päivityksen jälkeen, ja mietinkin onko päästöt muka muuttuneet niin paljon huonommiksi vai palaako koneesta karstat pois...
allekirjoituksen snaabi on alkanut kettuilemaan CE-valoa katin osalta biopower-päivityksen jälkeen, ja mietinkin onko päästöt muka muuttuneet niin paljon huonommiksi vai palaako koneesta karstat pois...
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Biopower & RE85
No ei ny ihan viimeaikoina, mutta tänään 07.09.2012 aamusella näytti konttorilla mitatut arvot tältä:FinRipper kirjoitti:Onkos ketään vienyt viimeaikoina etanolilla leimalle, miltä lähinnä nuo päästöt näyttivät?
Tyhjäkäynti:
HC [ppm] 5
CO % 0
O2 % 0,16
CO2 % 14,9
Lambda 0
> 2000rpm
HC [ppm] 7
CO % 0,02
O2 % 0,26
CO2 % 14,9
Lambda 1,008
Bensaa tankattu viimeksi arviolta joskus 3-4tkm sitten, eli melkosen puhtaasti viunalla mentiin. -01 kolkki T7 "Biopower".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Biopower & RE85
Kannattais varmaan poistaa kakkoslambdan diagnoosi käytöstä, voi aiheuttaa turhia vikavalohälytyksiä. Päästötestien tulokset tuntuu olevan hyviä ellei parempiakin kuin bensallaFinRipper kirjoitti:Onkos ketään vienyt viimeaikoina etanolilla leimalle, miltä lähinnä nuo päästöt näyttivät?
allekirjoituksen snaabi on alkanut kettuilemaan CE-valoa katin osalta biopower-päivityksen jälkeen, ja mietinkin onko päästöt muka muuttuneet niin paljon huonommiksi vai palaako koneesta karstat pois...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit