EVAP onkin jo tulpattu. Jostain siis valskaa. Voiko näissä etsiä imuvuotoa starttipilotin tai jarrukliinerin avulla kuin vanhemmissa ilman että mikään hajoaa tai sekoaa?jcarlson kirjoitti:Etanoliadaptaatio on ihan OK jos tankissa liki puhdasta E85. Amul vähän iso miinukselle, voi olla että adaptaatio hieman sekoilee jos esim. tankin anturi temppuilee.
mReq on normaali aeron ahtimelle tehdylle softalle. mAir ja Pinl täsmää melko hyvin 2-litraiselle moottorille. Ahdot vaan jää liian alas, syynä joko vuoto, EVAP-systeemin vuoto (jälkiasennetut takaiskut usein vuotaa silti, kannattaa kokeilla tulpata) tai jos ahdin on kiinakopio niin huono hukkaportti.
Jos ahdin vielä vakio GT17 niin softa on kyllä turhan rajuilla pyynneillä sille.
Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Voi yrittää etsiä, paineistustesti on tosin mielestäni parempi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Kuinka paineistustesti tehdään ja voiko tehdä itse vai onko liikkeen hommia?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Meniskö noilla ohjeilla ihan itekki? Joku on viritelly ison muovisen limupullon tms. siihen putken kaulalle ja venttiili korkin paikalle millä saa paineet pysymään järjestelmässä ja pystyy itse samalla vuotokohtaa etsimään.Hook kirjoitti:Irroita ilmamassamittarilta ahtimen imucobralle menevä kumiletku, käännä niin että voit puhaltaa siihen (moottorin suuntaan) ja katso pitääkö paineen?
Aika useasti on ahtimen imucobra huonosti ahtimessa kiinni ja saa sieltä ilmaa.
Ahdonvoimaa
Re: Re 85 Softa
Sen verran päivitystä tuohon, että kobralle tuleva metallinen huohotinputki (banjolla kiinni kobran päällä) kannatta irrottaa ja pitää kobran reikä tukittuna sormella samalla kun kumitötteröön puhaltaa. Muten ilma karkaa huohotinputkea pitkin öljypohjaan.Wagonisti kirjoitti:Meniskö noilla ohjeilla ihan itekki? Joku on viritelly ison muovisen limupullon tms. siihen putken kaulalle ja venttiili korkin paikalle millä saa paineet pysymään järjestelmässä ja pystyy itse samalla vuotokohtaa etsimään.Hook kirjoitti:Irroita ilmamassamittarilta ahtimen imucobralle menevä kumiletku, käännä niin että voit puhaltaa siihen (moottorin suuntaan) ja katso pitääkö paineen?
Aika useasti on ahtimen imucobra huonosti ahtimessa kiinni ja saa sieltä ilmaa.
Ei sinne muutenkaan varsinaista painetta hirveästi saa aikaiseksi (ainakaan minun keuhkojen tilavuudella), mutta mahdollisen suhinan paikallistaa kyllä helposti jos on apumies kuuntelemassa.
Re: Re 85 Softa
Jeespoks, sunnuntaina sitten kokeilemaan
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Re 85 Softa
Eikö siinä huohottimessa oo takaiskua? Mulla nimittäin saa laitettua painetta vaikkei tota huohotinta tukkiskaan. Liekö sitten karstasta jo niin tukkeessa ettei ilma kulje
#3272
Re: Re 85 Softa
Kyllä huohotuksen kuuluu olla myös tiivis. Ei sitä minun mielestäni tarvitse irroittaa painetestiä tehdessä. Yhtälailla moottori voi imeä ilmaa ilmamassamittarin ohi myös huohotusletkujen vuodoista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Re 85 Softa
Miten tuo vanha B235E MY99 tcs vaikuttaa näihin biopower softiin? Ajellaanko sillä notcs softalla ja onko ongelmia?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Re 85 Softa
NOTCS softa, ei ongelmia mutta TCS katoaa. (TCS OFF valo palaa jatkuvasti).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Re: Re 85 Softa
Kun, ei tiedä: pystyykö (Biopower) vakionopeussäätimen toimintaa muuttamaan, jotta teoriassa(mielellään käytännössäkin) kulutus menis pienempään suuntaan?
Esim. ehkä, jos vakkari ei reagoisi herkästi nopeuden muutokseen. pohtii hän :?
2.3t Biopower 2003 tomaatti GT17
Esim. ehkä, jos vakkari ei reagoisi herkästi nopeuden muutokseen. pohtii hän :?
2.3t Biopower 2003 tomaatti GT17
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Re: Re 85 Softa
Pystykö -07 9-5:en päivittämään softan OBD2 portin kauttta ilman softauksen epäonnistumis riskiä? Vai onko aina paras tehdä jtagin avulla? Jos onnistuu, niin mikä on hyvä OBD flashäys laite?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Re 85 Softa
Paras tehdä suoraan ecun liittimestä CAN-väylän ylitse. Lawicel CANUSB on paras, kuten muutenkin Trionicin kanssa. 07 autossa tulee CAN-väylä OBD-liittimelle, mutta käytännössä tuntuu olevan paras ottaa silti ECU pöydälle ja flashata siinä, vähiten kommunikaatiovirheitä ja ei juuri eroa nopeudessa kun on kokemusta ecun irrotuksesta.
BDM on sitten pelastuskeino jos kirjoitus menee pieleen, mutta ei ole enää vuosiin tarvinnut käyttää.
BDM on sitten pelastuskeino jos kirjoitus menee pieleen, mutta ei ole enää vuosiin tarvinnut käyttää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Mikähän se mahtaa aerossa olla vikana, kun ahtoja on aika mielivaltaisesti (yleensä ei ole). Aina kun ajossa pari ensimmäistä täyskaasukiihdytystä tekee 3. tai 4. vaihteella, niin Pinl on siellä n. 2000 hujakoilla ja mAir ja mReq seuraa nätisti toisiaan ja nousevat 1200 tietämille. Meno maittaa. Sitten jos tekee useamman kiihdytyksen nii Pinl ei enää kiipeäkään kuin tuonne max 1700 (joskus jää 1600) samoin mAir ja mReq jaa max. 1000.
Tuota on tehnyt sekä evap tulpattuna (siitä koneen edestä t-haarasta takaiskulle lähtevä kumpaankin suuntaan) ja ilman. Tulpat vaihdoin juuri viikonlopuna ja teki tuota myös ennen vaihtoa. Tulpat on ne NGK BCPR7ES-11. Testiä en ole tehnyt, onko imuvuotoja, mutta letkut kävin silmämääräisesti läpi. Softa se 55p. ja amul ei ole mitään järkyttävää, viimeksi kun katsoin niin ehkä -50. Vikakoodeja ei ole, muutama mifi noiden riuskempien kiihdytysten jälkeen. Hyviä ideoita? Autolla ajettu 275 tkm.
Tuota on tehnyt sekä evap tulpattuna (siitä koneen edestä t-haarasta takaiskulle lähtevä kumpaankin suuntaan) ja ilman. Tulpat vaihdoin juuri viikonlopuna ja teki tuota myös ennen vaihtoa. Tulpat on ne NGK BCPR7ES-11. Testiä en ole tehnyt, onko imuvuotoja, mutta letkut kävin silmämääräisesti läpi. Softa se 55p. ja amul ei ole mitään järkyttävää, viimeksi kun katsoin niin ehkä -50. Vikakoodeja ei ole, muutama mifi noiden riuskempien kiihdytysten jälkeen. Hyviä ideoita? Autolla ajettu 275 tkm.